האם ירידת ערך יכולה להשפיע על עלות הביטוח המקיף?

0
991
האם ירידת ערך יכולה להשפיע על עלות הביטוח המקיף?
תמונה: pixabay.com

כשאתם קונים רכב, בין אם הוא חדש מהניילונים ובין אם יד שנייה או יותר, העלות שלו לא מסתכמת במחיר ששילמתם עליו. מעכשיו אתם תידרשו לדאוג להוצאות הדלק, תיקונים ותחזוקה, טסט וכן עלות הביטוח.

חברות הביטוח השונות מציעות סוגים שונים של ביטוחים בעלויות שונות, אותם אתם יכולים לבחור בהתאם להעדפותיכם.

שני סוגי ביטוחים אשר רכישתם אינה בגדר חובה הם ביטוח מקיף וביטוח צד ג', כשכל אחד מהם דואג לכיסוי מסוג שונה: ביטוח מקיף מכסה עלות נזקים לרכב שלכם (תוך השתתפות עצמית הנקבעת מראש) כתוצאה מתאונות, שריפות, נזקי מזג אוויר ועוד, וביטוח צד ג' מכסה עלות נזקים לרכב או רכוש של אדם אחר שנפגע באשמתכם, גם אם לא התכוונתם לכך.

ברוב המקרים, ביטוח מקיף יכלול בתוכו גם את ביטוח צד ג', אך נהגים יוכלו לבחור לרכוש פוליסת ביטוח צד ג' בלבד, משיקולים שונים. מאחר ועלויות הביטוח משתנות מרכב לרכב ומנהג לנהג, כדאי לעשות סדר בגורמים ובמשתנים שיקבעו, בסופו של דבר, כמה אתם הולכים לשלם על ביטוח הרכב שלכם.

אז מה משפיע על עלות ביטוח הרכב שלכם?

בשתי מילים: אתם והרכב. ועכשיו בהרחבה: חברת הביטוח גוזרת את עלות הביטוח מתוך הסיכון שהיא לוקחת כדי לבטח אתכם. נשמע מסובך? זה ממש לא.

אם ניקח אתכם, הנהגים, יש גורמי סיכון שאתם מגלמים בתוככם: הגיל שלכם, ותק הנהיגה, תאונות קודמות שעשיתם, תביעות שתבעתם בעקבותיהן ועוד. במקרה של תביעות עבר שלכם בעקבות תאונות, חברת הביטוח עשויה להגדיר אתכם, באופן סטטיסטי, כמי שנמצאים בסיכון גבוה יותר למעורבות בתאונות דרכים נוספות ולכן ייתכן שתידרשו לשלם יותר עבור ביטוח הרכב.

באשר לרכב, גורם הסיכון שלו על הכביש נקבע, בין השאר, לפי שנת הייצור שלו והזמן שהוא נמצא על הכביש, הדגם, עלות תביעות שהיו בעבר, נזקי תאונות בהן נפגע צד שלישי ועוד. ככל שהרכב חדש יותר או נדיר יותר, עלות החלפים והתיקון שלו גבוהה יותר וכתוצאה מכך – גם עלות הביטוח המקיף. בהתאמה, חלפים ותיקון של רכב ישן יותר שערכו ירד יהיו זולים יותר מאשר של רכב חדש, מה שעשוי להוביל להוזלת הביטוח המקיף.

כיצד מושפעת עלות הביטוח במקרה של תאונה?

מצד אחד, ערך הרכב עלול לרדת בשל הנזק שנגרם לו, אך עלות הביטוח המקיף עשויה דווקא להתייקר. זוכרים שדיברנו עליכם, הנהגים, כגורמי סיכון? ובכן, עשיתם תאונה, מה שאומר שהנה, אתם סטטיסטית נמצאים בסיכון גבוה יותר למעורבות בתאונות ולכן תידרשו לשלם יותר עבור ביטוח הרכב.

אז כפי שבוודאי כבר הבנתם, עלות ביטוח הרכב שלכם תלויה בכם ובמכונית שלכם ובמה שעברה עד כה, אם בכלל. ירידת ערך הרכב אכן יכולה להשפיע על עלות הביטוח המקיף, אך אם היא נגרמה בשל תאונה שעשיתם – כנראה שההשפעה על המחיר תהיה דווקא לכיוון השני.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here