תחבורה זמינה: איך מגיעים לגבעת אלונים בקריית אתא

0
2303
קרדיט אתר גבעת אלונים

שכונת גבעת אלונים בקריית אתא היא אחת השכונות החדשות והמעניינות ביותר בישראל. המאפיין הבולט ביותר של השכונה הוא העובדה שחלק משמעותי מהתושבים בה מורכב ממשפחות צעירות. עוד דבר חשוב שאין להתעלם ממנו הוא העובדה שבשכונה, צפיפות הבנייה הינה 3.5 יחידות דיור לדונם – מה שאומר שחלק משמעותי מהבתים בשכונה הם צמודי קרקע. בנוסף, קיימים בשכונה הרבה מאד אזורים ירוקים. מאפיין חשוב נוסף של השכונה הינו הקישור היוצא מן הכלל שלה. בדרך כלל, לוקח זמן עד ששכונות חדשות מגיעות למצב שבו הן מקושרות היטב, הן לעיר הקרובה והן לאזורים אחרים בארץ. בגבעת אלונים המצב שונה בתכלית. פחות מעשר שנים עברו מאז הקמתה וכבר כעת אפשר להגיע אל השכונה ולצאת ממנה באמצעות תחבורה ציבורית וכבישי גישה נוחים. 

התפתחות תשתיות התחבורה בדרך לגבעת אלונים

בדרך כלל, הקמת שכונות חדשות במדינת ישראל  מתאפיינת בסוג של בלגאן. לא תמיד ברורה המגמה ולא תמיד ברור האופי של השכונה החדשה שתוקם. בשכונת גבעת אלונים בקריית אתא, המצב שונה בתכלית. כבר מתחילת הדרך, הקפידו היזמים והממונים על פיתוח השכונה על פיתוח מסודר שלה. הפיתוח התחיל כבר בבחירת המיקום של השכונה, והמשיך בתכנון המושלם שלה. בהתאם לתוכנית, תשתיות התחבורה הציבורית נבנו והתפתחו בצורה אורגנית, בהתאם ובסנכרון עם הגידול במספר התושבים בשכונה. כיום אפשר לומר בפה מלא שלמרות שמדובר בשכונה חדשה, שקיימת פחות מעשר שנים, התשתית התחבורתית שלה מפותחת בצורה יוצאת דופן. יש שכונות ותיקות ממנה, שאינן נהנות מהמגוון והעישר התחבורתי הקיים בשכונה. 

דרכי הגעה לשכונה

כבר בכניסה לשכונה בולטת העובדה שהדרכים בתוכה בנויות נכון ומשרתות היטב את התושבים במקום. המיקום הנוח של השכונה מאפשר להגיע אליה באמצעות רכב פרטי בקלות יחסית. ואולם גם מי שאין ברשותו רכב פרטי, או שהוא בוחר להתנייד בדרך למקום העבודה ובכלל באמצעות תחבורה ציבורית, נהנה משפע אפשרויות (למדו אודות הקשר בין תחבורה נוחה לעליית שווי הדירה בשכונה). להלן חלק מאפשרויות התנועה וההגעה אל השכונה וממנה בתחבורה הציבורית:

תחבורה זמינה: איך מגיעים לגבעת אלונים בקריית אתא

נגישות גבוהה לעורקי תחבורה, צילום: גבעת אלונים

  1. קווי אוטובוס: מגוון קווי אוטובוס מחברים בין שכונת גבעת אלונים בקריית אתא לבין חיפה, כמו גם מקומות אחרים בארץ. משוק תלפיות בחיפה, אפשר להגיע לשכונה בתוך שעה ועשרים דקות, גם אם יש עומסי תנועה. תחנת רכבת לב המפרץ ממוקמת במרחק של פחות משעה ורבע מהשכונה, וממנה אפשר להגיע לכל חלקי הארץ. בנוסף, קווי אוטובוס רבים מקשרים בין השונה למקומות אחרים, כולל בני ברק.
  2. קישור נוח לכל רחבי הארץ באמצעות כביש 6: היתרון המשמעותי ביותר של גבעת אלונים הוא הגישה הנוחה שלה לכביש 6. המשמעות המיידית של העובדה הזאת היא שהשכונה מקושרת בצורה מיטבית לאזורי הכלכלה המרכזיים בישראל. בתוך פחות משעה אפשר להגיע לתל אביב. מנהל בכיר, מתכנת או כל בעל מקצוע אחר לא צריך לגור באזור המרכז. הוא יכול לגור בגבעת אלונים ולהנות מאיכות חיים גבוהה. יחד עם זאת, הוא יוכל להיות בתל אביב בתוך כשעה כביש 6 הוא שובר שוויון, שהופך את המגורים בגבעת אלונים לאטרקטיביים במיוחד.
  3. הרכבת הקלה (בעתיד הקרוב): היתרונות של שכונת גבעת אלונים בקריית אתא אינם מסתיימים כאן. תוכניות הפיתוח כוללות את הרכבת הקלה בצפון, שעשויה להפוך לשובר שוויון באיכות החיים של תושבי השכונה. הרכבת שתנוע בין חיפי לנצרת תעבור בשכונה ותגביר את הנגישות שלה. אין ספק שהשכונה הזאת היא מקום המגורים של העתיד. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here