אלו שכבר כאן ואלו שיגיעו: דגמי רכב חשמליים פופולריים בישראל

0
1581
אלו שכבר כאן ואלו שיגיעו: דגמי רכב חשמליים פופולריים בישראל
קרדיט Shutterstock

הם מגיעים מסין, מאירופה ומארה"ב עם טווחי נסיעה מרשימים, מנועים בגדלים שונים והבטחה לשנות את האופן שבו אנו חושבים על רכב פרטי. הנה הדגמים החשמליים שאתם פשוט חייבים להכיר

יוני אביב

"לפני שהטפטוף יהפוך למבול" שר פעם אהוד בנאי, רק שהכוונה במקרה זה היא למבול הדגמים החשמליים ששטף אותנו בחודשים האחרונים, ולזה שעוד יגיע אלינו כבר בתחילת שנת 2022. מה שרק עד לפני שנה נתפס כפלח שוק הרלוונטי פחות מזה של רכבי אספנות אמריקאיים משנת 55 ומטה, כבר חצה מזמן את גבולות הגימיק או הטרנד, וכבש את לבבותיהם של נהגי ישראל. ומה הוביל לכך? כנראה החישוב של רכב חדש ומתקדם עם פרידה לשלום מחשבון הדלק החודשי המעיק, וזאת לצד בונוס לא קטן בדמות השמירה על איכות הסביבה הודות לפליטת המזהמים המינימלית מהם.

אז כדי להבין במה מדובר באמת, הנה כמה מהדגמים הפופולריים יותר שכדאי להכיר, הגודשים בימים אלו את האספלט הישראלי והופכים אותו ללוהט מתמיד. שנתחיל?

הישר מהמזרח הרחוק – הגיאומטרי סי הסיני

עולם הרכב כולו נושא עיניים בשנים האחרונות מזרחה, בניסיון לעקוב אחר המתרחש בסין. כמה וכמה דגמים כבר יצאו משם בשנים האחרונות – חלקם כבר נוסעים בישראל, אבל כנראה שהמסקרן מכולם הוא הגיאומטרי סי של ג'ילי. עם הגב של חברה גדולה אך פרטית, שכבר הספיקה לצרף לשורותיה את וולוו השבדית לשעבר, מציעה ג'ילי לנהג הישראלי רכב פנאי אמיתי, המאיים להגדיר מחדש את המושג "תמורה לכסף". הגיאומטרי C מגיע עם כוח מנוע של 206 כ"ס (כוחות סוס), אבזור עשיר, נוחות מפנקת ואמצעי בטיחות מתקדמים, ובשתי גרסאות שונות: הראשונה עם סוללה המאפשרת טווח נסיעה של 350 קילומטרים בין טעינה לטעינה, והשניה עם כזו גדולה יותר המאפשרת טווח נסיעה של 460 קילומטרים. עם תג מחיר של 142,900 שקלים לגרסה החזקה יותר, קל להבין למה אותן עיניים שמביטות מזרחה, גורמות – לפחות אצל שאר היבואנים, לחרוק שיניים. 

קרדיט Shutterstock

הכי אייקוני – טסלה מודל 3

סביר להניח שגם אם העניין שלכם בעולם המוטורי מסתכם בנסיעות לסופרמרקט ובחזרה, על טסלה כבר שמעתם די מזמן. אז רק נעדכן שמותג הרכב של אילון מאסק מסתובב בישראל בעיקר תחת הדגם 'מודל 3', שהיא משפחתית אלגנטית ונאה, עם הבטחה לזמן טעינה קצר יחסית ולא מעט צעצועים דיגיטליים ופיצ'רים טכנולוגיים בסביבת הנהג. 

הסופר מיני השובב – ה-E208 של פיג'ו

ה-208E של פיג'ו הוא בעצם נצר למשפחה ענפה ומפוארת של רכבי סופר מיני. כבר עשרות שנים שהצרפתים של פיג'ו מייצרים מכוניות קטנות, זריזות וחזקות והגרסה החשמלית של ה-208 היא בעצם התפתחות טבעית. מי שיידחק אל מאחורי ההגה שלה יקבל 136 כ"ס שמסדרים זינוק מאפס למאה ב-8.3 שניות, אבזור עשיר וטווח נסיעה של 339 קילומטרים בין טעינה לטעינה – כל זה יהיה שלכם במידה ותהיו מוכנים להיפרד מ- 155,990 שקלים. 

חללית חשמלית – אאודי e-tron

אמנם זו הגדרה קצת מוזרה, אך כמעט מתבקשת לנוכח הגרסאות של ה-e-tron המוצעות בישראל. תמצאו כאן מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה, יחידות כוח שיודעות לייצר עד 408 כוחות סוס (במצב Boost), מערכות מולטימדיה עשירות ולא מעט פינוקים והפתעות נוספים. וכן, לכל הטוב הזה יש מחיר, שלא מקבלים עליו עודף אפילו מחצי מיליון שקלים. 

כאמור, רשימה זו היא רק חוד החנית של הדגמים החשמליים לגמרי שכבר נוסעים בישראל. כדי להרחיבה ולו במעט, נצטרך להזכיר גם את הזואי של רנו, את ה-LEAF של ניסאן, את ה-אניאק IV של סקודה או את המיני קופר SE. כולם מגיעים עם טווחי נסיעה שונים אך לא באופן דרמטי, ועם הבטחה לשלל טכנולוגיות עשירות בתא הנוסעים, כיאה למכוניות מהדור הבא של עולם הרכב. 

גם מבט אל שנת המודל הבאה מוכיחה שמבול זה לא הולך להיפסק בקרוב. ב-2022 צפויים לנחות כאן דגמים מסקרנים במיוחד כמו הגרסה החשמלית של מוקה (הג'יפון של אופל), ה-e-SUV של הונדה ואיוניק 6 של יונדאי הקוריאנית. במילים אחרות, החשמל שאתם חשים באוויר הוא כנראה לא רק עניין של חילופי עונות ומזג אוויר אלא גם של חילופי דורות בעולם הרכב – ואינו הולך להיעלם בקרוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here