ביטוח רכב באינטרנט – חיסכון של זמן יקר ולא מעט בירוקרטיה

0
1684
ביטוח רכב באינטרנט - חיסכון של זמן יקר ולא מעט בירוקרטיה
קרדיט FREEPIK

אנשים רבים כיום בוחרים ביטוח רכב באינטרנט וחוסכים לעצמם לא מעט זמן מיותר. אך לפני שגם אתם רצים לרשת במטרה לבטח את הרכב שלכם בביטוח המיטבי עבורכם, כדאי שתכירו כמה נקודות חשובות שיסייעו לכם לעשות זאת נכון. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מעניקים לכם את כל המידע החשוב ביותר שאתם חייבים להכיר לפני בחירת הביטוח שלכם. לא מעט אנשים אשר בוחרים את מסלול הביטוח ללא היכרות עם כלל האפשרויות הקיימות כיום, בוחרים מסלולי ביטוח שאינם תואמים את הצרכים שלהם מה שלעיתים רבות בא לידי ביטוי בתשלום מיותר של אלפי שקלים מידי שנה שבקלות ניתן לחסוך. אז רגע לפני שאתם בוחרים מסלול ביטוח רכב, הנה לכם כמה נקודות חשובות שכדאי שתכירו. 

הכירו את מסלולי הביטוח השונים 

ראשית, חשוב להכיר את כל מסלולי הביטוח הקיימים כיום. המסלול הבסיסי ביותר הוא מובן ביטוח חובה המכסה פגיעות גוף בלבד. ביטוח זה הינו חובה לכל נהג בשל העובדה הפשוטה כי עלות הפגיעה בגוף עלולה להגיע לסכומים אסטרונומיים שלא בטוח שלכל אדם יהיה להוציא במידת הצורך. המסלול השני הוא מסלול צד ג' הכולל גם את ביטוח נזקי הגוף וגם הרחבה נוספת. איזה ביטוח יכסה את הנזק שנגרם לרכבו של אחר אתם שואלים? ביטוח צד ג' הוא התשובה עבורכם. המסלול השלישי הוא כמובן מסלול ביטוח מקיף הכולל מגוון רחב של כיסויים לרבות מצבי גניבה, פגיעה ברכב שלכם, פגיעה ברכבו של אחר, פגיעות גופניות ועוד. ביטוח רכב באינטרנט מאפשר לכם לבחור את המסלול המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם, כך שתוכלו לחסוך זמן יקר ולא מעט בירוקרטיה, כפי שהיה נהוג בעבר. אך על אף שאתם מכירים את כלל מסלולי הביטוח הקיימים כיום, אל תמהרו לבחור ביטוח רכב באינטרנט לפני שאתם מבינים למי מתאים ביטוח חובה בלבד, למי מתאים ביטוח צד ג' ומי חייב לבחור באפשרות הכוללת ביותר, ביטוח מקיף. אנשים רבים אשר מיהרו לבחור ביטוח רכב באינטרנט ללא התאמת הביטוח לצרכים האישיים שלהם, גילו בדיעבד כי בחרו לא נכון ושילמו אלפי שקלים שלא לצורך.

כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור נכון את מסלול הביטוח המתאים ביותר עבורכם

אז איך תדעו לבחור נכון את מסלול הביטוח הטוב ביותר עבורכם אתם שואלים? בעזרת כמה טיפים ונקודות שחשוב שתכירו. תחילה חשוב להבין לעומק את ההבדלים בין המסלולים השונים. ביטוח רכב באינטרנט שאינו כולל כיסוי פגיעות רכוש כלל, אמנם יגן עליכם מפני כל נזקי הגוף, אך כל פגיעה ברכב שלכם או ברכבו של אחר תצטרך לצאת מהכיס הפרטי שלכם. למי זה מתאים? בעיקר לנהגים זהירים ומיומנים במיוחד אשר נוהגים שנים ארוכות על רכב שעלותו נמוכה ובתדירות שאינה גבוהה במיוחד. אנשים שנוהגים על רכבים ישנים וזולים, פחות חוששים מפני גניבות משתי סיבות עיקריות. האחת, גנבי הרכבים יעדיפו לגנוב רכב חדש ויוקרתי מאפשר רכב ישן וזול. השניה, גם אם הרכב יגנב ובעליו יפסידו את כל ערכו (בשל העדר ביטוח מקיף), הם יצליחו לעמוד בכך מבחינה כלכלית בשל עלותו הנמוכה של הרכב. אך בכל זאת, מומלץ לבחור ביטוח רכב באינטרנט הכולל לכל הפחות גם פגיעות ברכבו של אחר, ביטוח צד ג'. 

ביטוח צד ג' – כיסוי מלא לפגיעה ברכבו של אחר 

כפי שציינו מעלה, ביטוח צד ג' כולל כיסוי מלא לפגיעה ברכבו של אחר (מעבר לכיסוי החובה של נזקי גוף כמובן). מסלול זה מתאים בעיקר לאנשים הנוהגים על רכבים ישנים שעלותם נמוכה אך חוששים לפגוע ברכבים חדשים שעלותם יקרה. באשר לשאלה איזה ביטוח יכסה את הנזק שנגרם לרכבו של אחר ישנן שתי תשובות, האחת, ביטוח צד ג' והשנייה, ביטוח מקיף. ההבדל ביניהן הוא שביטוח צד ג' אינו כולל כיסוי הפגיעה ברכב שלכם, מה שחוסך לכם אלפי שקלים בעלות הביטוח מידי שנה. אז אם כבר בוחרים במסלול ביטוח המכסה פגיעה ברכבו של אחר (כלומר מביאים בחשבון מקרה של תאונת דרכים ואף מוכנים לשלם על כך ביטוח צד ג'), מדוע שבעלי הרכב לא ירצה לכסות גם את הפגיעות ברכב שלו? התשובה פשוטה. בעלי רכבים ישנים וזולים במיוחד יודעים כי גם אם אכן תחול תאונה, קיים סיכוי סביר שעלות תיקון הרכב הישן שלהם תעלה פחות מהתשלום העודף תמורת הביטוח המקיף. כלומר, הבוחרים באפשרות של ביטוח רכב באינטרנט מסלול ביטוח צד ג', אינם חוששים לגניבת הרכב שלהם מהסיבות שצויינו מעלה ואף אינם חוששים מעלויות תיקון גבוהות במקרה של תאונה, בשל עלותו הנמוכה של הרכב. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר להתעמק בכל רזי הביטוחים במטרה לבחור ביטוח רכב באינטרנט ברמת דיוק גבוהה במיוחד ולהצליח לחסוך כמה אלפי שקלים מידי שנה.

ביטוח מקיף – כיסוי מלא גם לפגיעה ברכב שלכם

לעומת מסלולי ביטוח חובה וביטוח צד ג', ביטוח מקיף כולל את הכל, לרבות פגיעה ברכבו של אחר, פגיעה ברכב שלכם, גניבת הרכב שלכם, פגיעה בנזקי גוף ועוד. בחירת ביטוח רכב באינטרנט הכולל את כלל הכיסויים הללו כמובן תדרוש מכם תשלום גבוה מהמסלולים המקבילים, אך תאפשר לכם לישון בשקט. על פי רוב, הבוחרים במסלול ביטוח רכב באינטרנט הכולל את מירב הכיסויים הם בעלי רכבים חדשים, כמעט חדשים ויוקרתיים. הם יעדיפו להיפרד מעוד כמה אלפי שקלים מידי שנה במטרה לוודא כי גם אם רכבם יגנב, הם יקבלו את מלוא תמורתו חזרה מחברת הביטוח. גם במקרים של פגיעה ברכב, ביטוח רכב באינטרנט הכולל את מירב הכיסויים יבטיח להם תיקון מלא תוך השתתפות עצמית בסיסית בלבד (ישנה אפשרות לביטול ההשתתפות העצמית בתוספת תשלום סמלי). אז לאחר שהכרתם את כל מסלולי הביטוחים על בוריים, הגיע הזמן שתכירו את המשתנים אשר משפיעים באופן ישיר על הצעות המחיר שתקבלו בעת בחירת ביטוח רכב באינטרנט.

הכירו את הגורמים המשפיעים על מחיר הביטוח מלבד המסלולים השונים 

מעבר לשינויים בין המסלולים השונים אשר משפיעים באופן ישיר על המחיר שתידרשו לשלם תמורת ביטוח רכב, ישנם עוד לא מעט משתנים שישפיעו לא פחות. אחד המשתנים המשמעותיים ביותר הוא מחיר הרכב. במידה ותרצו להשלים את הליך ביטוח רכב באינטרנט לרכב שעלותו היא 10,000 שקלים, תידרשו לשלם הרבה פחות בהשוואה למצב בו תרצו לבטח שעלותו היא 100,000 שקלים. חברות הביטוח מבינות כי במקרים של גניבות או אף תאונות, הם ידרשו להוציא מכיסם סכומי כסף בלתי מבוטלים כאשר מדובר ברכבים חדשים ויקרים, מה שגורם להם לדרוש מחירים גבוהים יותר עבור הביטוח. לעומת זאת, כאשר מדובר ברכבים ושנים שעלותם אינה גבוהה במיוחד, גם עלויות התיקונים וגם תשלום עבור הרכב במקרה של גניבה יהיו נמוכים, מה שמאפשר לחברות הביטוח להוריד מחירים. נוסף על כך, גם פרופיל הנהג משפיע. נהג מנוסה אשר נוסע על הכביש מזה שנים ארוכות ללא תאונות או תביעות ביטוח כלשהן, יוכל לקבל מחירים מוזלים בהשוואה לנהג חדש או כזה שתבע את הביטוח בשנים האחרונות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם להכיר את כל הגורמים הנוספים אשר משפיעים על עלות הביטוח.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here