התאונות הקטלניות בישראל 2019

0
1478
התאונות הקטלניות בישראל 2019
קרדיט pixabay

על כבישי הארץ נעה כמות אדירה של כלי רכב מכל הסוגים. ובנוסף, מסתובבת בהם כמות גדולה אף יותר של הולכי רגל ומשתמש דרך אחרים. תאונות דרכים, למרבה הצער, הן עניין שבשגרה ונובעות משלל סיבות. הנפוצות ביותר הן הגורם האנושי עקב אי ציות לחוקי התנועה (לעיתים במכוון ותוך כדי נהיגה פרועה), בנוסף,  עקב טעויות בתום לב או מחוסר תשומת לב וכדומה. סיבות אחרות הן תשתית לקויה, ובין היתר, סלילת דרכים לקויה, תמרורים שלא הוצבו כהלכה, אי תיקון מפגעים בכביש ועוד. אחרות הן פגעי מזג אוויר פתאומיים, תקלות טכניות ברכבים ועוד.

סטטיסטיקת התאונות ב 2019

על פי נתוני הרלב"ד – שנת 2019 הסתיימה ב349 הרוגים ב365 ימים. בממוצע כמעט כל יום נהרג אדם בכביש. הסטטיסטיקה מראה כי בכל 4 ימים בממוצע נהרג הולך רגל, בכל 5 ימים רוכב אופנוע ובכל 28 ימים נהרג בתאונה פעוט או תינוק עד גיל 4. מאידך, ירידה נרשמה במניין ההרוגים בקרב בני 65 ומעלה ורוכבי הקורקינטים החשמליים. הרוב המוחלט של  תאונות הדרכים הקטלניות אירעו בעקבות הגורם האנושי. והסיבות לכך הן עבירות תנועה כמו: אי מתן זכות קדימה להולכי רגל או אי ציות לתמרור או לרמזור. רוכבי אופנוע וכן, אוטובוסים ומשאיות כבדות היו מעורבים רבות. תאונות אלו אירעו במרחבים העירוניים והבין עירוניים. נתון נוסף מראה שתאונות רבות קורות בסופי שבוע ובשעות העומס בכבישים. הקריטיים ביותר הן בין 18.00 ל 19.00.

ייצוג בתאונה קטלנית

עורכי דין תעבורה מטפלים במספר רב של נושאי תעבורה. ובין היתר, כמובן, במעורבות של נהגים בתאונות קטלניות. הנסיבות במקרים הללו הן הקשות ביותר בגלל התוצאות החמורות. תגובות הרשויות האוכפות, קרי המשטרה, והרשות השופטת הן  מחמירות מאוד. בכל מקרה בו מסתבר כי האשם בתאונה הקטלנית היא בנהג, הוא ייענש במיידית על ידי לקיחת רישיונו על ידי קצין המשטרה בהליך הקרוי פסילה מנהלתית. וזאת, עד לבירור כל נסיבות התאונה ועד לקבלת החלטה אחרת. לאחר מכן, במידה וימצא לנכון, יוגש נגדו כתב אישום בבית דין לתעבורה. במידה והנסיבות חמורות הוא עלול גם להיתבע בהריגה והדבר אומר, אישום פלילי שהעונשים עליו חמורים פי כמה ויכולים להגיע עד כדי מאסר.

טיפול מול המשטרה

עורכי דין תעבורה יקבלו את התיקים ויעיינו בהם כדי ללמוד לעומק כל מקרה. שלילת רישיון מנהלתי הוא אחד הנושאים בהם הם יטפלו. וכאן נעשה הטיפול מול המשטרה. הרישיון חשוב מאוד לרבים ובמיוחד לנהגים אשר פרנסתם תלויה בו.  בנסיבות שונות, עורכי הדין יכולים לבקש הקלות עבור הנהג.  השלב הבא הוא ייצוג בבית משפט כאשר השאיפה היא, כמובן, זיכוי תאונה קטלנית. ניתן לעשות זאת בנסיבות שונות. בפעם הראשונה בדיון מול התביעה המשטרתית עוד טרם מתחיל הדיון בתיק. לעיתים, ניתן להגיע להסכמות, לבטל את האישום החמור בקל יותר. כאן ייסגר התיק והעונש ללקוח יהיה קל בהרבה.

ייצוג בבית משפט

במידה והדבר לא מסתדר,  יש צורך להתמודד בבתי משפט לתעבורה. ובמידה וישתכנעו כי הצדק הינו עם לקוחם, הם יטענו מול התובעים המשטרתיים. הם יציגו עדויות, הוכחות מצולמות ואחרות, יביאו תקדימים משפטיים ועוד. המטרה הסופית היא להוכיח חפות או, לכל היותר, למזער את העונש שעלול להיקבע. זיכוי תאונה קטלנית הוא המקסימום שניתן להשיג והדבר מסמל הצלחה רבה, אבל כל הקלה משמעותית המתבטאת בעונש מופחת ימנע עגמת נפש מהלקוח וישדרג את איכות חייו העתידית. מומלץ לערב עורכי דין תעבורה מקצועיים ובעלי ניסיון כבר בשלבים הראשונים למקרה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here