איך לחסוך בהוצאות הרכב?

0
1222
איך לחסוך בהוצאות הרכב?
קרדיט pexels

כל מי שמחזיק ברכב, אומנם נהנה מחד מעצמאות ומהאפשרות להגיע לאן שהוא חפץ בצורה מהירה ויעילה. אך יחד עם זאת, הוא גם נאלץ להוציא בכל חודש סכומי כסף גבוהים עבור אחזקת הרכב.

אז אם אתם עומדים לפני רכישת רכב או אם אתם מבקשים לנקוט בצעדים על מנת לצמצם את ההוצאות הכספיות שלכם בהקשר של הרכב, להלן מספר פעולות בהן תוכלו לנקוט על מנת להשיג את המטרה:

חוסכים בהוצאה הראשונית

אז רגע לפני שנכנסים לנושא של עלויות התחזוקה, ההוצאה הכספית הראשונית טמונה ברכישת הרכב.

עכשיו, יש לא מעט דרכים והחלטות אותן ניתן לקחת על מנת להקטין את ההוצאה או ליהנות מהתמורה הטובה ביותר עבור הכסף.

בין אותן פעולות אופציונאליות:

  • לחפש מבצעי רכב – בכל תקופת זמן יבואני רכב וסוכנויות יוצאים במבצעים כאלו ואחרים על דגמים מסוימים. כל מה שצריך בכדי ליהנות מאותם מבצעי רכב, זה להשקיע בחיפוש ולהיות עם ה"יד על הדופק".
  • עסקאות 0 קילומטר – אפשרות נוספת לחסוך בעלות הרכב, היא חיפוש אחר עסקאות 0 קילומטר. בעסקאות אלו ניתן ליהנות מרכב חדש בעלויות מופחתות.
  • בחירה ברכב חסכוני – בהליך בחירת הרכב, כדאי לשים דגש על צריכת הדלק של אותו הרכב. כאשר, יכול להיות שהעלות ההתחלתית של רכב הנחשב לחסכוני תהיה גבוהה יותר, אך לאורך זמן היא תתגלה כמשתלמת יותר.
  • מעבר לרכב היברידי/ חשמלי – אפשרות נוספת, היא לרכוש רכב היברידי או חשמלי – גם במקרה הזה, ההוצאה ההתחלתית יכולה להיות גבוהה יותר, אך עלויות התחזוקה תהינה נמוכות יותר.
  • רכישת רכב יד 2 – יש כיף גדול ברכישת רכב חדש ונוצץ מה"ניילונים". יחד עם זאת, רכישה רכב מיד 2 תטמון בחובה הוצאה כספית נמוכה יותר – ובמידה ומשקיעים בבחירה, זאת בהחלט יכולה להיות החלטה משתלמת.

לבחור בצורה מושכלת את ביטוח הרכב

ביטוחי רכב מצריכים הוצאה כספית לא קטנה ולכן, מי שמעוניין לחסוך בהוצאות הרכב, חשוב שידאג לקבל החלטות מושכלות בנושא זה.

כך לדוגמא, חשוב להיות מודעים שיש 3 סוגי ביטוחי רכב: ביטוח חובה (אשר מהווה כשמו כחובה ע"פ חוק), ביטוח צד ג' וביטוח מקיף – כאשר, הביטוח המקיף מכיל בתוכו גם ביטוח צד ג'.

אז יהיו כאלו אשר מסיבות כאלו ואחרות לא יוותרו על ביטוח מקיף. אבל נהגים אחרים, אשר נחשבים לזהירים, אולי יוותרו על הביטוח הזה ויסתפקו בלעשות ביטוח חובה וביטוח צד ג'.. מעבר לכך, כדאי לבחור בתבונה את חברת הביטוח דרכה ייעשה הביטוח – כאשר, ישנן חברות אשר יציעו תנאים משתלמים יותר מאחרות ולכן, מומלץ לבדוק את הנושא הזה.

חוסכים בדלק

ובכן, אם מסיבה כזאת או אחרת הגעתם  למסקנה כי רכב בנזין היא הבחירה המתאימה בעבורכם. תמיד תוכלו לנסות לחסוך בהוצאות הרכב. לדוגמא, לערוך לרכב בדיקות תקופתיות, על מנת לוודא שהוא לא צורך כמויות גדולות של דלק לחינם. לנסוע לאט יותר כשמתאפשר. לפתוח חלון במקום להפעיל את המזגן – פעולה אשר יכולה להיחשב כיעילה, בנסיעות בינעירוניות וכמובן, שמזג האוויר מאפשר זאת. לנסות ולהימנע מנסיעות קצרות. לבדוק בכל פרק זמן קצר את הנושא של לחץ האוויר בצמיגים. פעולות אלו, יסייעו לחסוך בהוצאות הדלק ואף בצורה משמעותית, כך שכדאי ליישם אותן.

בשביל ליהנות מכל התועלות הטמונות באחזקת רכב, יש לקחת בחשבון שצריך לשלם – ושהמחיר הוא לא נמוך. יחד עם זאת, מודעות לעובדה שתמיד יש מה לעשות בכדי לחסוך בהוצאות, תהווה כשלב חשוב ומשמעותי אשר בכוחו להפחית את ההוצאות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here