כיסוי מפני נזקי טבע בביטוח רכב – יש חיה כזאת?

0
1621
כיסוי מפני נזקי טבע בביטוח רכב - יש חיה כזאת?
קרדיט לתמונה: freepik

הרכב שלנו מהווה רכוש יקר ומשמש אותנו כדי להגיע לעבודה, לקניות ולסידורים, לקחת את הילדים לחוגים וחברים ולטיולים. לאחר שהשקענו סכום לא מבוטל לרכישת הרכב עלינו לדאוג לכיסוי ביטוחי הולם ורחב ככל הניתן, רק כך אנו יכולים לוודא שהרכב מבוטח מכל הכיוונים ובפני מרבית הסיכונים האפשריים, אך חשוב לוודא כי הפוליסה מכסה גם נזקי טבע כמו סופות, רוחות, ברד כבד, שריפה, שטפון וכיוצא בזה.

חשיבות הכיסוי בפני נזקי טבע בביטוחי הרכב

יש שני סוגים עיקריים של ביטוחים לרכב:

  • ביטוח חובה אותו חייבים כל בעלי הרכבים בישראל לרכוש, הביטוח מכסה נזקי גוף שנגרמו לנהג, לנוסעים ולעוברי אורח שנפגעו מהרכב המבוטח.
  • ביטוח מקיף המעניק שקט נפשי וכיסוי רחב הכולל כיסוי בפני נזקי טבע, גניבות, פריצות ועוד.  

יש לציין כי מידי שנה נפגעים רכבים רבים ברחבי הארץ בגלל פגעי מזג האוויר, ובכל חורף יש אלפי רכבים הנפגעים מהצפות קשות, רוחות חזקות, ברד גדול וכבד ועוד, ובקיץ לא מעט רכבים נפגעים כתוצאה משריפות המשתוללות ברחבי המדינה. לכן, חשוב לרכוש ביטוח מקיף המכסה נזקי טבע נפוצים, כך מגנים על הרכוש היקר ומקבלים פיצוי אם הרכב נפגע בגלל שריפה, הצפה, ברד וכו'.

איזה ביטוח מכסה נזקי טבע?

כדי להגן על הרכב מפני נזקי טבע שונים מומלץ לרכוש מחברת הביטוח פוליסת ביטוח מקיף, זו הפוליסה היחידה שמספקת מענה ומבטיחה לכם פיצוי אם ייגרם נזק לרכבו המבוטח בגלל פגעי מזג האוויר. 

לעומת ביטוח חובה המכסה רק נזקי גוף לנהג עצמו או לאדם אחר, ביטוח מקיף לרכב מבטיח כיסויים רבים ומגוונים כגון: נזקים שנגרמו לרכב עקב גניבה, פריצה, תאונה או במזיד, כיסוי נזקים שנגרמו לרכב כתוצאה מאירועי טבע ומזג אוויר סוער, נזקי אש וכיסוי אחריות כלפי צד שלישי. 

מה מוגדר כנזקי טבע?

חשוב לדעת כי חברות הביטוח מגדירות באופן שונה את נזקי הטבע, חלק מהחברות משווקות פוליסת ביטוח המכסה רק אסונות טבע, לכן אם ירד גשם חזק ונגרם נזק קשה לרכבכם, יתכן והביטוח אינו מכסה את האירוע מאחר וזו תופעת טבע רגילה. בנוסף, חברות הביטוח מחריגות תופעות כמו רעידת אדמה מכיסוי נזקי טבע, וחשוב לבדוק זאת מראש ובהתאם לצורך לרכוש הרחבות.

יש לציין כי בשנים האחרונות מזג האוויר הפך לקיצוני, החורפים סוערים יותר ויש בהם סופות עם רוחות חזקות וגשמים חזקים היורדים בפרק זמן קצר, ובמקביל הרכבים המודרניים כוללים מערכות טכנולוגיות מתקדמות, רגישות ויקרות. לכן, חשוב לעין בחוזה הביטוח ולהתעמק בסעיף הכיסוי בפני נזקי טבע, אחרת אתם חשופים להוצאות תיקון משמעותיות בגלל נזקים למערכות האלקטרוניות המותקנות ברכבכם. 

מה כדאי לבדוק בנוגע לביטוח נזקי טבע לרכב?

מומלץ לבדוק מול חברת הביטוח כיצד היא מגדירה נזקי טבע וסופות, מה מכסה הביטוח והאם הכיסוי כולל פיצוי בגין תיקון נזקים קטנים שנגרמו לרכב בגלל גשם או רוח.  בנוסף, חשוב לבדוק מראש האם יש השתתפות עצמית, האם מקבלים רכב חלופי והאם הפרמיה צפויה להתייקר לאחר שנה בגלל הגשת תביעה לתיקון נזקי טבע שנגרמו לרכב המבוטח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here