עצירה להתרעננות במקום די מפתיע

1
2204
עצירה להתרעננות במקום די מפתיע
קרדיט pixabay

אם מקור ההכנסה שלכם הוא מעבודה כנהג חלוקה או משלוחים או לחילופין ממכירות אתם צריכים לשמוע את הדבר הבא!

הגיע הזמן למצוא פתרון אפקטיבי שיאפשר לכם לנוח ולהתרענן לפחות לשעה אחת מבין השעות הרבות בהן אתם חורשים את הכבישים מצפון לדרום, ממזרח למערב, במקומות מזמינים עד מקומות פחות סימפטיים.

הרי ידוע שלנהוג שעות רבות יכול להפוך אתכם לסיר לחץ הן בגלל התנועה, הן בגלל הנהגים שחולקים אתכם את הכביש והן בגלל עוד 1001 סיבות.

כשהנהג לחוץ אז שיקול הדעת שלו בכביש נפגע ויכולות להיווצר סיטואציות נעימות.

מספיק שכמה נהגים יחליטו לעשות מעשה ולעצור להתרעננות אפקטיבית ואז כמות התאונות או הסיטואציות הלו נעימות בכביש תרד, לפחות את שלכם תרמתם למניעת מצבים כאלה על הכבישים.

מה לעשות? לא כל הכבישים נעימים לנהיגה בהם ולא כל הנהגים הם מקצועיים ומכירים את חוקי התנועה (עצוב אבל נכון).

פרמטרים כאלה מעלים בצורה משמעותית את האפשרות לתאונות.

יצא לכם לא אחת לנסוע אפילו 15 דקות אל מקום העבודה שלכם וכבר להתעצבן על נהג שנוסע בצד שמאל ללא כל סיבה או אחר שלא חגור או מדבר בטלפון והדברים האלה מרתיחים אתכם!

כל הסחת דעת גורמת לשיקול דעת לקוי ואפשרות למקרים לא נעימים ולכן חייבים להיות מרוכזים ואם אתם מרגישים עייפים או טיפה עצבניים ולחוצים זה הזמן לעצור בצד, במקום בטוח, לנוח, לשתות מים ואחרי שרמות העצבים יורדות לחזור אל עבודתכם.

אפשר לקחת את זה צד אחד קדימה!

להיות 10-12 שעות על הכבישים בהחלט זה לא נעים אבל זאת הפרנסה וכל עוד אין חלופות צריך להתמודד עם מה שיש.

אז נהגי ההובלות והמשלוחים חייבים להגיע אל יעדם בזמן, הם חייבים להספיק את כל הלו"ז של אותו היום ובגלל זה הם צריכים לתכנן את נתיב נסיעתם בחכמה ובתבונה.

לעומתם, אנשי המכירות צריכים להספיק להגיע לפגישות, לעתים באותו האזור ולעתים באזורים שונים, זה מצריך מהם גם עמידה בזמנים ויחד עם זאת לנסוע בבטחה.

אבל בין כל הלחץ של אלה וגם אלה הם צריכים בראש ובראשונה לדאוג לבטיחות שלהם ושל הנוהגים מסביבם על הכבישים ואנחנו חשבנו, אם הייתה להם שעה פנויה במהלך היום או אם היו יכולים לתכנן את נסיעתם בצורה יעילה שתפנה להם את השעה הזאת, האם זה היה מועיל להם ועוזר להם להגיע לשיקול דעת יותר זהיר על הכבישים? התשובה היא כן!

אמנם אין לנו כל מידע מבוסס על מחקרים אבל מניסיון אישי ומסיפורים ששמענו מהסובבים אותנו הבנו שאם נחים בצורה משמעותית בתוך כל הלו"ז הצפוף של יום העבודה אז שיקול הדעת לחלוטין משתנה ולטובה.

מסיפור ששמענו ממכר שלנו שעובד כנהג משלוחים הבנו ממנו שהוא מרכז את יום העבודה באזור מסוים כדי לסיים את החלוקה והאיסוף בצורה יעילה יותר ואפילו באמצע יום העבודה הוא מצליח לעצור לשעה ולעתים קצת יותר ולנוח במקום מסודר כמו בחדר לפי שעה, להתקלח, לעצום את העיניים לחצי שעה אולי טיפה יותר ואז לחזור רענן להמשך העבודה.

עכשיו תתארו לעצמכם את אותו נהג שצריך לנהוג 10 שעות רצופות במהלך היום עם הפסקה של ארוחת צהריים במקום הומה אדם ללא שקט ושלווה, האם העצבים שלו יהיו חזקים או רופפים?

די בטוח שרופפים והם ישפיעו על המשך נסיעתו על הכבישים ושיקול דעתו במצבים שונים בו הוא יתקל.

אותו נהג עם שעה של הפסקה בחדר לפי שעה, מקלחת, שינה קלה והוא אדם שונה לחלוטין עם אנרגיות חדשות ורעננות ושיקול דעת יותר מעמיק שיכול למנוע מצבים מסוכנים על הכביש.

איש מכירות שאנחנו מכירים שצריך לחלוש על אזור מסוים ולהיפגש עם לא מעט אנשים במהלך היום מגיע עם ראש טרוד לפגישה, צריך לתזמן את המרחקים בין פגישה לפגישה כך שהוא לא יאחר ויאבד לקוחות.

לעתים נוצר פער בשעות בין פגישה לפגישה ואותו הוא יכול למלא בהפסקת התרעננות אפקטיבית.

לנו הוא סיפר שבנסיעת עסקים לצפון הארץ הוא עצר בחדר להשכרה בקריות, היה מופתע מהרמה הגבוהה וניצל כל רגע כדי לנוח ולהתרענן במקלחת צוננת.

את המשך אותו היום הוא הפך למוצלח מבחינה עסקית, דבר שגרם לו לנסוע על הכבישים ללא לחץ ועם שיקול דעת יציב יותר.

לסיכום

מה בעצם אנחנו אומרים? ששיקול דעת נפגע או משתפר באופן ישיר מהמצב המנטלי בו נמצא הנהג באותו הרגע.

אם הוא צריך לנסוע 10-12 שעות ביום בכל רחבי הצפון ללא עצירת התרעננות משמעותית אז הוא ימשיך להיות עייף ולחוץ ושיקול הדעת שלו יפגע.

אם אותו נהג יצליח להשחיל בתוך הלו"ז הצפוף שלו בנסיעה לצפון שעה פנויה בה הוא יוכל להתרענן בחדר להשכרה על בסיס שעתי הוא יחזור לעבודה כעבור שעה רענן יותר וחד יותר על הכביש.

הערה 1

  1. יצא לי לבקר בחדר לפי שעה לפחות פעמיים. אני יכול לומר שפעם אחת ההחלטה הזאת גרמה לי להרגיש הרבה יותר רענן מבתחילת הנסיעה.
    אני לא עושה את הביקור הזה לעתים תכופות מכיוון שאני משתדל לישון טוב לילה לפני נסיעה ארוכה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here