משבר התחבורה בתל אביב

1
2233
משבר התחבורה בתל אביב

עבור מיליוני תושבי גוש דן שעדיין לא מכירים את באבל דן שירות נסיעות שיתופיות, משבר התחבורה בעיר תל אביב הפך למטרד שמשפיע כבר הרבה מעבר לגבולות העיר. מועסקים רבים נעים מדי יום בין הערים השונות בגוש, כאשר בתל אביב לבדה כשני שליש מהמועסקים מגיעים מחוץ לעיר. הצורך להתנייד מדי יום הופך לבעייתי במיוחד, כאשר ישנם ליקויים ומחסור חמור בתחבורה ציבורית מספקת, מה שגורם לרבים לבחור ולהתנייד ברכבם הפרטי. ההשלכות של כך הן קשות ומידיות, מה שגורם להיווצרותם של פקקי תנועה ארוכים ומתסכלים, שפוגעים בכל שכבות החברה, כאשר כרגיל, השכבה החלשה יותר נפגעת באופן הכי משמעותי.

תחבורה ציבורית לקויה והשלכותיה

בסופו של יום, המטרה של כל אחד ואחת מאתנו היא להגיע אל היעד שלנו וחזרה הביתה בזריזות וביעילות. המצב כיום בערי גוש דן מחייב כמעט כל אחד להתנייד באמצעות הרכב הפרטי, על מנת להשלים את המטרה הזו. זה לא אומר שבפועל באמת מתניידים הכי מהר, כאשר לרוב קורה ההפך ונתקעים בפקק אל תל אביב או חזרה ממנה, אך עדיין מדובר ביתרון לעומת התחבורה הציבורית הזמינה כיום.

ההשלכות של משבר התחבורה ברורות לכל תושב בערי גוש דן. חוסר מענה על הצרכים של מיליוני תושבים להתנייד משפיע באופן ישיר על היבטים כמו זיהום האוויר שמחמיר כתוצאה מכלי הרכב הרבים שנמצאים על הכביש מדי יום. היבט נוסף הוא כל מה שקשור בעומסי תנועה ופקקים, עד למצוקת חנייה שכבר מזמן לא מוגבלת אך ורק לתל אביב. תושבים בערי גוש דן הסמוכות לתל אביב חווים כבר מספר שנים מצוקת חניה שנמצאת במגמת עלייה מתמדת. השכבות החלשות יותר של האוכלוסייה נפגעות כפליים, כאשר הן נשארות בלי מענה לצרכי ההתניידות שלהן וללא יכולת לרכוש כלי רכב פרטי. בסופו של דבר הפגיעה מגיעה כמו בומרנג בחזרה אל כלכלת המדינה עצמה, כתוצאה מפגיעה בתמ"ג.

באבל דן שירות נסיעות שיתופיות

דן תחבורה ציבורית היא אחת היוזמות החדשות שבאות במטרה להקל על העומסים ועל הקושי להתנייד בערים תל אביב, רמת גן וגבעתיים. באמצעות באבל דן שירות נסיעות שיתופיות, יתופעלו כלי רכב מיוחדים בשם "רכבי באבל" (Bubble), שהם למעשה מיניבוסים איכותיים ומפוארים שיכולים להכיל עד 10 אנשים. לצורך תפעול השירות מפותחת אפליקציה ייעודית, שתסייע ביצירת מסלול הנסיעה עבור מבקשי ההסעה והנהגים, על פי רמות הביקוש והצורך.

באבל דן שירות נסיעות שיתופיות בא במטרה להקל על משבר התחבורה בתל אביב, על מנת להעניק לתושבים פתרון תחבורה ברת-קיימא.

הערה 1

  1. חלק מהפתרון למשבר התחבורה בתל אביב הוא אופניים חשמליות. עם אופניים חשמליות קל להתנייד ממקום למקום, חוסכים זיהום אוויר והוצאות רבות אחרות. בתל אביב ישנם שבילים ייעודיים לאופניים חשמליים דבר אשר תורם גם לבטיחות. ניתן להשיג אופניים חשמליות בגדלים שונים ובצבעים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here