מה חייבים לבדוק לפני שמקבלים רכב שכור?

0
1465
מה חייבים לבדוק לפני שמקבלים רכב שכור?
קרדיט FREEPIK

ישנן סיטואציות רבות שבהן אנשים נדרשים לשכור רכב בישראל. בדרך כלל אנחנו נוהגים לשכור רכב כאשר אנו בטיול בחו"ל, אך בזמנים בהם אין לנו רכב זמין בארץ, ייתכן ונרצה לשכור רכב לזמן קצר מאחת מסוכנויות השכרת הרכב הגדולות. לשם כך, נידרש לבצע כמה בדיקות מקדימות, בטרם נקבל את המפתח ונתחיל בנסיעה הראשונה. הבדיקות האלו הן תקפות ורלוונטיות גם למצב בו אנו שוכרים רכב בחו"ל, והן נכונות באופן כללי לכל מצב של השכרת רכב. 

באופן עקרוני, חברות השכרת רכבים בכל העולם פועלות באופן דומה. לכן, השכרת רכב בישראל אינה שונה באופן מהותי מהשכרת רכב באירופה, אמריקה או בכל מקום אחר. 

מהו סוג הרכב שקיבלתם?

הדבר הראשון שיש לוודא, בטרם היציאה לדרך עם הרכב השכור, הוא שקיבלתם את סוג הרכב שהזמנתם. בסוכנויות של השכרת רכב יש קטגוריות שונות של רכבים, וחשוב לוודא שהרכב שאתם מקבלים תואם לצרכים שלכם ולסוג הרכב שלו אתם זקוקים. זה נכון מבחינת גודל הרכב, כמות המושבים בתוכו וכן התאמה לצרכים שונים כמו במקרים שנדרשים מושבים מיוחדים לילדים או ציוד פנימי נוסף מסוים. 

בדיקת מצב הרכב

לאחר שקיבלתם את המפתח לרכב השכור, חשוב לסקור אותו מבחוץ ומבפנים, ולראות האם ישנם נזקים כלשהם. כל דבר יכול להיות חשוב, החל משריטות ועיקומי פח בחלק החיצוני של הרכב ועד פגמים כלשהם בחלק הפנימי שלו. אם מצאתם פגם או ליקוי כלשהם, חשוב לוודא כי הדבר מתועד אצל סוכנות ההשכרה, כך שלא תידרשו לשלם עבור הנזקים האלה, כאשר תחזירו את הרכב. 

לשם ביצוע הסקירה, מומלץ לתעד בכתב כל ליקוי שאתם מגלים, ולהגיש את הרשימה לסוכנות הרכב. בנוסף לכך, חשוב לוודא שמצב הרכב תקין מבחינה טכנית. לשם כך יש לוודא שהאורות הגבוהים והנמוכים פועלים כהלכה, שהאיתות עובד לשני הכיוונים, שטנק הדלק מלא (אם סוכם מראש שכך יהיה), שמראות הצד מכוונות כראוי. כדאי אפילו לבצע סיבוב קצר עם הרכב בסביבת המקום שבו השכרתם אותו, כדי לוודא שהכל עובד כראוי ושמצב הרכב תקין לחלוטין. במידה ואתם מגלים שהמצב אינו כזה, אתם יכולים לחזור לסוכנות הרכב ולבקש רכב חלופי מאותה הקטגוריה. 

בדיקת תנאי ההשכרה והביטוח

כדי להימנע מאי נעימות בהמשך, חשוב לבדוק גם את תנאי ההשכרה והביטוח של הרכב. יש לוודא באיזה סוג של ביטוח הרכב מבוטח, מי רשאי לנהוג עליו (מבחינת גיל הנהג, למשל) והאם יש צורך בהרחבת הביטוח מסיבה כלשהי. 

בנוסף לכך, חשוב לוודא את תנאי ההשכרה עצמם. מתי תידרשו לשלם עבור הרכב, האם תוכלו לחלק את התשלום למספר תשלומים, ומהם המקרים בהם תיאלצו לשלם סכום גבוה יותר כאשר תחזירו אותו לסוכנות.    

מה יידרש מכם בטרם ההחזרה?

הדבר האחרון שאותו מומלץ לבדוק הוא תנאי ההחזרה של הרכב. יש לבדוק האם אתם מחויבים להחזיר את טנק הדלק מלא, כפי שקיבלתם אותו, או שהחברה אינה מחייבת זאת. בנוסף לכך, יש לבדוק לאיזה סניף תוכלו להחזיר את הרכב ששכרתם והאם יש תנאים נוספים שאתם צריכים לעמוד בהם – כמו רמת הניקיון של הרכב, למשל. 

להימנע מתשלומים מיותרים ולנסוע בבטחה

השכרת רכב בישראל או בעולם יכולה להיות חוויה מהנה, שמאפשרת נהיגה על רכב שבפעמים רבות הוא חדש ומתקדם יותר מהרכב עליו אתם בדרך כלל נוסעים. כדי לעבור את תהליך ההשכרה בשלום, חשוב לבדוק את הפרמטרים שהוזכרו. כך יהיה ניתן לנהוג בנוחות ובביטחון ולמנוע מצבים לא נעימים בעת ההחזרה של הרכב, כולל חיוב בתשלומים נוספים מיותרים לסוכנות השכרת הרכב. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here