פתרון HARMAN Ready Care שפותח בישראל זכה בפרס החדשנות של Fast Company על יכולתו לשפר את בטיחות ורווחת הנהג

0
31606
קרדיט: סמדר כפרי

הטכנולוגיה של Ready Care כוללת חיישני רדאר ומצלמה בתדרי אינפרה אדום שמספקים נתוני נשימה ודופק כמו נתונים בזמן אמת על רמת הסחת הדעת של הנהג ולבצע בהתאם פעולות ש׳יעירו׳ אותו

פתרון ה-Ready Care של חברת האוטומוטיב HARMAN זכה בפרס החדשנות היוקרתי של Fast Company לשנת 2023 על ״השילוב של מספר טכנולוגיות מפתח במטרה לשפר את בטיחות הנהג ורווחתו בכביש״. פרסי ה- Innovation by Design מוענקים מדי שנה לחברות הפותרות את הבעיות החשובות ביותר של חיי היום והם נחשבים לבין היוקרתיים בתעשייה העולמית.

HARMAN Ready Care פותח על ידי חברת CAARESYS הישראלית, חלוצת חיישני הרדאר בתאי הנהג, שנרכשה לא מכבר על ידי HARMAN ומהווה כיום חלק מחטיבת ה-ADAS/AD של החברה שממוקמת בהוד השרון. הטכנולוגיה כוללת חיישני רדאר ומצלמה בתדרי אינפרה אדום שמספקים נתוני נשימה ודופק, כמו נתונים נוספים בזמן אמת, על רמת הסחת הדעת של הנהג מהכביש, מידת עייפותו וריכוזו בכביש. עם קבלת הנתונים, המערכת יכולה להפעיל שורה של גירויים יזומים, מותאמים אישית כגון הגברת ווליום מוסיקה, או מזגן – בתוך הרכב – שיחזירו את הנהג ל״איפוס״. הטכנולוגיה אף מציעה תאימות למספר מנועי ניווט ומספקת בחירה חלופית למסלול עמוס במיוחד בדמות מסלול ״רגוע״ יותר, שמוריד רמות לחץ מוגברות של הנהג בזמן שהוא על הכביש. הרדאר בתא הנוסעים יכול לשמש גם כדי לזהות אם ילד, או חיית מחמד, אולי נשארו מאחור לאחר היציאה מהרכב – מצב שישלח אוטומטית הודעה לנהג על המצב.

Ready Care הוא חלק מחבילת Ready של HARMAN, קו מוצרים שמספק בטיחות, רווחה, בידור בתא הנהג וקישוריות לרכב, לטובת אספקה של חוויה משופרת עבור נהגים ונוסעים במכוניות העתיד הקרוב.

״אנו גאים ביותר בזכייה הזו״, אומרת מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל, פרס החדשנות למוצר מכיר במחויבות שלנו לעצב סביבת נהיגה חכמה ובטוחה יותר הן לנהגים והן לנוסעים״. לדברי גבע, מדובר בעצם ב׳טייס משנה׳, שמזהה מתי הסחות דעת עלולות להפוך למצבים מסוכנים, ואז מתערב כדי להימנע מהן. ״הרכב יכול, במובן מסוים, לדעת מה הנהג חושב וזה משנה את חוקי המשחק". לדברי גבע, Ready Care מצייד את יצרני ה- OEM בטכנולוגיה מתקדמת ומשמעותית לשיפור בטיחות הנהג ורווחתו. ״ליצרני רכב יש הזדמנות לשלב את Ready Care בכלי הרכב או לבחור בתכונות מסוימות כדי ליצור פתרון מותאם יותר עבור הלקוחות וציי הרכב שלהם״.

"HARMAN מקדמת את עתיד הבטיחות ברכב באמצעות חדשנות מתקדמת, מונעת מחקרית, הפותרת את אחד האתגרים הגדולים ביותר שקיימים: היכולת של המכונית להתחבר עם הנוסעים שלה, להבין את הצורך שלהם, ולתת מענה בטיחות בזמן אמת״, אמר ארמין פרומרברגר, סגן נשיא בכיר, ניהול מוצרי רכב ב-HARMAN International.

ויש גם סרטון חביב להמחשה

אודות הרמן
החברה מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שירותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים. בישראל רכשה HARMAN בעבר ושילבה בפעילותה את iOnRoad, מתחום ההתרעות בדרך, Red Bend שמאפשרת לעדכן מרחוק את כלל מערכות התוכנה ברכב (OTA) וחברת הגנת הסייבר לרכב, TowerSec. בשנת 2017 נרכשה החברה על ידי חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולר.

קרדיט: ״הרמן״
קרדיט: ״הרמן״

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here