מה הוא רכב הביובית?

0
2241
מה הוא רכב הביובית?

כל מי שחווה פעם סתימה בצנרת, יודע שמדובר בתקלה בלתי נעימה בעליל. הריח העולה מן הביוב אינו נותן מנוח, וזאת עוד מבלי שדיברנו על הביוב העולה על גדותיו ואשר מסכן את בריאותם של הסובבים. ישנן תקלות אינסטלציה קלות יחסית שאפשר לפתור באמצעות תיקון ידני של הצנרת, בעוד תקלות רציניות כמו סתימת ביוב גדולה, ניתן לפתור רק באמצעות רכב מיוחד, הלוא הוא רכב הביובית.

ניתן להעזר ברכב ביובית כדי להתגבר על סתימות מורכבות שהן מנת חלקם של לא מעט בנייני מגורים משותפים, בנייני משרדים או מפעלים.

מהי ביובית?

הביובית היא למעשה משאית מיוחדת שיש לה ציוד מתקדם המסייע לאינסטלטורים להתמודד עם סתימות ביוב גדולות. על גבי הביובית מתקינים בדרך כלל מצלמות סיב אופטי כדי שניתן יהיה לצלם את מערכת הביוב ולאתר את הסתימה במהירות. אל הביובית מחוברים גם צינור מים הנועד להפעיל לחץ גבוה ומשאבה. המים מסייעים לפורר את הסתימה שנוצרה, בעוד המשאבה שואבת את שאריות הביוב.

מה עוד כדאי לדעת על הביובית?

למקרה שתזדקקו פעם לשירותי ביובית או שפשוט תראו את הרכב הגדול הזה נוסע ברחוב, אלה כמה דברים שכדאי לדעת עליו:

  • ניתן להשתמש בביובית רק באישור המשרד להגנת הסביבה, שכן היא שואבת חומרים מסוכנים מתוך הביוב. שאיבה של חומרים רעילים ללא אישור עלולה לגרום לנזק סביבתי חמור.
  • הביובית מגיעה במגוון רחב של דגמים, כאשר כל דגם מתאים לסוג הבעיה שבה יש צורך לטפל. לדוגמה, קיימות ביוביות נמוכות שיכולות להיכנס למוסכים או חניונים ולשאוב את תכולת הביוב.
  • הביובית היא חלק בלתי נפרד מתחזוקת מערכת הביוב. בלעדיה, קשה לתחזק את המערכת כמו שהיא.
  • הביובית משמשת לא רק במקרים של סתימת ביוב, אלא גם בעת הצפה, שכן מכל השאיבה שלה יכול לשאוב את מי ההצפה שנגרמו כתוצאה מבעיות איטום או מפיצוץ צנרת. בנוסף להצפה, הביובית יעילה גם במקרים שבהם יש צורך לשאוב תכולה של בורות או לשטוף את הצנרת ואת קווי הביוב.
  • לא לכל חברת אינסטלציה יש ביובית, שכן היא דורשת תחזוקה מתמדת. לפיכך, כאשר אתם פונים לחברה שעוסקת בפתיחת סתימות, חשוב לוודא שיש לה ביובית.
  • הביובית נוסעת בסופו של דבר כמו כל רכב, אך היא לא תמיד יכולה לנוע בכבישים מהירים. ובדומה לכל רכב, גם הביובית עלולה לסבול מתקלות כמו תקר בגלגל או בעיה במנוע.

מדוע נוצרת סתימה בביוב?

סתימה בביוב היא הדרך של הצנרת להעיד על מצוקה. גורמים שונים יכולים לגרום לשחיקה של הצנרת ולהופעת סתימה גדולה. ראשית, לעתים קרובות מדובר בעייפות החומר. הצנרת הישנה אינה יכולה להתמודד עם כל החומרים העוברים דרכה. במקרה זה, לא פעם נדרשת החלפה של הצינורות. שנית, מדובר בגורמים פנימיים שעלולים לחסום את הצנרת. בואו לא נשכח שדרך הצנרת עוברים חומרים שונים כמו שאריות פלסטיק, חומרים כימיים, זכוכיות וכדומה. כל החומרים האלה עלולים בסופו של דבר להוביל לסתימה. ולבסוף, ישנם גם גורמים חיצוניים המובילים לסתימה. אחד הגורמים הנפוצים האלה הוא שורשי העצים. העצים מחפשים מים באמצעות השורשים, ותוך כדי כך מנקבים את הצנרת ופוגעים בה. כמו כן, הגורמים החיצוניים עשויים להיות גם פירות רקובים שנשרו מן העץ ונפלו לתוך הצנרת או בעלי חיים שמצאו בה את מותם (בעיקר מכרסמים למיניהם).

סובלים מסתימה בבניין או בבית העסק ולא יודעים למי לפנות? הכירו את חברת ביובית – שירותי ביוב ואינסטלציה המציעה שירותי פתיחת סתימות יעילים וייחודיים. השירותים השונים ניתנים לכם במקצועיות שנבנתה על ידע וניסיון רב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here