נהיגה בטוחה בחורף

0
1950
נהיגה בטוחה בחורף
מקור pixabay

תנאי הראות, הכביש הרטוב והחלק, החשכה המוקדמת כבר בשעות אחר הצהריים הופכים את הנהיגה בחורף למאתגרת יותר. אם אתם נהגים ואין זה משנה אם אתם נהגים ותיקים או חדשים, אתם חייבים לדעת ולהסכים עם העובדה, כי נהיגה בחורף מסוכנת יותר על פני נהיגה בקיץ.

במהלך כל השנה אנחנו מקפידים לטפל ברכב שלנו בדרכים שונות, אנחנו מבצעים טיפולים תקופתיים, מחליפים רכיבים שונים בעת הצורך, הכל כדי שנוכל להנות מהרכב שלנו ולנהוג בו בצורה בטוחה ונוחה. עם בוא החורף, עלינו להיערך בצורה שונה ובאופן מיוחד, מאחר והנהיגה בעונה זו דורשת תשומת לב והתייחסות אחרת. הכבישים הרטובים והחלקים תנאי הראות הגרועים הופכים את הנהיגה בחורף למסוכנת יותר. כדי לשמור על נהיגה בטוחה גם בימי החורף הגשומים, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

אם לא חייבים לא נוהגים.

אם אתם לא חייבים לנהוג במזג אוויר סוער, פשוט הימנעו מכך. מזג אוויר סוער מקשה על הנהיגה. מקשה על שדה הראייה, כבישים רטובים מועדים להחלקות והרוח עלולה להעיף חפצים למסלול הנסיעה ואפילו להסיט רכב ממסלולו. במצבי קיצון כמו שראינו בחורף האחרון עם כבישים מוצפים ושטפונות בנחלים מהדרום עד הצפון מאותתים לנו – אל תצאו לכביש. הסיכון מיותר.

הכן רכבך לחורף.

מערכות הרכב, דורשות תחזוקה שוטפת במהלך השנה ובמיוחד לקראת החורף. מוסכים רבים לדוגמא מוסך מאזדה מבצעים בדיקת “הכן את רכבך לחורף” ללא תשלום וכחלק משירות המוסך, כדי להכין את רכבכם ולהיות סמוכים ובטוחים כי הוא מוכן לנהיגת חורף. בבדיקה זו בודקים את כשירות הבלמים, הצמיגים, הפנסים והמגבים.

סעו לאט.

גשם, גם אם הוא קל, עלול לגרום להחלקה של הרכב מכיוון שהרטיבות, בשילוב עם  אבק ושאריות של שמן על הכביש מפחיתים את חיכוך הרכב עם פני הכביש. הגשם גורם גם לראות לקויה. נסיעה איטית ומבוקרת יותר מגבירה את יכולת התגובה להפתעות וסכנות אפשריות ומקטינה את הסיכון להחלקה ואובדן שליטה.

שמרו מרחק.

בחורף הכביש חלק יותר לכן מרחק הבלימה ארוך יותר ויש סכנת החלקה בבלימת חירום. כדי להימנע מסיטואציה כזו, שמרו מרחק כפול מהרכב שלפניכם ביחס למה שאתם רגילים לו בימי הקיץ, בדרך כלל נהוג לשמור על מרחק של כשתי שניות – בחורף אנחנו ממליצים להכפיל את המרחק לארבע שניות. כך תוכלו להגיב בזמן.

צמיגים תקינים.

הצמיגים הם הקשר שלכם אל הכביש ורובנו לא מקפידים לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן תדיר ולא תמיד נוסעים עם לחץ אוויר נכון. צמיג תקין עם לחץ נכון יכול לעשות את ההבדל בין תאונה ובין עצירה בטוחה. הגומי הוא חומר גמיש המתייבש בקיץ, ובחורף השילוב של כביש רטוב עם צמיג לא תקין הוא מתכון לאסון. בדקו את תקינות הצמיגים בתחילת החורף שאינם שחוקים ויבשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here