מהפכה טכנולוגית בעולמות קניית הרכב – 24 שעות של בירוקרטיה מתישה הופכות ל-2 דקות בקליק 1:

0
482

"קארסטופ" משנה את שוק קניית הרכבים יד שנייה

קונים אוטו יד שנייה ורוצים לדעת שלא עובדים עליכם? עכשיו זה אפשרי. לראשונה בישראל: במקום לחכות שעות בדואר, לשבת מול המסך ולהתייאש מול הטלפון – מערכת פשוטה בטכנולוגיה חדשנית תביא את כל המידע הנדרש בזמן קצר

 

ישראלים רבים מכירים את הסיטואציה הבאה: רגע לפני שהולכים להעביר בעלות ולרכוש רכב חדש פתאום מתעוררת הדאגה. מה ההיסטוריה שלו? האם הוא עבר תאונות? האם עובדים עליי? כעת, לראשונה, ניתן לקבל את כל התשובות בלחיצת כפתור ובהמתנה פשוטה של דקות בודדות.

נאור לוי -מנהל פיתוח טכני(CTO): " בחברת קארסטופ פיתחנו מערך רובוטים וטכנולוגיות מתקדמות על מנת לאסוף, לאגור לעבד מידע בזמן אמת ולהנגיש דוח מידע מקיף בתוך 2 דקות בלבד, באופן אוטומטי לחלוטין ללא מעורבות אנושית"

חברת קארסטופ נוסדה מצורך בשוק – הבירוקרטיות המעיקות והמתישות ששולחות את הישראלים ממשרד ממשלתי אחד לשני, ממאגר נתונים למאגר אחר ולוקחת שעות ארוכות ולעיתים גם ימים עד שמתקבלות תשובות. וגם אז, לעיתים הן חלקיות. עד היום לא היה מקום אחד מרכזי שבאמצעות פלאי הטכנולוגיה מצליח לרכז את כל התשובות הדרושות במקום אחד – ובזמן קצר במיוחד.

חברת קארסטופ טכנולוגיות בע"מ ("קארסטופ") החלה את פעילותה בשנת 2021 ונוסדה על ידי ארבעה יזמים. דידי רוזנפלד, שמאי רכב וותיק, שימש בעבר הקרוב כמנכ"ל בקבוצת שלמה סיקסט, ומשמש כמנהל הפיתוח העסקי של החברה,  נאור לוי מנהל פיתוח טכני(CTO), מני בקשי סמנכ"ל השיווק והפרסום ודרור דרעי מנכ"ל החברה.

הארבעה הקימו את החברה מתוך חזון שטומן בתוכו פתרון לשתי בעיות חשובות בשוק הרכב. הראשון זה ידיעת כל פרטי הרכב אשר הרוכש מעוניין לקנות בקניית יד שניה, זאת דרך טכנולוגיות ייחודיות ופענוח מגוון בדיקות במאגרי מידע מגוונים כגון: משרד התחבורה, משרד הרישוי, משרד המשפטים, משטרה, רשות המיסים ועוד, והשני הוא חיסכון זמן לרוכש, לא עוד להגיע לדואר ישראל בשביל להחליף בעלות רכב, בעזרת קארסטופ ניתן לעשות זאת דרך האינטרנט.

לאחר פיילוט מוצלח עם מאות מכוניות אשר עלה בחודש מרץ האחרון, החברה יוצאת לשוק במטרה לעשות מהפכה למען הצרכן בשוק הרכב. היא מציעה לרוכשי רכבים ביד שניה לבדוק באתר את הרכב אותו מעוניינים לרכוש, זאת דרך גרסא בסיסית וללא עלות. רק צריך לגשת לאתר שלהם ולבקש דוח לרכב.

דרור דרעי, מנכ"ל "קארסטופ": "אנחנו בקארסטופ מותחים את גבולות הטכנולוגיה, עושים את הבלתי האפשרי על מנת להנגיש לכל סמארטפון תמונת מצב מלאה על כל רכב בישראל, זאת בתוך כשתי דקות בלבד. זאת לצד קיצור הבירוקרטיה הישראלית אשר מעיבה על הלקוח כל כך, כמה מאיתנו לפני קניית רכב היו צריכים לשנות לו"ז אישי ובעבודה בשביל להגיע לדואר ישראל? כעת זה נפסק."

דידי רוזנפלד, שמאי רכב וותיק, שימש בעבר הקרוב כמנכ"ל בקבוצת שלמה סיקסט, ומשמש כמנהל הפיתוח העסקי של החברה ": "לא אחת אנו מגלים מכתבה בעיתון על עוקץ שנגרם לרוכש תמים. לאחר הרכישה מסתבר שהרכב מעוקל / משועבד וכמובן אין ללקוח למי להלין – בדיקה פשוטה בקארסטופ לפני הרכישה הייתה מגלה ללקוח שהוא שם כספו על קרן הצבי"

מגפת הקורונה השפיעה רבות על שוק הרכב, מני בקשי סמנכ"ל השיווק והפרסום מתייחס לכך: "מצב שוק קניית רכבים החדשים ורכבי יד שנייה (משומשים) בישראל במגמת עלייה. בשל מגפת הקורנה העולמית נוצר משבר יצור שבבים וחלקי חילוף בכל יצרני הרכב. נוסיף לכך את מגמת העלייה בגנבות הרכב בשל משבר החלפים. בעיות אלו יוצרות חוסר בהספקת רכבים חדשים בשוק מה שמעלה את הביקוש לרכבי יד שנייה. מספר רב של רכבים על הכביש, מעלה את מספר תאונות הרכב באופן ישיר. רוב חברות הביטוח הצהירו שענף הרכב היה הפסדי. לאור הביקושים, וכמות הרכבים, התאונות וגנבות הרכב, קארסטופ רוצה לייצר שקיפות מצד מוכרי וסוחרי הרכב, כלפי רוכשי רכבי יש השנייה."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here