תחסכו לעצמכם – 3 טיפים להתנהלות כלכלית נכונה

0
847
דלקן לשכירים
קרדיט FREEPIK

כבר שנתיים שצמד המילים "משבר כלכלי" הולכות איתנו יד ביד, ממש לצד "משבר עולמי" ו-"משבר תברואתי".

ההתייקרויות במדינה מורגשות מכל כיוון – מיסים, דלק, סלי מזון…

אין ספק שזה נוגע בכיס של כל אחד ואחד מאיתנו  – מעצמאים וגם משכירים. אז איך למרות כל הבלגן הזה תוכלו לחסוך לעצמכם סכום יפה בכל חודש? ריכזנו לכם מספר המלצות שיסיעו לכם! נחלק אותן לפי עצמאים ושכירים:

עצמאים:

  1. תרומה למוסד ציבורי מוכר – תזכה אתכם בזיכוי ממס (עצמאי יחיד יקבל זיכוי מס בגובה 35%, וחברה תקבל זיכוי מס בשיעור מס חברות בגובה 5%). משמע שאם תרמתם בשנת 2022 סכום מצטבר של 190 ש"ח ומעלה לעמותה או מוסד ללא מטרות רווח, תהיו זכאים לניכוי מס הכנסה לאותה השנה בגובה של 35% מסך התרומה שלכם.
  2. דלקן עצמאים – אם אתם בעלי עסק או מנהלים חברה בעלת מספר עובדים, סביר להניח ששמעתם על האפשרות לרכוש דלקן. מדובר בהתקן שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף בסוף החודש, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם אחת החברות בשוק (אנו ממליצים על חברת PUMPI, הידועה בשירות אישי טוב ובטוח), לעשות עימה הסכם בו יוחלט מחיר קבוע אותו תצטרכו לשלם על כל ליטר (אשר לא משתנה בהתאם לעליות מחירי הדלק), לאחר מכן יתקינו לכם את ההתקן על גבי מיכל הדלק – ומאותו רגע תוכלו לתדלק בכל תחנת דלק בדרך, ליהנות ממחיר דלק אחיד, מתשלום של פעם בחודש וגם לקבל את כל נתוני צריכת הדלק שלכם ישירות למייל בכל חודש עם כל הפרטים הרלוונטיים ואפילו להגביל את צריכת הדלק או את המהירות הממוצעת, כך שתוכלו לשלוט ביתר דיוק על עלויות הדלק שלכם.
  3. קרן השתלמות – כלי חסכון מומלץ במיוחד, המאפשר לכם למשוך את הכספים שהצטברו בתוך 6 שנים מבלי לשלם מס רווח הון. מדובר בזכות מוכרת בקרב השכירים, אשר מפרישים יחד עם המעסיק שלהם מדי חודש, ודואגים לכך שיצטבר סכום יפה בהמשך אותו יוכלו למשוך ללא מס. בתור עצמאיים, כדאי מאוד לדאוג לעצמכם ולהפקיד מדי חודש לקרן השתלמות, כדי לקבל את הפטור ממס רווח הון על הסכום שיצטבר לכם בקרן ההשתלמות, תצטרכו להפקיד לכל היותר 18,480 ש"ח בשנה, מי שיפקיד מעל לסכום הזה יידרש לשלם מס רווח הון של 25%.

שכירים:

  1. בדקו את הוצאות המס שלכם – בפקודת מס הכנסה הוגדרו מספר מקרים ומצבים אשר יכולים לזכות אתכם בהחזר מס, למשל: שינויים בגובה השכר לאורך שנת המס (שינויים אלה כוללים בתוכם גם בונוס חד פעמי במידה וקיבלתם ממקום העבודה), התפטרות או פיטורין, פערי שכר, החלפת עבודה שהובילה לשינויים בגובה השכר, חל"ת ועוד.
  2. דלקן לשכירים – בהתחשב בעובדה שאתם שכירים, כנראה שאתם צריכים להתנייד לא מעט במהלך היום שלכם, לכן נמליץ לכם על האופציה של התקנת "דלקן", מדובר באופציה שמזוהה בעיקר עם חברות גדולות ועולם ההייטק, אבל תתפלאו לגלות שמדובר בפתרון חסכוני ביותר גם לשכירים שבנינו. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את החברה איתה תרצו לנהל את ההסכם (כפי שכתבנו קודם, נמליץ על חברת PUMPI אשר נמצאת כבר מעל ל-8 שנים בשוק), ולאחר מעמד החתימה בו תחליטו על סכום אחיד לכל ליטר דלק אותו תצטרכו לשלם (בלי תלות בעליית המחירים), תוכלו ליהנות מתדלוק חופשי בכל תחנות הדלק התומכות בדלקן, לקבל פירוט חודשי של כל העלויות וכמות הצריכה שלכם ואפילו להגביל את כמות צריכת הדלק והמהירות של הרכב, כך שתוכלו להתנהל ביתר זהירות כלכלית.
  3. הכינו לעצמכם מראש – אמנם הטיפ הבא עלול לגרום לחלקכם לנוע באי נוחות על הכיסא, אבל תאמינו לנו שההשקעה הזו תשתלם לכם ובגדול! כל שעליכם לעשות הוא לנצל חצי שעה בערב או לרכב איזו שעה או שעתיים בתחילת שבוע ולהכין לכם אוכל למהלך השבוע הקרב… ככל שתהיו מתוכננים יותר כך גם תדאגו לאכול טוב וגם לא תמצאו את עצמכם מוציאים סכומים לא מבוטלים על לאכול בחוץ.

עזרנו לכם לחסוך? עכשיו תורכם להעביר את השמועה הלאה ?

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here