תכנון חניה תת קרקעית

0
521
קרדיט CANVA

בישראל מוקמים בשנים האחרונות מגוון רחב של בניינים חדשים הכוללים בתוכם גם חניה תת קרקעית, כאשר מבנים ובניינים אלו משמשים עבור משרדי, בתי מגורים מוסדות רפואיים ואזורי מסחר שונים. על כן החשיבות של תכנון חניה תת קרקעית בשנים האחרונות עלתה באופן משמעותי, שכן לבנייה שכזו ישנם מספר פרמטרים שונים ושלבים שיש לבצע החל מתכנון המבנה התת קרקע ועד להכנת איטום עבור הקירות שיכללו גם כן מספר רחב של הגדרות בטיחות שונות ומספר תנאים לקבלת אישורי לבנייה. לכן בעבור פרויקטים שכאלו מומלץ לפנות אל חברת אור מהנדסים, ולהבטיח שירות הנדסי מצוין לאורך כל ההליך הבנייה החל משלב התכנון ועד לשלבי הגימור.

בהקפדה רבה-תכנון חניה תת קרקעית

כאשר מדובר בחניונים תת קרקעיים חשוב לדעת כי חניונים אלו מהווים פתרון מצוין בעבור כמות הולכת וגדלה של רכבים, בעיקר באזורים בעלי ריכוז גבוהה של תושבים כמו העיר חיפה, ירושלים וכמובן תל אביב.
אך בכל הקשור לתכנון חניה תת קרקעית, חשוב לדעת כי מלאכת הבנייה והתכנון דורשים יכולת יצירתיות וניסיון נעלים, אשר יוכלו גם להעניק מספר רחב של פתרונות חנייה וגם לבצע שימוש מיטבי בשטח המיועד.
בנוסף לזאת תידרש לבצע התאמה בין כניסה של רכבים גדולים, רכבים קטנים ובשנים האחרונות גם התחשבות ברבים חשמליים ועמדות טעינה למיניהן.

מלבד המאפיינים והפרמטרים השונים שיש להתחשב בהם בזמן תכנון החנייה, יש לקחת בחשבון כי חלקים רבים מהחניון יהיו יעילים גם עבור מקומות אחסון, חדרי גנרטור נחבאים מהעין וכמובן גישות כניסה ויציאה עבור הולכי הרגל והנהגים.

חניונים תת קרקעים מתקדמים

מלבד הפתרון היעיל בחניונים תת קרקעים, חשוב לדעת כי בשנים האחרונות אל תכנון חניה תת קרקעית מצטרפים גם לא מעט יישומים טכנולוגיים שונים. כך שמלבד התקנה של מערכות טעינה חשמליות, חשוב לתכנן נכון שלטים המורים על מספר החניות, מחסומים באזורים שונים ועוד מגוון שיפורים טכנולוגיים יעילים לחניות תת קרקעיות. בכדי להבטיח תכנון הנדסי מעולה לאורך כל הפרויקט, מומלץ לפנות אל חברת אור מהנדסים ולקבל ייעוץ מעולה לכל חניון. חייגו לקבלת מידע נוסף 03-533-6777

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here