איזה רכב חשמלי כדאי לקנות? קבלו את רשימת הרכבים החשמליים המומלצים ביותר

0
5193
קרדיט pixabay

אם גם לכם עברה בראש מחשבה כמו: 'איזה רכב חשמלי כדאי לי לקנות?', נציין שבימים אלו, ועם שנת 2024 מעבר לפינה, ניתן לומר בביטחון מלא שרכבים חשמליים משקפים חלקים נרחבים במה שאנו קוראים 'עתיד עולם הרכב'. למעשה, גם הבדיקה השטחית ביותר תעלה כי רוב הרכבים שמוצעים כיום למכירה, הם חשמליים (או היברידיים), ועם פריסת תחנות טעינה שרק הולכת וגדלה, די ברור שהרכבים החשמליים הולכים לקראת העמקת החדירה שלהם בקרב האוכלוסיה.

אז אמנם נכונה הסברה שיצרני רכב הזינו מגמות חוצות יבשות שבבסיסן ההנחה שתמיד נשתמש במכוניות שמונעות על ידי דלק, אך חשוב לומר באותה הנשימה שחלק לא קטן מאותם יצרני רכב, הפכו הם עצמם לשם דבר גם כאשר מדובר במכוניות חשמליות.

וכפי שיצרני רכב רבים הבינו כי עתיד עולם הרכב הולך אל הרכבים החשמליים, כך הבינו וממשיכים  להבין גם משתמשי הקצה – אנחנו, הנהגים. ולמה לקנות רכב חשמלי? נתחיל בכך שעלויות האחזקה והטעינה שלו זולות מעלויות של רכב המונע ע"י דלק, נמשיך בעובדה שהשימוש ברכב חשמלי הרבה פחות מזהם, ולא פחות חשוב מכך – הרצון של כולנו להשתפר ולהשתדרג כשהדבר נוגע לאיכות חיינו.

רכב חשמלי – האם זה יקר?

ראשית, ישנם רכבים חשמליים שמחיריהם פחות או יותר מקבילים למחיריהם של רכבים המונעים בדלק, וכמו בכל מצב בחיים – ככל שמטפסים ברמת התוצר, יוצעו גם מחירים יקרים יותר מן הממוצע – בסופו של יום הכל עניין של בחירה ותקצוב. ומה לגבי העלות אתם שואלים? אז היות וחשוב לדבר גם על הפן הכלכלי של כל הסיפור הזה, נציין שכפי שבעולמות רכבי-הבנזין והסולר קיימות אפשרויות של מימון חלקי או מימון מלא, גם כאשר מדובר ברכבים חשמליים – קיימות אפשרויות מימון כאלה ואחרות אשר הופכות את כל מסע הרכישה לעניין נוח ושמין עבור חלקים נרחבים באוכלוסיה.

ועם כל המידע הזה, ברור כי ראשית יש להבין בדיוק איזה רכב חשמלי כדאי לקנות; שאלות כמו 'מהו טווח הנסיעה של רכב חשמלי?' וודאי יעלו בראשכם, גם שאלות כמו: 'האם לרכב שאני חושב לקנות קיימות שתי מערכות הנעה, או שמא רק אחת?' יחוגו בראשכם עד לאותה ההחלטה על אותו רכב חשמלי נבחר. מסיבות אלו ואחרות, נביא בפניכם בשורות הבאות מספר המלצות על יצרניות רכבים חשמליים מובילים כיום, במחצית 2023.

מה ההבדל בין היברידי, לפלאג אין לרכב חשמלי? מהו טווח האפשרויות שלכנו כצרכני רכב?

אז לפני שנצלול למספר דגמים מומלצים של רכבים חשמליים (לגמרי), נסביר כמה דברים בנוגע למושגי יסוד ולסוגי רכבים חשמליים, בדרך זו ניתן אף להבין מהו מנעד ה אפשרויות העומד בפנינו.

עולם הרכב החשמלי – ניתן לחלקו לשלושה סוגי רכב שונים:

רכב עם מנוע חשמלי ותו לא מצוין ע"י ראשי-התיבות:
, כאמור – רכב חשמלי אשר אין בו כלל מנוע בנזין או סולר עם בעירה פנימית, כי אם מנוע חשמליev
רכב זה יש להטעין ע"י ערכות טעינה ביתיות ו/או ציבוריות מתאימות.

רכב חשמלי היברידי – ברכב חשמלי היברידי נמצא למעשה שילוב בין מנוע בעירה פנימי לבין מערכת הנעה חשמלית. ברכבים מסוג זה, מנוע הבעירה (רגיל – כמו ברכבי בנזין) עובד כרגיל – כמו ברכב מבוסס דלק, בעוד כל עניין ההנעה החשמלית בא כדי לסייע לרכב לקבל הנעה חשמלית במהירויות נמוכות , ובגדול – לסייע לרכב לחסוך בשימוש בדלק. רכב היברידי הוא רכב שלא מטעינים (כפי שנהוג ברכב חשמלי), הסוללה שלו נטענת מעצם השימוש ברכב. רכב היברידי מצוין ע"י ראשי התיבות:

Hev

רכב פלאג אין היברידי

כאן כבר חשוב לציין שמדובר בהאדרת המנוע החשמלי, למרות שלא קיים כאן ויתור על מנוע הבנזין. הנ"ל משמעו שלרכבי פלאג אין היברידיים הם למעשה רכבים חשמליים שניתן להטעין באמצעות חיבור לחשמל, והסוללה גדולה יותר מברכב היברידי ממוצע. מה שזה אומר, הוא שהרכב יכול לנסוע למרחקים גדולים יותר על חשבון הסוללה החשמלית.
כשההטענה מגיעה אל קצה גבול היכולת שלה, ימשיך רכב-הפלאג-אין בנסיעתו עוד עשרות קילומטרים לפני שמנוע הבנזין יכנס לפעולה. שוב, מדובר כאן בסוג רכב אשר בכוחו לחסוך הרבה מאוד הוצאות דלק, אך יש לו גם דרישות: הטענה ע"י חיבור למקור חשמל חיצוני – ממש כמו ברכבים חשמליים מלאים.

רכב פלאג אין היברידי נושא את ראשי התיבות:

Phev

רכב חשמלי מומלץ? קבלו את החמישייה הפותחת – הרכבים החשמליים הפופולאריים ביותר בישראל

Tesla Model Y

מדובר ברכב חשמלי גדול יותר מדגמים קודמים של טסלה, רכב אשר קיימת בו האופציה ל-7 מקומות ישיבה –
LONG RANGE

מודל ה-'וואי' של טסלה מציע טווח נסיעה מצוין, לצד העובדה שהרכב כאמור מאוד מרווח ונוח. ישנם אנשים שיכולים להתבלבל מעט בין דגם 'וואיי' לדגם 3 כי הם מעט מזכירים זה את זה מבחינת ניראות, אבל
ניכר כגדול יותר ויש לו אופציה לעוד שורת מושבים – שלישית במספרModel Y

טווח הנסיעה של הדגם המצוין הזה מאפשר טווח נסיעה של מעל ל-500 קילומטרים, גם כאשר סגנון הנסיעה מעורב – כזה הכולל האצות פה ושם, עקיפות, נסיעה מרובת עליות – גם כאשר הרכב מלא. אפרופו מלא, חשוב לציין ששורת המושבים השלישית בדגם הזה, מתאימה יותר לילדים בגלל מגבלות הקשורות בעיצוב החלונות, גודלם וגובהם באזור זה של הרכב. משפחתית, או לא משפחתית?

 האן 2023BYD

הפך לשם דבר בעולם – עם BYD

הנתון הזה כמעט ולא ניתן להתווכח. המותג המעולה הזה מציע דגם בשם האן 2023, רכב חשמלי מלא על מלא, האצה של 0-100 ב-3.9 שניות בלבד, רכב בעל הספק מרבי של 518 כוח סוס, רכב חשמלי שמציע 5 מקומות ישיבה ולכן מתאים גם למשפחות צעירות. וכיאה לדגם חשמלי מומלץ ומתקדם בעל מותג שרק הולך ומעמיק את חדירת השוק שלו, גם המחיר בהתאם – מדובר בהוצאה של מעל ל-300,000 ש"ח.

סקודה אניאק קופה

אם הגעתם עד לשורות אלו, ואתם עדיין שואלים את עצמכם 'איזה רכב חשמלי כדאי לי לקנות?', ודאי תשמחו לגלות שמדובר כאן ברכב חשמלי מומלץ ומצוין של חברת סקודה, סוג המנוע גם כאן הוא חשמלי מלא על מלא, רכב עם חמישה מקומות ישיבה כך שמתאים למשפחות צעירות, ההספק מרבי בכ"ס של הדגם הזה הוא 204 והוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-8.7 שניות. המהירות המרבית של הדגם הזה של סקודה היא 160 קמ"ש , וטווח הנסיעה שלו מצוין – 550 קילומטרים. מחירה של הסקודה אניאק קופה חג סביב ה-230,000 ש"ח מחיר צנוע יותר לעומת מותגים אחרים יש לציין.

Volvo XC40 2023

כאן כבר מדובר בפינוק מאוד עמוק ומיוחד למטיבי לכת. הדגם הזה של חברת וולבו מעניק בראש ובראשונה רמת בטיחות מאוד גבוהה. מושבי הרכב הם מושבי-עור מחוממים. במקרה של דגם הרכב החשמלי הזה, אנחנו מדברים על רמת גימור מאוד גבוהה לרכב שטח יוקרתי. מערכת המצלמות של הדגם הזה מאוד מתקדמת ויכולה לצלם ב-360 מעלות.

כשמדברים על ההאזה מ0 ל-100 בדגם הזה, מדברים על כ7.4 שניות, וההספק בכ"ס של הדגם הינו 231
אם יש חיסרון בולט ברכב הזה יהיה זה זמן הטעינה היחסית ארוך עד לטעינה מלאה.

Audi Q4 E-Tron 2023

אם אתם עדיין שואלים את עצמכם בראש שאלות כמו 'למה לי לקנות רכב חשמלי?' או:'איזה רכב חשמלי כדאי לי לקנות?' , אנו שמחים לבשר לכם שמדובר בדגם מצוין של חברת אאודי הידועה באיכות הרכיבים שלה. עוד סיבה לשמוח אתם רוצים? אז הנה זה בא: מדובר באחד הדגמים הזולים ביותר בקטגוריה הספציפית הזו בישראל, כאשר הדרישה היא רכב חשמלי מלא על מלא מבית אאודי היוקרתית –
מדובר בכ-290,000 ש"ח.

הדגם מציע חמישה מקומות ישיבה, הספק מירבי של 204 כ"ס , מהירות מרבית של 160 קמ"ש וניתן לנסוע ברכב הזה עד למרחק של 592 קילמוטרים בהתבסס על טעינה מלאה אחת. ההאצה ל-100 קמ"ש בדגם הזה מתרחשת בכ-8.5 שניות. קיימת הסכמה כי מדובר בשילוב בין רכב מנהלים יוקרתי לרכב העונה על צרכים של משפחות צעירות, ולמרות הכל ישנו סיכוי די סביר כי קיימת משיכה לא מבוטלת של רווקים לדגמי אאודי.

אז אם גם אתם עברתם איזושהי כברת דרך, במהלכה החלטתם על רכישת רכב חשמלי וכעת רק נותר להחליט באיזה דגם לבחור, אנו מקווים כי הצלחנו לסייע ולו במעט. נציין כי ברור שישינם עוד סוגי ויצרני רכבים חשמליים, הרבה מאוד יצרנים מן המזרח וגם לא מעט מהמערב, אך במאמר זה השתדלנו להתרכז בדגמים האהובים בעלי המפרטים היותר מפנקים ומבוקשים שיש שם בחוץ כיום.אז..שתהיה לכם נסיעה חשמלית בטוחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here