ביטוח רכב שני

0
567
ביטוח רכב
תמונה מאתר: depositphotos

במציאות הנוכחית בישראל, משפחות רבות נאלצות להחזיק יותר מרכב אחד. התחבורה הציבורית לא מספיק אמינה, מסודרת ומהירה כדי להסתמך עליה, ואין דרך אחרת לדאוג לכך שכולם יגיעו לאן שהם צריכים, מתי שהם צריכים. זה נכון שבעתיים כאשר הילדים גדלים ומסוגלים לנהוג בעצמם, ואז ההיצע של רכב בודד פשוט לא מספיק כדי לעמוד בביקוש.

אם גם לכם יש שני רכבים (או יותר), יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת לגבי ביטוח רכב שני. בכל מקרה, תמיד כדאי לערוך סקר שוק ולהשוות בין הצעות, לפני שמקבלים החלטות סופיות.

למה חשוב לציין שמדובר ברכב שני ברכישת ביטוח רכב?

כאשר אתם ניגשים לקבל הצעות מחברות הביטוח, אל תשכחו לציין בפירוש שאתם מבטחים רכב שאינו הראשון במשפחה, כי סביר מאוד להניח שתוכלו לקבל הנחה משמעותית בעלות הפוליסה. מבחינת חברות הביטוח, ביטוח רכב לרכב שני פחות מסוכן, מתוך הנחה שזהו רכב שלא "יבלה" המון על הכביש.

למה? כי במרבית המקרים, משפחה משתמשת באוטו אחד יותר מאשר בשני. לדוגמה: אחד משמש לנסיעות לעבודה, והשני יותר לסופי שבוע. אפילו אם הרכב העיקרי שלכם אינו ממש שלכם, אלא רכב חברה, ביטוח רכב שני יכול להיות יחסית זול.

האם חייבים לרכוש את הביטוח באותה חברה?

אתם ממש לא מוכרחים לרכוש את הביטוח, באותה החברה בה ביטחתם את הרכב הראשון. עם זאת, יש לכך כמה יתרונות. ראשית, בדרך ככל חברות מתגמלות לקוחות אשר מחזיקים אצלן יותר מפוליסה אחת, באמצעות הנחות והוזלה של ביטוחים, וכך ביטוח רכב שני יכול להיות אפילו יותר משתלם. מעבר לזה, רכישת הביטוח באותה חברה חוסך כאבי ראש. אתם מנהלים את שתי הפוליסות באותו מקום, ומתמודדים רק עם חברה אחת, בכל הקשור לשירות, בירורים או תביעות.

לדוגמה: בכל רכישה של ביטוח רכב כדי להציג מסמך "היעדר תביעות". זהו מסמך לו זכאים רק נהגים עם עבר ביטוחי נקי, כלומר כאלה שלא תבעו את ביטוח הרכב בשלוש השנים האחרונות. הצגת המסמך מוזילה כל פוליסה, גם עבור רכב שני. אם אתם מבטחים באותה חברה, אתם לא צריכים להתעסק עם בירוקרטיה ולהשיג את המסמך, כי כל הנתונים שלכם כבר מצויים בידי החברה.

מה לגבי רכב שני לנהגים חדשים?

ביטוח רכב לנהגים חדשים עולה הרבה יותר מביטוח רגיל. הסיבה ברורה: אלה נהגים לא מנוסים, והסיכוי שלהם להיות מעורבים בתאונות יחסית גבוה. הם גם מן הסתם לא יכולים להציג מסמך היעדר תביעות, פשוט כי אין להם עבר ביטוחי כלל. אז מה עושים? אם אפשר, תוסיפו את שמו/ה של הנהג/ת החדש/ה רק לפוליסה של אחד מהרכבים, ולא של שניהם. כך תוכלו גם לחסוך מעט במחיר הביטוח, וגם לייצר הפרדה ברורה בין הרכבים, והנהגים שיכולים לנהוג בכל אחד מהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here