המדריך המלא לבחירת קונוס: כך תבחרו נכון!

0
961
קונוסים
קרדיט PIXABAY

כאשר אנחנו מדברים על קונוס, אנחנו בעצם מדברים על כלי עבודה שמטרתו היא לספק לנו בטיחות בעת עבודה בכביש, הוא קרוי על שמו מכיוון שצורתו היא כצורה של קונוס, ברוב המוחלט של המקרים הוא מגיע בצבע כתום זוהר, שנחשב לצבע שכיח מאוד, זאת בשל הראות הטובה שלו גם בשעות הלילה. אז מהן העבודות השונות שבהן נעשה שימוש בקונוסים? מאיזה חומר מכינים אותם ואילו סוגי קיימים? כל התשובות בהמשך הכתבה! המשיכו לקרוא!

עבודות בינוי כביש

התחום הנפוץ ביותר בו נעשה שימוש בקונוס הוא תחום עבודות הכביש. ברוב המקרים נעשה בו שימוש על מנת לתחום אזור מסוים שיכול להוות סכנה לבני אדם, כך לדוגמא, תוכלו לראות אותו באזור בו מתרחשות עבודות בינוי בכביש.

עבודות בינוי כביש כוללות: צביעה מחודשת של סימנים בכביש, הרחבה של הכביש, שיקום של אזורים הרוסים בכביש, תיקון של רמזורי תנועה, בחלק מן המקרים השימוש בקונוסים נעשה על מנת לתחום אזור מסוים בו קרתה תאונת דרכים כדי לא לסכן את הנהגים שעוברים ליד אותו אזור וכדי לא לסכן את נפגעי התאונה.

אותם אנשים שעובדים בכביש מניחים את הקונוסים מסביב לאזור המיועד ובכך הם תוחמים אותו ומפרידים אותו מן התנועה, בחלק מן המקרים תחימת האזור מובילה לצמצום של נתיב הנסיעה ואף לחסימה מלאה שלו. באמצעות השימוש בהם, משתמשי בדרך יכולים להבין בדיוק היכן מותר להם לעבור וכך נמנעת כניסה לאזור אשר מהווה סכנה למשתמשי הדרך.

פסים זוהרים, חומר PVC ומיקום מדויק

רוב הקונוסים שנעשה בהם שימוש בכבישים עשויים מחומר שנקרא PVC, מרביתם מגיעים עם פסים זוהרים בהתאם לסוג שנבחר, חשוב מאוד למקם אותם על פי הנחיות מסודרות כדי שמשתמשי הדרך יבינו בדיוק מהו המסלול בו מותר לנסוע ומהו האזור אשר מהווה להם סכנה. אם נוצר מצב בו משתמש דרך פגע בו בטעות או הזיז אותו ממקומו, יש למקם אותו שוב פעם באזור המיועד.

הפחתת הסיכון במקרה של פגיעה והצלת חיים

אנשים רבים נוטים לחשוב שמדובר בפריט פשוט ללא הרבה משמעות והשפעה, אך מדובר בטעות מוחלטת. מרבית הקונוסים לעבודה בכבישים עשויים מחומר גמיש במיוחד אשר מפחית את הסיכון ואת הנזק במקרה של פגיעה. ניתן לומר שעד היום הם הצילו את חייהם של אלפי משתמשי דרך. בנוסף על כך, קיימת חובה לעבוד איתם בכביש על פי התקן לעבודות כביש בישראל.

מה ההבדל בין הקונוס הקלאסי לקונוס בסיס כבד?

ישנם שני סוגים נפוצים במיוחד שמשתמשים בהם בישראל:

  • קלאסי – קונוס קלאסי מגיע בצבע כתום, ועשוי מחומר שנקרא PVC ומגיע עם פסים זוהרים עליו, גובהו נע בין 50 סנטימטרים ל – 75 סנטימטרים. מניחים אותו מסביב לאזור המיועד ובכך מתווים למשתמשי הדרך את המסלול בו הם יכולים לעבור, במידה ומשתמש דרך פגע בו יש להשיבו אל המקום המיועד, כמובן שהאחריות מוטלת על העובדים באותו אזור.
  • בסיס כבד – קונוס עם בסיס כבד הוא למעשה דומה לקלאסי, רק שקיים בו יתרון אחד משמעותי לעומת הקלאסי. קשה יותר להפיל אותו מכיוון שיש לו בסיס מגומי כבד ועל כן הוא יותר יציב במידה של פגיעה, או אפילו במקרים של רוחות חזקות.

אמיר כלי עבודה הינה החנות המובילה בישראל בתחום ציוד בטיחות לכבישים וחניונים. אביזרי הבטיחות שלנו מיוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובמחירים הזולים בארץ! לחצו כאן למעבר לחנות אמיר כלי עבודה. מעבר לכל, חשוב לנו ליצור עבור לקוחותינו חוויית קנייה מהנה ולהתאים את המוצר הטוב ביותר עבורם בסבלנות ובמקצועיות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here