גגונים לרכב: מהם היתרונות וההבדלים בין הסוגים השונים?

0
357
קרדיט solomycar

יש שלושה סוגים עיקריים של גגונים שמותקנים על רכבים. אלו הם גגוני שמש, גגוני ירח וגם גגונים פנורמיים.

במקרים רבים, גגוני שמש נקראים גם גגוני ירח, ושלושת הסוגים נבדלים ביניהם מבחינת השימוש והיתרונות. בואו נבחן רגע את הסוגים העיקריים של הגגונים, ההבדלים ביניהם, והיתרונות של כל אחד מהם.

גגון לרכב מסוג סאנרוף (גגון שמש)

ניתן לפתוח ולסגור גגון לרכב מסוג זה באמצעות מערכת אלקטרונית, וליהנות מהאור, האוויר הצח או משני היתרונות האלו, להציף את הרכב. הם מתפקדים כמו  חלונות על גגות הרכבים.

במקרים רבים, גגוני שמש מורכבים משני סוגים של פאנלים העשויים מאותה מתכת מוצקה המשמשת את תקרת המכונית החיצונית וניתן למשוך אותם ביד כדי לפתוח את לוח הזכוכית. מעל הגגון מותקנת זכוכית צבעונית הניתנת להטיה לאחור כדי לאפשר לאוויר מבחוץ להיכנס לרכב.

גגון ירח

גגון רכב מסוג ירח הוא סוג אחר של גגון שמש, אבל ההבדל בין שני סוגי הגגונים הוא החומרים המשמשים לייצורם, והשימושים השונים שלהם. גגוני ירח מאפשרים לנהג ולנוסעים ברכב ליהנות מהנוף בלילה ללא צורך ביציאה מהרכב או פתיחת גג הרכב.

לגגוני ירח יש לוחות זכוכית צבעוניים המאפשרים כניסת אור ואוויר מבלי להזיז את הגג, אבל בדגמים החדשנים, גגונים אלו מצוידים גם בציפוי מתכת כדי למנוע מאור השמש להיכנס ישירות לתא במהלך היום.

ההבדלים העיקריים בין גגוני שמש לגגוני ירח

ברוב המקרים, גגון מסוג ירח נפתח רק מעט בהשוואה לגגון השמש, כך שאוויר ואור יכולים להיכנס לרכב. יחד עם זאת, ישנם מספר יצרני רכב אשר מייצרים כיום גגוני ירח פתוחים לרווחה ממש כמו גגוני שמש.

הבדלים נוספים בין שני סוגי גגונים אלו מתבטאים גם בתפקודים שלהם. גגוני שמש נפתחים כלפי חוץ בעת הפעלתם, בעוד שגגוני ירח נפתחים לאחור אל גג המכונית. אין סטנדרטים שמבדילים בין שני סוגי גגונים אלו, מלבד השיקולים הייחודיים של כל גגון לרכב מחיר שמבוסס על בחירת גגון מצופה מתכת או זכוכית.

גגונים פנורמיים

בשנים האחרונות, גגונים פנורמיים, מוטמעים במכוניות מפוארות. לאחרונה, סוגים אלו הפכו להיות פופולריים יותר ויותר ברכבי שטח מובחרים. סוג זה של גגון רכב דומה בדרך כלל לגגוני הירח, אשר מורכבים מלוח זכוכית גדול הנמתח על פני הגג.

גגון לרכב מסוג פנורמי נפתח לרווחה באופן רחב יותר בהשוואה פתיחה הזמינה עם גגוני הירח, והוא כולל גם תריס ציפוי שמגן על קרירות הרכב כאשר שכבת הזכוכית סגורה, אך הנוף בשמיים עדיין נראה לעין.

הגגונים הפנורמיים מציעים מראה שונה לפנים המכונית ומשדרגים את העיצוב שלה ליוקרתי, אלגנטי וקלאסי יותר, שלא לדבר על יתרון האפשרות ליהנות מהנוף במהלך היום והלילה ללא צורך בפתיחת גג הרכב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here