עשה זאת בעצמך: כיצד ניתן להחליף פנסים ומראות בעצמך

0
441
קרדיט: Pixabay

אנחנו מתייחסים לרכבים שלנו בתור 'המובן מאליו'. אבל, כמו שאנחנו יודעים עמוק בלב, בסופו של יום, הרכב שלנו זקוק לתחזוקה שוטפת, אם אנחנו רוצים שזה ייקח אותנו ממקום אחד לאחר בבטחה. במידה ונהרס לכם פנס לרכב או אם יש תקלה במראה, גם אם תנסו להתעלם מהבעיה, הרי שאתם נוסעים בצורה לא בטוחה. אין שום סיבה לנהוג באופן הזה, מה גם שאתם מסכנים לא רק את עצמכם אלא את כלל יושבי הרכב וכלל הנהגים על הכביש. בדיוק בגלל זה אנחנו נמצאים כאן. במדריך הבא תקבלו טיפים ועצות שיאפשרו לכם להחליף את המראות והפנסים ברכב בקלות, בעצמכם. הגידו שלום למוסך, אנחנו כאן בשביל שתוכלו לעשות את העבודה בעצמכם.

כמה כללי אצבע על פנסים לרכב

קודם כל חשוב לזכור את הכלל הראשון והוא, אם יש תקלה בפנס מכל סיבה שהיא, אין טעם לתקן את הפנס. הדבר הנכון הוא להחליף אותו בעצמכם. אנחנו כמובן לא מדברים רק על מקרים של ניפוץ הפנס בעקבות תקלה, אלא על מקרים בהם הפנסים הופכים עכורים, אם הפנסים לא נדלקים כמו שצריך ועוד.

השלב הראשון לעבודה נכונה זה להזמין פנסים לרכב מאיכות מצויינת. משום שאנחנו מדברים על תיקון אותו אתם ממש לא רוצים לעשות לעיתים תכופות, ככל שתשקיעו ברכישה של פנסים מאיכות גבוהה יותר, כך תוכלו להמשיך ולנהוג 'בראש שקט'.

תהליך העבודה מתבצע באופן הבא:

  1. בשלב הראשון מכבים את הרכב ומוציאים את המפתחות: אנחנו כמובן נקפיד להרים אמברקס ולוודא כי הרכב נמצא על מישור כך שלא יהיה לו סיכוי להדרדר אחורה.
  2. בשלב השני נוציא את המברגים המחברים את הפנסים: אפשר להשתמש במברגה ידנית או חשמלית במקרה הזה, כמובן, חשוב לעבוד בזהירות. לברגים מקדימה מגיעים עם פתיחה של מכסה המנוע, לברגים של הפנסים מאחור מגיעים, בפתיחה של תא המטען.
  3. מנתקים את הפנס הקודם ומרכיבים את החדש: כחלק מהתהליך, חשוב לחבר את כבל החשמל שהיה מחובר לפנס הישן. שכן, בלי חשמל, הפנס לא יעבוד כמובן.
  4. ערכו בדיקה מסודרת: עכשיו הזמן להניע את הרכב ולוודא כי אותם פנסים לרכב אכן עובדים כמו שצריך.

עוד טיפ אחרון, כאשר אתם בוחרים לרכוש פנסים לרכב, שימו לב ובחרו בפנסים רלוונטים לסוג הרכב שלכם. בדרך כלל אנחנו לא מדברים על הבדלים מהותיים, אבל תמיד טוב לעשות בדיקה נוספת, אתם לא רוצים להזמין מוצר שלא יהיה לכם בו שימוש בדיעבד.

כמה כללים על החלפה נכונה של מראה לרכב

אם אנחנו עוסקים במראות אנחנו צריכים לקחת שני דברים בחשבון. דבר ראשון, כאשר אנחנו בוחרים מראות לרכב אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנחנו מחפשים? את המראה עצמה? אולי התקלה היא בבית המראה? כלומר, בנקודה בה אנחנו יכולים לכוון את אותה המראה בהתאם לצרכים שלנו. בגדול, בדומה לעבודה עם פנים לרכב, כל שצריך לעשות זה לבחור מראות לרכב, בהתאם לצרכים שלכם. מכאן, אנחנו מדברים על הברגה פשוטה של המראה הישנה החוצה וחיבור של המראה החדשה. כמובן, אנחנו מדברים על עבודה לא מורכבת אמנם ,אבל כזו אותה חשוב לבצע במלוא הזהירות.

כמובן, תהליך העבודה משתנה בין המראות השונות וחשוב לעשות בדיקה של הרכב, לאחר ביצוע התיקון המלא. אבל אם תעבדו לאט ובצורה מסודרת, אנחנו בטוחים כי לא תצטערו על כך שלקחתם את העניינים לידיים.

הערה: מדריך זה הינו מדריך כללי ותיאורטי, האחריות לביצוע החלפת הפנסים הינה על המבצע בלבד.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here