ללכת על ביטוח

0
3802

יש לכם רכב פרטי? כמובן שלא תתחילו לנהוג בו בטרם הסדרתם את כל נושא הביטוח. ביטוח רכב מחולק לכמה רבדים שכל אחד מהם אמור לדאוג לחלק אחר מן המשוואה הסופית. ביטוח החובה הינו בסיסי וכל כלי רכב ממונע חייב להחזיק בו. אין זה משנה אם מדובר על אופנוע, טרקטור, משאית או רכב מנהלים, לא תוכלו לנהוג בהם ללא ביטוח חובה בתוקף.

מה מבטיח ביטוח רכב

למעשה ביטוח החובה מבטיח כיסוי של הנזקים אשר יגרמו לגופו הפיזי של הנהג ברכב, הנוסעים או עוברי דרך שנקלעו למקום ונפגעו בתאונה. כל נפגע בתאונת דרכים נדרש להוצאות רפואיות שונות וחברת הביטוח תדאג לשלם את ההוצאות הללו. ההוצאות יכולות להיות גם נלוות כמו פיצויים בגין אבדן ימי עבודה, נכות שנקבעה ועוד. בנוסף יש להחזיק בתעודת ביטוח על מנת להציגה בפני שוטרים או כל איש ציבור אחר שרשאי לבקש אותה.

מה בודקת חברת הביטוח?

כאשר אתם באים לחדש או לעשות ביטוח חדש לרכב שלכם ישנם פרמטרים שונים על פיהם קובעות חברות הביטוח את התעריף של הביטוח שלכם:

  • מינו של הנהג.
  • מספר השנים שהנהג מחזיק ברישיון נהיגה תקף.
  • נפח המנוע של כלי הרכב.
  • הגילאים השונים של הנהגים אשר אמורים לנהוג ברכב.
  • חברת הביטוח תבדוק אם ישנן תביעות קודמות בגין תאונות דרכים.
  • אם הנהג היה בשלילת רישיון זה עלול להעלות את התעריף של ביטוח החובה.

צד ג' או מקיף

אם במהלך תאונה פגעתם ברכב אחר והסבתם לו נזק כדאי שיהיה לכם ביטוח מקיף או צד ג' לאוטו. ביטוח צד ג' יכסה את הנזקים שנגרמו לרכוש של אדם אחר שנפגע מכם. המקיף יכסה נזקים לרכוש שלכם. בנוסף יכלול הכיסוי גם נזקי טבע שונים כמו שריפות, שיטפונות וגם גניבה של הרכב. רכוש שנמצא בתוך הרכב גם הוא עשוי להיות כלול בביטוח זה.

כל פוליסת ביטוח הינה שונה ומציעה תקרת עיסוי אחרת למבוטח. במקרים רבים היא תלויה בעלות של הרכוש שיש למבוטח ואת התנאים הסופיים יש לקבוע מול נציגי חברת הביטוח שלכם. אם נתקלתם ביחס לא מתאים, אל תהססו לבדוק חברות ביטוח אחרות ולהשוות מחירים.

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here