רכב יד שנייה בתקציב נמוך – למה לא כדאי

0
1165
רכב יד שנייה בתקציב נמוך - למה לא כדאי
תמונה pixabay

קניית רכב בתקציב נמוך מחייבת קבלת החלטות שקולה ונכונה. קיימות בשוק לא מעט מציאות אך גם רכישות שמסתיימות במפח נפש. על מנת לחסוך לעצמכם ביקורים תכופים ויקרים במוסך עליכם להתייחס ברצינות לרכישת הרכב. רכב ישן עשוי להגיע במצב מכני בעייתי, עם קילומטראז גבוה ולאחר שעבר מספר תאונות. רכישת רכב יד שנייה בתקציב נמוך היא עניין רציני שמחייב בדיקת כדאיות יסודית. 

פרמטרים שמשמיעים על מחירי רכבי יד 2

  1. שנת ייצור
  2. קילומטראז גבוה
  3. ביקוש שיש לדגם בשוק
  4. מספר בעלים קודמים
  5. היסטוריה של תאונות
  6. תיבת הילוכים ידנית או חשמלית

איך מתחילים את התהליך?

כל קנייה של רכב נתחיל בהגדרת צרכים, ציפיות ותקציב. כדאי להרכיב רשימה ולקבוע בהתאם את קטגורית הרכב המבוקשת ואת השימושים העתידיים ברכב. אם נדע מה אנחנו צריכים והיכן אסור לנו להתפשר – נצליח למצוא מהר יותר רכב מתאים. על אף שמדובר ברכישת רכב יד שנייה בתקציב נמוך, אין משמעות הדבר שאנחנו צריכים למהר לקנות את הרכב הראשון שנמצא או את הרכב הזול ביותר. 

מה חשוב לבדוק בקניית רכב יד שנייה בתקציב נמוך?

רכב ישן מגיע לרוב עם קילומטראז גבוה כך שחשוב לבדוק מהו המספר המדויק. שימו לב לפרסומים של רכבי יד שנייה עם קילומטראז נמוך! מעת לעת מתפרסמים למכירה רכבים שכמעט ולא נעשה בהם כל שימוש. קנייה חכמה תהיה רכב עם קילומטראז גבוה שיש לו מנוע חדש או רכב עם קילומטראז נמוך שטופל נכון. בדיקה מכנית מלאה הכרחית בכל קנייה של רכב ישן עם דגש על מקרים של קילומטראז גבוה.

מי מבצע את הבדיקה המכנית?

התוצאות של הבדיקה הטכנית קובעות האם העסקה אכן משתלמת ומהו המחיר הראוי. למרות שמדובר בקניית רכב יד שנייה בתקציב נמוך כדאי בכל זאת להשקיע בבדיקה מכנית מטעמכם. ייתכן ובעל הרכב יציג תוצאות של בדיקה שבוצעה מטעמו וחזות אמינה לחלוטין, אתם תדעו שלא ליפול בפח ותבקשו לבצע בדיקה נוספת על ידי גורם ניטרלי. 

הלוואה לרכישת רכב ישן

שוק ההלוואות בישראל הפך בשנים האחרונות לתחרותי כך שאנחנו כלקוחות יכולים לקבל הלוואות בתנאים אטרקטיביים. הלוואה לרכב יד שנייה ניתנת עם שיעבוד הרכב או ללא שיעבוד הרכב. שימו לב שבמקרים של הלוואה לרכב חדש שיעבוד הרכב הכרחי. הלוואה לקניית רכב יד שנייה בתקציב נמוך תדרוש סכום קטן יותר ובהתאם אפשר יהיה לקבל אותה גם ללא שיעבוד. 

קנייה של רכב ישן בחברת ליסינג או בחברות שמתמחות במכירת רכבי יד שנייה מאפשרת לעתים פריסת תשלומים נוחה. עליכם להקפיד לכל אורך הדרך על קבלת החלטות נבונות שתואמות את היכולת הכלכלית שלכם, את מצב השוק ואת השימושים העתידיים ברכב. אל תמהרו להתפתות למחירים זולים, אל תוותרו על בדיקה יסודית של הנתונים ותקפידו תמיד להסתכל גם בקנקן וגם במה שיש בתוכו. אם יש לכם אפשרות לקבל הלוואה בתנאים טובים לרכישת רכב חדש או רכב יד שנייה בתקציב גבוה – עשו זאת ותחסכו לעצמכם חשבונות מוסך גבוהים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here