על מצברים ואמונות שגויות

0
1566
על מצברים ואמונות שגויות

אפשר לומר שהמצבר הוא המפתח להתנעת הרכב שלכם. אז נכון שכדי להתניע את הרכב אתם בסך הכול מסובבים את המפתח, אבל מאחורי הקלעים פועל המצבר שלכם, והוא זה שמתחיל את כל העבודה. מסיבה זו המצבר הוא אחד הרכיבים החשובים שיש לשים אליהם לב בעת תחזוקת הרכב. כאשר המצבר מעיד על סימני גסיסה כמו קושי בהתנעת הרכב או אי אספקת חשמל תקינה לרכב, זה אומר שאתם צריכים לקחת את הרכב שלכם למוסך כדי להחליף מצבר בתל אביב.

7 מיתוסים נפוצים על מצברים שהגיע הזמן לשבור

כמו על כל דבר בחיים כמעט, גם על מצבר בתל אביב יש מיתוסים. אספנו לכם כמה מיתוסים שהגיע הזמן כבר לנפץ.

  1. כדי להחליף מצבר, צריך להגיע למוסך.

אמת, בעבר כדי להחליף מצבר היה צריך להזמין גרר, להגיע למוסך ואולי גם לחכות בתור לא מעט זמן. אבל התקדמנו מאז, ובמאה ה-21 אפשר בהחלט להזמין שירותי מצבר עד הבית. כך שאם במקרה נתקעתם ללא מצבר, תוכלו לפנות לחשמלאים מקצועיים והם יגיעו אליכם כדי לתקן אותו או להחליף למצבר חדש.

  1. תיקון מצבר יקר מאוד.

זה אמנם נכון שמצבר איכותי וטוב יכול לעלות כ-400 שקלים, אך בהשוואה לשאר תיקוני הרכב מדובר במחיר סביר בהחלט שאפשר לעמוד בו. ישנן אף חברות שמציעות תיקוני מצברים במחירים זולים יותר, ועדיין מבלי להתפשר על איכות המצבר. 

  1. מצבר טוב הוא מצבר חדש.

לא בהכרח. קיימים מצברים טובים יד שנייה. כמובן, כאשר אתם רוכשים מצברי יד שנייה, לא מומלץ לעשות זאת לבד. פנו לחשמלאי מקצועי והוא כבר ימצא עבורכם את המצבר המתאים ביותר.

  1. כל אחד יכול להחליף מצבר.

החלפת מצבר בלתי מקצועית עלולה להסתיים בנזק בלתי הפיך ואפילו באסון. חשוב לזכור שמצברי רכבים פרטיים פועלים על בסיס חומצה ומים. כך שכאשר מחליפים מצבר, יש צורך להקפיד על כללי הזהירות – ללבוש בגדי מגן ולשים כפפות. אם לא נזהרים, אפשר להיפגע מהחומצה. כמו כן, נהג רגיל לא תמיד ידע להרכיב את קופסת המצבר אל מקום העגינה שלו. על כן, כשיש ספק, אין ספק. אם מעולם לא החלפתם מצבר בכוחות עצמכם, פנו למקצוענים.

  1. אם עברו 3 שנים והמצבר לא מראה סימני גסיסה, הכול בסדר.

לא בהכרח. זה אומר שהמצבר שלכם נמצא על זמן שאול ויכול להתחיל לעשות בעיות בכל עת. כאשר אתם רוכשים מצבר, כדאי לעקוב אחר תאריך התפוגה שלו המצוין על גבי הקופסה. כך תוכלו לקחת אותו לבדיקה וטיפול ברגע שמתקרב מועד התפוגה.

  1. לשלם על אחריות עבור המצבר זה פשוט מיותר.

יש אנשים שאוהבים לחסוך כמה שקלים על אחריות ולקנות מצבר זול יותר. ובכן, אתם יכולים לחסוך על כל דבר אחר, אך לא על אחריות של מצבר. האחריות מהווה את תעודת הביטוח של המצבר, כך שבמקרה של תקלה יהיה לכם למי לפנות. לפיכך, בין אם אתם קונים מצבר שנף, וולטה, ורטה או כל מצבר ממותג אחר, התעקשו על קבלת האחריות. 

  1. ככל שהמצבר שלי בעל קיבולת גבוהה יותר, כן הוא יהיה עמיד יותר.

לא נכון. חשוב להתאים את קיבולת המצבר לרכב עצמו. לדוגמה, לרכבים קטנים יותר בעלי נפח מנוע קטן יתאימו יותר מצברים בעלי קיבולת של 60 אמפר, ואילו לרכבים גדולים בעלי נפח מנוע עוצמתי יתאימו מצברים בעלי קיבולת של 80 אמפר. לפיכך, לפני שהחשמלאי מתקין את המצבר, הוא בודק תחילה את נפח המנוע של הרכב שלכם. לאחר מכן הוא מספק לכם את כל המידע הדרוש על מצברים, לדוגמה על מצברים 60 אמפר במבצע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here