מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי?

3
4440
מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי?

תחום הליסינג הלך והתפתח לאורך השנים, כאשר בתחילת הדרך פנה בעיקר לחברות וארגונים הנזקקים לציי רכבים גדולים, אולם עם הזמן גם ללקוחות פרטיים. אכן, בימינו אנשים רבים בוחרים באפשרות של ליסינג פרטי עקב יתרונותיו הרבים. כמו כן, רבים מבינים שגם ליסינג תפעולי הוא אופציה המוצעת כיום על ידי החברות השונות, וגם כאן טמונים יתרונות בלתי מבוטלים. יחד עם זאת, לא כולם מבינים מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי, ומה המשמעות מבחינת השירותים המתקבלים, מבחינת העלויות וכיוצא בזאת. על מנת להבהיר את ההבדלים והמשמעויות כתבנו את המאמר הבא.

פרטי מול תפעולי

ניתן להתייחס אל ליסינג פרטי בתור "החבילה הבסיסית": אתם יכולים לבחור מתוך מגוון רחב של דגמי מכוניות איכותיים ומתקדמים, בהתאם לצרכיכם ולמסגרת התקציב העומדת לרשותכם. מדובר במכוניות מטופלות ותקינות אשר ההיסטוריה שלהן מוצגת בשקיפות מלאה לעיניכם. לאחר שבחרתם את הרכב עליכם לשלם סכום חד פעמי נמוך בהרבה מהעלות האמיתי של הרכב, ומכאן והלאה הוא רשום על שמכם. לצורך השלמת הסכום אתם ממשיכים להעביר לחברה תשלומים חודשיים, ובמילים אחרות – מדובר בקניית רכב בתשלומים, כאשר התקופה נעה בדרך כלל על פני כשלוש שנים. עם תום התקופה תוכלו לבחור במספר אופציות, כגון ביצוע טרייד אין מול החברה ושדרוג לרכב חדש באותו סוג של מסלול או במסלול אחר. 

ומהו ליסינג תפעולי?

הבדל משמעותי ראשון הוא שבליסינג תפעולי הרכב נותר רשום על שם חברת הליסינג. במילים אחרות – אתם שוכרים את הרכב מהחברה, ובתום התקופה תוכלו להתחיל מסלול על רכב חדש, להשלים את הסכום הדרוש על מנת להעביר את הרכב לבעלותכם, או לקבל זיכוי על יתרת התשלום. הבדל משמעותי שני הוא חבילת השירות שאתם מקבלים: בליסינג תפעולי, מכיוון שהרכב נותר בבעלות החברה, באחריותה לדאוג למגוון היבטים הקשורים לאחזקת וטיפול ברכב, למשל ביטוחים, טיפולים תקופתיים, כיסוי נזקים, רישוי וכן הלאה. מסיבה זו, התשלומים החודשיים בליסינג תפעולי נוטים להיות גבוהים יותר מליסינג פרטי. גם כאן תקופת ההתקשרות נעה סביב שלוש שנים, ויש לציין כי גם בליסינג פרטי ניתן לבחור בהרחבות על ביטוחים, כיסוי נזקים וכדומה – שכרוכות כמובן בתוספת תשלום. היתרון הבולט של הליסינג התפעולי הוא הקטנה למינימום של ההתעסקות בטיפול ואחזקת הרכב מכל הבחינות, דבר המתאים מאוד לצרכיהם של חברות וארגונים, ושל לא מעט אנשים פרטיים.

3 הערות

  1. קיה ספורטז' במחיר הכי זול בישרל
    חפשו אותו באתר שקוראים לו קארפיינד
    שם יש הכל הכי זול@@@

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here