יש לכם צפצופים באוזניים? אל תלחצו ובדקו מה שאפשר לעשות 

0
378
קרדיט תמונה FREEPIK

צפצופים באוזניים או בשם המקצועי – טינטון, היא תופעה בה אדם שומע צליל שהוא לא ממקור חיצוני. 

בכמה מילים 

הסיבה העיקרית לצפצופים באוזניים היא ירידה בשמיעה. לפעמים הטנטון יכול להיות משמעותי ולפגוע באיכות החיים של מי שסובל ממנו. אבל כדאי לדעת שיש הרבה דרכים להתמודד עם הטינטון ובכך להפחית את הסבל. 

המון אנשים חווים טינטון 

צפצופים באוזניים הם עניין שכיח שמופיע אצל רובנו, בין אם בעקבות העייפות המצטברת, מתח או חשיפה ממושכת לרעש. ברוב המקרים הצפצופים פשוט חולפים מעצמם אך ישנם מקרים שלא. 

עד כמה זה נפוץ? המספרים מדברים 

כ – 0.5% עד 2% מהאנשים יסבלו מטינטון משמעותי שיוריד את איכות חייהם. הטינטון יכול להביא בעקבותיו גם חרדה, דיכאון וירידה בריכוז. מחקרים מראים כי דיכאון נפוץ יותר אצל אנשים הסובלים מצפצופים באוזניים בתדירות קבועה יותר, פי 2 מאשר באוכלוסייה הכללית. 

הטנטון מחולק לשני סוגים 

  1. טינטון אובייקטיבי בו גם הסובבים בחדר יכולים לשמוע את הרעש שמגיע מגופו של המטונטן. הבעיה נגרמת מזרימת דם לא טובה בכלי הדם או מהתכווצויות שרירים לא רצוניות. במקרה כזה יש צורך בטיפול המתאים לסיטואציה. 
  2. טינטון סובייקטיבי – זהו הטינטון הנפוץ ברוב המקרים שבו רק המטונטן שומע את הרעש של עצמו. הסיבה העיקרית לכך היא ירידה בשמיעה. 

אנחנו נתמקד בטינטון הסובייקטיבי ונבין מה גורם לאנשים בריאים לחלוטין לשמוע רעשים? 

מה קורה במהלך הטינטון? 

רוב המקרים מתחיל בירידה בשמיעה, בין אם זה בעקבות הגיל, חשיפה לרעש או כל סיבה אחרת, התוצאה היא דומה והיא ירידה בשמיעה. האזור במוח שאחראי על העיבוד של הצלילים והיה רגיל לקבל כמות מדויקת של תשדורת מהאוזן, מקבל כעת פחות מידע. הדבר הזה יוצר שינויים רבים במוח וזה גם מה שיוצר את הבלאגן. 

או במילים פשוטות יותר 

ירידה בשמיעה – פחות רעש שמגיע לאזור במוח שאחראי על השמיעה, מה שאומר – שינויים פיזיולוגים בפעילות המוח, מה שמביא את הטנטון. 

אז מה אפשר לעשות? 

ראשית חשוב להבין שהבעיה היא מורכבת, 

 יש מספר טכניקות טיפול שיוכלו לעזור: 

  1. טיפול התנהגותי 
  2. התאמת מכשיר שמיעה או מחולל רעש 
  3. רעש רקע בזמן הניסיון להירדם 
  4. טיפול בדיכאון וחרדה אשר נלווים לטנטון 

הכירו את השמן הייחודי לטיפול בבעיית טינטון באוזניים 

כיום תוכלו למצוא שמנים שפותחו על מנת לפתור את בעיית הטינטון. מדובר בשמן ייחודי שיכול לטפל בבעיה ולפתור גם את הסימפטומים של טינטון באוזן.

שמן טבעי לטיפול בבעיה 

אם החלטתם לטפל בבעיית הצפצופים באוזניים בעזרת שמן טיפולי, כדאי שתרכשו אותו במקום אמין. בפריחת השלווה תוכלו לרכוש שמן ייחודי המבוסס על צמחי מרפא ושמנים בעלי סגולות בריאותיות שיעניק לכם פתרון לבעיה.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here