רוד טריפ בישראל: כל מה שחשוב לדעת לפני יציאה לטיול על ארבעה גלגלים

0
1263
רוד טריפ בישראל: כל מה שחשוב לדעת לפני יציאה לטיול על ארבעה גלגלים
קרדיט לתמונה: Shutterstock

מדינת ישראל, על אף מידותיה הצנועות, בורכה באינספור פינות חמד וכבישים מרתקים שיכולים להפוך לרוד-טריפ מושלם. הנה כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לטיול על ארבעה גלגלים

יובל בנר

עבור רבים, רוד טריפ היא הדרך המרגשת ביותר לטייל. הכביש האינסופי, הרוח בשיער (מהחלון, אבל אפשר גם מהמזגן), הנוף המתחלף והריגוש שלפני ההגעה למקום חדש שתכף יתגלה – כל אלו מאפשרים לנו לחוות את הארץ דרך כבישיה הקסומים, מבלי להיות מוגבלים במרחק או בזמן ופשוט לנסוע לאן שרוצים, כמעט ללא תוכנית מוגדרת מראש.

יחד עם זאת, אם לא נערכים אליו כהלכה, עשויות להופיע מספר תקלות ובעיות לא צפויות שישפיעו בתורן על חווית הטיול כולה. התארגנות לא טובה, בחירת מסלול לקויה, שיעמום דרכים, מקרה שבו אחד הגלגלים התפנצ'ר או סתם שכחתם לוודא מבעוד מועד שביטוח הרכב שלכם בתוקף, ואתם עלולים לשלם יותר על שירותי דרך וגרירה אם נתקעתם באמצע שום מקום. כדי למנוע מכל אלו להתרחש, הנה כל מה שחשוב לבדוק טרם היציאה לדרך וגם – כמה טיפים שימושיים במיוחד. בואו נתחיל.

יש אוטו?

על לא מעט דברים ניתן לוותר או להתפשר בטיול שכזה, הרכב בפירוש אינו אחד מהם. אמנם הוא לא צריך להיות חדש לגמרי אך כן כזה שתקין וכשיר לנסיעה, בעל רישוי בתוקף וביטוח מתאים, הכולל גם כיסוי של שירותי דרך וגרירה, למקרה ותזדקקו לכך. במידה ואין רכב כזה בהישג יד, בהחלט תוכלו לפנות לשירותי השכרת רכב, אך זכרו לקרוא את האותיות הקטנות כדי שלא תהיו מופתעים במעמד החיוב.

בחירת הפרטנר ותיאום ציפיות

אתם חברים טובים וכיף לכם יחד אך שהייה ממושכת בחלל סגור, יכולה גם להיות לא קלה עבור חברים טובים. לכן, חשוב לוודא ששותפכם למסע רואה את הטיול בעין דומה, שציפיות והסכמי הנהיגה ביניכם ברורים וכי הרכב שבחרתם לטיול מתאים לנהיגה משותפת. כמו כן, רוד טריפ משותף יכול להיות מתוכנן לפרטי פרטים או דווקא כזה שישאיר מקום לעצירות לא מתוכננות וסטיות מהמסלול – שתי האפשרויות טובות, רק חשוב להיות מתואמים.

קרדיט לתמונה: Shutterstock

תכנון המסלול

ישראל אינה מדינה גדולה ועדיין, היא שופעת בכבישים מרהיבים ואיכותיים, זאת כמובן בהנחה שמתרחקים מאזור גוש דן, לא משנה לאיזה כיוון. יחד עם זאת, ללא תכנון נכון ניתן לפספס כבישים, נקודות נוף או אטרקציות ולכן, חשוב לדעת מראש לאן נוסעים ולא פחות חשוב, היכן עוצרים. תכנון נכון של המסלול תורם לרגיעתם של הנהג והנוסעים ברכב ומונע לחץ מיותר ותסכול, זאת עוד טרם היתכנותן של טעויות אפשריות בניווט הגורמות לאיבוד זמן רב. 

מצד שני, אם בחרתם לטייל ללא תכנון מקדים, יתכן וצפויות לכם חוויות לא פחות מעניינות ומפתיעות, רק זכרו כאמור, לתאם ציפיות.

השילוש הקדוש: מוזיקה, אוכל ושתייה

חלל הרכב ברוד טריפ הוא מקום קסום שכן הוא זה שממנו הכל מתחיל ובו הכל מסתיים. לפני הטיול ובמהלכו השקיעו ככל הניתן בסביבה זו: צרו פלייליסט איכותי – הרי כמו שלא תאפשרו לזר לקבוע עבורכם את מסלול הטיול, לא תתנו לשדר רדיו אלמוני לקבוע את האווירה ברכב. דאגו לחטיפים מפנקים ולמשקאות מרעננים זמינים לכל אורך הדרך, בפרט בנסיעות לילה או לפני אחת ארוכה, כמו גם לשמור על רכב נקי, זה עוזר למנוע הסחות דעת מיותרות מהנהג. מומלץ לדאוג גם לריחן טוב ומרענן, שיתרום אף הוא לאווירה. 

שימוש באפליקציית ניווט טובה

אפליקציות הניווט הן חלק בלתי נפרד מחיינו וכמובן, גם מהמסע המתוכנן. אם ברצונכם לשלב כמה טיולים רגליים, כדאי לשים לב כי ליעד הנבחר קיימת חשיבות רבה ולכן, גם במקרים אלו, יש להיעזר באפליקציית ניווט. בנוסף, בדקו מראש כי קיים מעמד איכותי לטלפון הנייד ושהמטען שלו תקין. ברכבים חדשים יותר, מומלץ גם לבדוק את מידת ההתאמה של מערכת המולטימדיה לסמארטפון שברשותכם ויכולתה להסתנכרן איתו. 

לסיכום, החלק החשוב ביותר ברוד טריפ איכותי הוא שכולם יחזרו הביתה בשלום. לשם כך, דאגו לשינה טובה ומספקת לפני העלייה להגה, דאגו לביטוח רכב מומלץ על כל צרה שלא תבוא והכי חשוב, סעו לאט ובזהירות.

נסיעה מהנה ובטוחה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here