איך לבחור מצבר לאופנוע?

0
1608
איך לבחור מצבר לאופנוע?
קרדיט FREEPIK

בתור בעלי אופנוע אתם בוודאי יודעים שבלי המצבר אין על מה לדבר. אכן, המצבר דרוש בעיקר להנעה של הכלי ועבור האורות שלו, כמו גם למערכות החשמליות היותר קטנות. בשורות הבאות נבחן כמה היבטים של מצברים לאופנועים על מנת שתוכלו לבחור נכון את המצבר הבא שלכם.

כמה נושאים בסיסיי

קודם כל, מצברים לאופנועים אמנם משתנים בגודלם ובהספקם, אך הם תמיד יהיו קטנים יותר משל רכבים עקב ההספק הנדרש למערכת החשמלית. מצד שני, דווקא בעולם האופנועים הבחירה במצבר לא תמיד מובנת מאיליה. ראשית, חשוב לזכור שמצבר לאופנוע מחזיק פחות זמן מעמד ממצבר לרכב, בדרך כלל כשנתיים לעומת שלוש ואף ארבע שנים לרכב פרטי. בנוסף, מה שישפיע על משך החיים של המצבר הוא היצרנית שלו, לכן תמיד כדאי לתת עדיפות ליצרניות מוכרות שהמצברים שלהן תואמים לתנאי האקלים בישראל, למשל שנפ או וולטה. וכמובן שאם תטפלו היטב בצרכים הבסיסיים של המצבר שלכם תעזרו לו להאריך חיים.

ועוד דבר שיכול להעיד על אריכות החיים ומכאן על איכותו של המצבר, היא האחריות שאתם מקבלים. ככל שהיצרנית מספקת תקופת אחריות יותר ממושכת כך הדבר מעיד על ביטחון ואמון שלה במצברים, והנושא גם עשוי להתגלות כחשוב אם תזדקקו באמת לשירות. יחד עם זאת, ייתכן שלמצבר יש אחריות ארוכה ויצרנית טובה אך הוא המתין זמן רב על המדף עד שקיבלתם אותו, דבר שפגם באורך חייו. לפיכך, יש לבדוק מהו תאריך הייצור של המצבר המוטבע עליו, אפילו אם הוא יוצא מהניילונים לנגד עיניכם, וודאו שתאריך הייצור הוא כמה שיותר קרוב ליום הקנייה. 

איך יודעים מה ההספק שצריך?

כידוע, קטנועים ואופנועים נבדלים זה מזה בפרמטרים רבים ובכלל זאת בגודלם ובמורכבות המערכת החשמלית שלהם. לפיכך, יש הבדל משמעותי בין הספקי המצברים המתאימים, החל בכלים קטנים מאוד שזקוקים למצבר 2.3 A/H ועד לכלים כבדין שזקוקים למצברים עד 32 A/H. מובן שבחירה במצבר קטן מדי לא תועיל להתנעה וגם אם כן, אורך החיים של המצבר יתקצר מאוד. גם מצבר גדול מדי עלול לגרום לקצרים, עלול שלא להתאים לשטח המיועד ומעבר לכך יהווה הוצאה מיותרת שכן המחיר נקבע גם לפי הגודל. 

יחד עם זאת, לא צריך להילחץ. אם תפתחו את ספר הרכב שלכם תוכלו לקרוא את המלצות היצרנית של האופנוע לגבי הגודל הפיזי וההספק של מצבר. ואם כבר איבדתם את הספק, תמיד תוכלו למצוא את האתר באינטרנט בפורומים ואתרים ייעודיים. גם ניתן לקבל את המידע באתרים של יצרניות מצברים ושל חברות המספקות את המצברים, ובוודאי כל חשמלאי רכב שמבין באופנועים ידע מייד איזה סוג של מצבר אתם צריכים. ולבסוף, חשוב לדעת שקיים גם שירות מקצועי של הבאת מצבר עד הבית או לכל מקום בו אתם נמצאים עם האופנוע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here