רכבי צ'רי – CHERY בישראל: כל מה שאתם צריכים לדעת

0
982
credit pixabay

האם יצא לכם לשמוע על יצרנית הרכבים הסינית Chery? אם לא, הגיע הזמן לשנות את זה, מכיוון שהחברה הגיעה אלינו לישראל והתחילה למכור פה כמה מהרכבים המובילים שלה.

זה הזמן להכיר את הדגמים של צ'רי שמשווקים בארץ, להתוודע לסיפורה של החברה ולהבין כיצד היא וחברות סיניות נוספות מחוללות מהפכה בשוק העולמי. בואו נתחיל עם שלושת רכבי צ'רי שהגיעו לכאן לאחרונה.

הכירו את הדגמים שזמינים בישראל

בניגוד למגמה בארץ ובעולם, צ'רי מוכרת פה כרגע רק רכבי בנזין ורק בהמשך אמורה להשיק גם דגמים חשמליים. למרות זאת, לרכבים שלה יש שלל יתרונות משמעותיים, מבחינת עיצוב, טכנולוגיה, בטיחות, מחיר וכו'.

לכל שלושת הרכבים יש אותו מנוע, בנפח 1.6 סמ"ק ובעל 186 כ"ס. הם מונעים בהנעה קדמית, באמצעות תיבת שבעה הילוכים שפותחה על ידי החברה. עוד פרט משותף: כולם רכבי פנאי. בעתיד, יכול להיות שיהיו בישראל גם רכבים מסדרת רכבי הנוסעים של צ'רי.

צ'רי טיגו 7 פרו

  • אורך: 450 ס"מ.
  • רוחב: 184.2 ס"מ.
  • גובה: 170.5 ס"מ.
  • בסיס גלגלים: 267 ס"מ.

זהו רכב עם חמישה מושבים, שמגיע גם הוא בשתי גרסאות: קומפורט (כ-155,000 ש"ח) ולקז'רי (כ-156,000 ש"ח). הוא מתחרה ישירות ברכבים כמו יונדאי טוסון ופולקסווגן טיגואן.

צ'רי טיגו 8 פרו

  • אורך: 472 ס"מ.
  • רוחב: 184.5 ס"מ.
  • גובה: 170.5 ס"מ.
  • בסיס גלגלים: 271 ס"מ.

זהו רחב בעל שבעה מושבים, שאמור להתחרות במיצובישי אאוטלנדר, פיז'ו 5008 וכו'. הוא מגיע בשתי רמות גימור: לקז'רי (כ-168,000 ש"ח) או נובל (כ-180,000 ש"ח).

צ'רי FX

  • אורך: 440 ס"מ.
  • רוחב: 183 ס"מ.
  • גובה: 158 ס"מ.
  • בסיס גלגלים: 263 ס"מ.

זהו רכב קומפקטי מאוד, ויש לו שלוש גרסאות לפי הגימור: קומפורט (כ-140,000 ש"ח), לקז'רי (כ-146,000 ש"ח) ונובל (כ-150,000 ש"ח).

קצת על ההיסטוריה של צ'רי

חברת צ'רי הוקמה בשנת 1997, ובתחילת לא ייצרה רכבים אלא רק מנועים. בתוך זמן קצר היא התפתחה, ובתחילת העשור הבא כבר החלה לייצא רכבים שלה לשוק הבינלאומי.

בשנת 2004 היא הפכה לחברה בבעלות ממשלתית מלאה, ומשם רק המשיכה לצמוח ולשגשג. כיום, היא מהווה חלק מרכזי בשוק הרכבים הפורח בסין. היא אחת היצואניות הבכירות ביותר, ומנצלת עד תום את התנאים הטובים להצלחה במדינה.

המוניטין של צ'רי ברחבי העולם

שנת 2021 לא הייתה פשוטה עבור העולם, בשל משבר הקורונה, וגם יצרניות הרכב נאלצו להתמודד עם קשיים רבים. למשל, חברת צ'רי פעלה לנגד מחסור ברכיבים, עיכובים במשלוחים ושלל מגבלות במדינות שונות.

למרות כל זה, צ'רי הצליחה לייצר כמעט מיליון רכבים בשנת 2021, ולייצא כמעט 30% מהם לחו"ל (269,154 פריטים).

תחברו את הנתונים הללו עם המצב החיובי של תעשיית הרכב בסין, שבעצמה רק הולכת ומשתלטת יותר ויותר על השוק העולמי – ותקבלו מציאות ורודה כרגע עבור צ'רי.

ישראל, כמובן, היא לא המדינה הראשונה אליה מגיעים רכבי צ'רי מחוץ לסין. אלה כמה נקודות מעניינות מהטמעת הדגמים השונים ברחבי העולם, אשר מעידות על הצלחת החברה:

  • ה-Tiggo 8 Pro נחשב לאחד מרכבי השטח הכי אהובים ברוסיה. בין השאר, הוא זכה במדינה לשבחים על רמות הטכנולוגיה והמדיה שלו.
  • ה-Tiggo 7 Pro נבחר לרכב השטח הנמכר ביותר בקטאר, זמן קצר לאחר שהושק במדינה.
  • ה-Chery Arrizo 6 (רכב נסיעות) נבחר לרכב הטוב ביותר בברזיל על ידי מגזין נחשב.
  • ה-Chery Tiggo 4 Pro זכה להיות אחד מרכבי השנה בדרום אפריקה.

מה עוד אתם צריכים לקחת בחשבון?

כפי שאתם מבינים, צ'רי ממש לא לבד – רכבים סיניים הם תופעה של ממש. מעניין לראות האם החברה תעמוד ביעדי המכירה שלה, כעדות לפופולריות הכללית של רכבים מסין כאן בישראל.

כרגע, צ'רי שואפת למכור בין 8,000 ל-10,000 רכבים בשנה הראשונה לפעילותה אצלנו, אך היא לא מגבילה את המלאי. קרסו מוטורס היא החברה שאחראית על ייבוא הרכבים, והיא עשתה ועושה זאת עם שלל דגמים של חברות כמו ניסאן, דאצ'יה, רנו ועוד.

כל שלושת הדגמים מגיעים עם אחריות יצרן מלאה בתנאים מעולים: או במשך 5 שנים, או עד שתגיעו ל-150,000 ק"מ. הדגמים עומדים באופן מוחלט בתקינה האירופאית הכי מחמירה, ולמעשה אמורים להגיע גם למדינות אירופה בעתיד הקרוב.

כרגע, יש חמש נקודות מכירה לרכבים אלה בישראל.

* המחירים כוללים מע"מ, אך לא כוללים אגרות רישוי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here