ברומא תנהג כרומאי – המדריך לנהיגה באיטליה

0
2266
ברומא תנהג כרומאי - המדריך לנהיגה באיטליה

ארץ המגף היא ללא ספק אחד היעדים הפופלריים ביותר על הישראלים. החל מתרבות עשירה, נופים מרהיבים, ומאכלים טעימים במיוחד שמקבלים גירסה משלהם בכל איזור ואיזור שתסעו באיטליה. אין ספק שמדובר בארץ יפיפייה, ושאם יש לכם את האפשרות – בהחלט כדאי ומשתלם לטייל בה באופן עצמאי עם רכב. טיולרכב באיטליה יאפשר לכם פשוט לגלות הרבה יותר מקומות עוצרי נשימה בארץ שבה נראה שבכל פינה תמצאו משהו חדש שלא הכרתם. בנוסף, טיול ברכב באיטליה גם יכול לעזור לכם לקבל הרבה, הרבה יותר מהטיול שלכם. אבל רגע לפני שאתם מתחילים לתכנן את הטיול שלכם בדרכים של ארץ המגף, הנה כמה דברים שעליכם לדעת על נהיגה באיטליה.

השכרת רכב באיטליה

כמו בכל מקום בעולם, גם באיטליה תמצאו לא מעט סוכניות להשכרת רכב באיטליה שיעזרו לכם למצוא את הרכב המושלם לטיול שלכם. באופן כללי, כשמשכירים רכב במדינה זרה, כדאי להשכיר מסוכנות ידועה וגדולה בעלת סניפים במקומות שונים ברחבי המדינה ואפילו ביבשת. שכן לרוב, סוכנויות שכאלה מציעות לכם להחזיר את הרכב לסניף אחר של הרשת ביעד הסופי שלכם בטיול ובכך מונעות ממכם מגבלות מיותרות. את תהליך השכרת הרכב רצוי להתחיל כבר בארץ, ולוודא שיש ברשותכם את כל המסמכים הדרושים להשכרה – רישיון נהיגה בין לאומי, דרכון וכדומה. בנוסף, בעת השכרת הרכב, בדקו מה הם תנאי הביטוח ומהו הכיסוי שאתם מקבלים.

המהירות המותרת

באיטליה תמצאו את כמה ממערכות הכבישים המתקדמות בעולם, וחוקי התנועה לא שונים בהרבה מאלו שבארץ. באיזורים עירוניים לדוגמה, המהירות המותרת היא כ – 50 קמ"ש. אבל בכבישים בין עירוניים, תוכלו למצוא מקומות בהם המהירות המותרת נעה בין 100 קמ"ש ל – 130 קמ"ש. חשוב לבדוק ולוודא מהי המהירות המותרת בכביש עליו אתם נוסעים, שכן מרבית ממערכות הכבישים באיטליה מנותבות ע"י מצלמות משטרה.

נהיגה בערים

הערים האיטלקיות מקנות חשיבות רבה למניעת עומסי תנועה בתוך העיר. לכן, לא מן הנמנע שתגלו שישנם מקומות בעיר שאליהם לכם כתיירים, אסור יהיה להיכנס עם הרכב שכן מדובר באיזור בעיר שאליו רק המקומיים רשאים להיכנס. בנוסף, ישנן ערים באיטליה שבהן ישנם איזורים שלאף כלי רכב אין רשות להיכנס. כשזה נוגע לחנייה בערים – כדאי לבדוק אפשרות להוצאת תו חנייה שיאפשר לכם לחנות בקלות ואפילו קרוב למקום שבו אתם לנים.

לסיכום, כמו כל אלמנט אחר בטיול שלכם – גם נושא נהיגה,כדאי לתכנן מראש רגע לפני הנסיעה לאיטליה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here