פיצויים תאונות דרכים

0
1657
פיצויים תאונות דרכים
קרדיט pixabay

גם הנהג הזהיר ביותר והנוהג על פי כל כללי התעבורה עלול להיקלע לתאונת דרכים קשה. בכביש יש משתמשי דרכים רבים אחרים. חלקם נוסעים בכלי רכב ממונעים, אחרים מדוושים על אופניים, יש הולכי רגל החוצים כבישים ועוד. בהחלט, יכול להיות מצב בו משתמשי הדרך האחרים מבצעים טעויות קריטיות. גם לתשתית הישנה, לעומס על הכבישים ולכמות הרכבים יש משקל. תאונות דרכים רבות אינן נכנסות לסטטיסטיקה בגלל שהן קלות ומסתיימות בנזקים קלים. לעומתן, אלו הקשות עם פצועים והרוגים, נכנסות אליה. הן מדווחות למשטרה ולחברות הביטוח והנפגעים נזקקים, לעיתים קרובות, לטיפולים רפואיים מגוונים. במקרים אלו מקובל להגיש תביעות המצדיקות תשלום פיצויים תאונות דרכים.

בעת תאונה יש לפעול על  פי הכללים הללו: יש להזעיק את המשטרה ואת כוחות מד"א. יש לתעד אותה על ידי צילום הזירה, תיאור המקרה, איתור עדים ורישום שמם. במידת האפשר, לקבל מהם עדות קצרה. במידה ונהג נפגע ניתן לבקש מהנוסע שלידו לעשות זאת. במקרה של פינוי רפואי לא תהיה ברירה אלא להסתמך על דו"חות בוחני המשטרה הבוקים את התאונה. ניתן לבקש ולקבל אותם לצורך התדיינות עם חברת הביטוח המבטחת את הנהג הפוגע. את כל מסמכי התיעוד, המסמכים הרפואיים, ההוצאות הכספיות ומסמכים רלוונטיים אחרים יש לשמור היטב, ואף לעשות צילומי העתקים נוספים לכל מקרה.

במקרים ברורים בהם זהות האשם ידועה והוא אף מודה בכך תהליך התביעה הינו פשוט, יחסית. במקרים בהם הוא אינו מודה, שנסיבות התאונה אינן ברורות עד הסוף, או יש אשמה משותפת ועוד, תהליך התביעה מורכב יותר. עורך דין מנוסה יכול לסייע בכל הסיטואציות הללו ובאחרות נוספות. הוא ילמד את המקרה ויגיש תביעה ויקבל אישור להגשתה. בשלב זה הוא מתחיל לפעול נגד חברת הביטוח שאמורה לפצות את לקוחו. זאת של הפוגע או זאת של הנפגע. הכול בהתאם למהות המקרה. ראשית הוא פועל באמצעות משא ומתן ישיר. במידה וחברת הביטוח של הנאשם מתנערת או מקבלת חלקית את התביעה יכול הוא לפנות לבית משפט כדי לבקש סעד ממנו.

בדיונים הוא יציג עמדת לקוחו, יציג מסמכים, יביא תקדימים משפטיים ויטען טיעוניו השונים מתוך מטרה לזכות ולקבל פיצויים המגיעים ללקוחו. השופט מסתמך רבות על מסמכי המומחים, עדויות ומסמכי בוחני המשטרה ועוד, ובסופו של דבר, מקבל הכרעה. זכייה בתביעה משמעותה תשלום כספים שיסייעו ללקוח לשפר את איכות חייו שנפגעה. פיצויים תאונת דרכים נקבעים על פי חומרת הפגיעה, פגיעה בכושר העבודה, אובדן ימי עבודה ואובדן שכר, כאב וסבל ועוד. עורך דין מטפל גם בתביעה מול קרנית שהינה איגוד נפגעי תאונות דרכים. זהו איגוד סמך ממשלתי המפצה נפגע  כאשר נסיבות התאונה אינן לגמרי ברורות, כאשר הנהג הפוגע בורח ועוד. המטרה היא לפצות כל נפגע תאונת דרכים בכל מצב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here