ביטול כתב אישום

0
2099
ביטול כתב אישום
קרדיט pixabay

עורכי דין רבים מתמחים בתחום הפלילי מסיבות רבות. אחת מהן היא שהטיפול שלהם ניתן לאנשים אשר לכאורה עברו עבירות פליליות, והם ובני משפחותיהם נמצאים במצב מורכב. הרשויות השונות במדינה נלחמות ככל כוחן בעבריינים פליליים או בכאלו החשודים בהם בגלל הסכנה המוחשית לפגיעה בחפים מפשע ובגלל שהעבירות הללו עלולות לפגוע בחוסן החברתי. יחד עם זאת, כל חשוד זכאי על פי החוק לליווי של עורך דין אשר מייצג אותו בפני המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט וגורמים רשמיים אחרים המטפלים במקרים אלו. עורך דין המתמחה בכך יכול לסייע בנסיבות שונות, ופעמים רבות, גם מיד לאחר שהחשוד נעצר. ביטול כתב אישום הוא אחד ההישגים שהוא יכול להשיג עבור לקוחו.

מעצר חשוד יכול להגיע במספר צורות. האחת היא כאשר הוא נתפס מבצע עבירה פלילית וכאן יכול להיות הדבר, אונס ועבירת מין אחרת, פריצה, גניבה, הריגה, רצח ועוד. מעצר מסוג אחר הוא לאחר  הגשת תלונה מצד נפגע, לאחר הצטברות חשדות וגילוי ממצאים מחשידים על הונאה, שוחד, הלבנת הון ועוד ובנסיבות אחרות. במקרים אלו מומלץ לערב עורך דין כבר בתחילת הדרך. הוא יכול לייעץ לחשוד איך להתנהל בחקירה, להמליץ לו על שתיקה, אי הודאה ועוד. במקרים רבים, נערך תשאול לחשוד והוא יכול שלא בטובתו לסבך עצמו ולמנוע התגוננות טובה יותר בעתיד ובבית משפט.

עורך דין יכול להשיג ביטול כתב אישום כבר בעת החקירות הראשונות במשטרה כאשר מתברר שהמשטרה לא התנהלה על פי הנהלים, כאשר מתברר כי החשדות אינם מבוססים ומסתמכים על מקורות שאינם מהימנים וכדומה. ביטול כתב אישום יכול להיעשות גם לאחר שהמשטרה המליצה לפרקליטות להגיש כתב אישום וגם בעת הדיונים בבית המשפט כאשר עורך הדין מצליח לערער את קביעת המשטרה והפרקליטות גם יחד. מקרים אלו הם נדירים יותר, אבל, בהחלט קיימים ויש דוגמאות רבות מהעבר. עורך דין פלילי מטפל בתחומים שונים ובין היתר: בעבירות צווארון לבן, הלבנת הון, עבירות מין, הטרדות מיניות, מרמה והונאה, אלימות והליכים פליליים אחרים. בכל אחד מהמקרים הללו ובאחרים נוספים הוא יכול לעזור.

טיפולים נוספים ושגרתיים אותם הוא מבצע הם שחרור ממעצר, הקלה בתנאי מעצר בבית הכלא או הקלה בדמות מעצר בית, בנוסף, ייעוץ לפני חקירה במשטרה, סגירת תיק בפרקליטות, מניעת הגשת כתב אישום והמרתו לעבירות מנהלתיות וקנסות (מקובל רבות בעבירות כלכליות שונות) ועוד. כל אלו טרם הגעה לבית המשפט,. בבית המשפט עצמו יגן על הנאשם על מנת להשיג עבורו את פסקי הדין הנוחים ביותר בכל סיטואציה. ההישג הרב ביותר הוא כמובן, זיכוי. אבל גם קיצור תקופת מאסר מהמרבית על פי החוק, המרת עונשי מאסר לעבודות שירות וכדומה ייחשבו להישג. מומלץ לקבל שירות מעורך דין פלילי בעל מוניטין ובעל ידע וניסיון מצטבר המתמצא היטב בכל התחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here