איך בוחרים אופניים חשמליים?

0
2101
איך בוחרים אופניים חשמליים?
צילום יחצ

אם לפני כ-10 שנים אופניים חשמליים היו בדרך כלל אופניים רגילים עם "קיט" חשמלי, ורק יבואנים בודדים שיווקו את המוצר כמוגמר, כיום אנחנו בשיאה של המהפכה. יעידו על כך למעלה מ-80,000 זוגות אופניים חשמליים המיובאים לישראל מדי שנה, וכן מאות חנויות אופניים הפועלות בפריסה ארצית. החל מחנויות אופניים וותיקות ומוכרות שאמצו באהבה את הטרנד הממונע, וכלה בחנויות שזהו כל עיסוקן.

אולם כשההיצע כל כך גדול והתחרות כה מגוונת, נשאלת בצדק השאלה – איך בוחרים אופניים חשמליים. ובכן, את התשובה תצטרכו להתחיל עם אפיון הצרכים, והנה הסבר קצר לרוכב המתחיל.

איך בוחרים אופניים חשמליים? לפי מה שדרוש לכם

בחירת אופניים חשמליים נעשית כאמור בהתאם לצרכים. על מנת לדעת מהו הדגם המתאים לכם, חשוב מאד שתגדירו בשלב ראשון את התקציב הרלבנטי. בחנויות אופניים חשמליות תמצאו גם אופניים חשמליים עד 3,000 שקלים, וגם דגמים איכותיים שעולים בין 3,000 ל-6,500 שקלים (ויותר). ככל שהתקציב יהיה גבוה יותר, כך המוצר שתרכשו יהיה בסטנדרט גבוה בהתאמה.

לאחר שהגדרתם את התקציב, בדקו מהו הצורך שלכם מהאופניים. לדוגמה:

  • מהו מרחק הנסיעה הממוצע שלכם?
  • האם אתם עומדים לרכב באופן יומיומי?
  • האם אתם זקוקים לאופניים עם פרמטרים מיוחדים (קלי משקל, קיפול קטן, מתאימים לנסיעה על דרכי עפר וכו')?
  • האם אתם מתכוונים להשתמש באופניים לטובת הרכבת נוסעים?
  • האם אתם זקוקים לאופניים לצרכי עבודה (שליחים, אנשי מקצוע וכדומה)?

התשובות לשאלות הללו יעזרו לשרטט את הצרכים הרלבנטיים מבחינתכם וכעת נעבור בקצרה על כמה פרמטרים מרכזיים לגבי איך בוחרים אופניים חשמליים.

סוללה – בין אמפר לוולט

על פי רוב, הסוללה היא המשתנה הראשון שעולה במסגרת השיקולים לגבי איך בוחרים אופניים חשמליות. הבטרייה היא גם זו שמשפיעה באופן הדרמטי ביותר על המחיר. סוללות חזקות עולות ביוקר, וכך גם סוללות ממותגות.

הסוללה מוגדרת לפי שני נתונים – וולט ואמפר. הוולט מבטא את המהירות האפשרית של האופניים וברוב הסוללות שנמכרות כיום בישראל מדובר על V48. ככל שהסוללה חזקה, כך המהירות אליה תוכלו להגיע תהיה גבוהה. עם זאת יש לציין כי לפי החוק בישראל, אופניים חשמליים צריכים להיות מוגבלים עד מהירות של 25 קמ"ש, וזו מהירות שמגיעים אליה גם עם סוללה של V48 וגם עם סוללות חלשות יותר של V36.

עוצמתה של הסוללה משפיעה גם על ההאצה. כלומר, תוך כמה זמן מרגע ההתנעה תגיעו למהירות הרצויה. בנוסף, סוללות חזקות מחזיקות למשך זמן רב יותר מסוללות חלשות. כלומר, סוללה של V36 וולט תישחק ותדרוש החלפה בתוך כשנה וחצי. לעומת זאת, סוללה עם מתח של V48 תוכל להחזיק מעמד גם שנתיים וחצי ויותר.

הפרמטר השני שיש לבדוק בסוללה הוא האמפר. רוב הסוללות נעות סביב 10-15 אמפר. האמפר מבטא את טווח הנסיעה האפשרי בין הטענה להטענה. בעוד שסוללות עם 10 אמפר מאפשרות נסיעה רצופה של כ-20 ק"מ ללא הטענה, עם סוללות של 15 אמפר תגמעו מרחק כפול מבלי להידרש לשקע חשמלי.

גלגלים

הגלגלים הם המוטיב השני שבודקים לגבי איך בוחרים אופניים חשמליים. ראשית עליכם להחליט האם אתם קונים אופניים עם גלגלי מגנזיום או גלגלי שפיצים. גלגלי המגנזיום הינם יקרים יותר ונחשבים לאיכותיים משום שהם מיוצרים ביציקה אחת, ואין סיכוי להתפרקות המוטות מהג'אנט. מצד שני, גם גלגלי השפיצים יכולים להיות איכותיים, בפרט כשאתם קונים אופניים ממותגים מובילים. כמו כן, אם שפיץ מסוים מתנתק, אפשר תמיד לתקן את התקלה בחנות אופניים מבלי להידרש להוצאה משמעותית.

בבחירת הגלגל תבחרו גם את העובי הרצוי. הגלגלים הסטנדרטיים והרגילים הם גלגלי 2.25 אינצ', ובחנויות אופניים חשמליים תמצאו גם את טרנד הגלגלים העבים. גלגלים שזכו לכינוי "גלגלי בלון" ושעוביים מגיע עד 4 אינצ'. גלגלים אלה מעניקים לכם יציבות, אך מצד שני תצטרכו "לשלם" במשקל ובסרבול מסוים בזמן הקיפול.

איך בוחרים אופניים חשמליים, מגיעים לחנות

בקניית אופניים חשמליים יש להשקיע מחשבה בבחירת החנות הנכונה. מעבר לכך שעליכם לוודא שאתם רוכשים אופניים בחנות מוכרת ומומלצת, כדאי שהחנות זמינה מבחינת מרחק. זאת משום שאופניים חשמליים דורשים תחזוקה שוטפת, ורצוי שהחנות לא תדרוש מאמץ בהגעה.

לסיכום, אין תשובה אחת נכונה לשאלה איך בוחרים אופניים חשמליות. התשובה הנכונה היחידה היא – "זה תלוי בכם". בדקו את הצרכים שלכם, קראו מדריך אופניים חשמליים ולמדו עוד הנושא. בקרו בחנות, צאו לנסיעת מבחן, ובחרו את האופניים המתאימים בהתאם לתקציב שהגדרתם מראש. שתהיה נסיעה רגועה ובטוחה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here