מצבר חדש לרכב? מבית ורטה

0
1791
מצבר חדש לרכב? מבית ורטה
מקור freepik

אם נתקעתם עם מצבר תקול, או שאתם מרגישים שהמצבר הנוכחי שלכם הולך לסיים את חייו, כדאי לכם לשים לב למצברים מבית ורטה הידועים באיכותם המצוינת, ובהתאמה שלהם לנסיעות הבין עירוניות ברחבי כבישי ישראל, עם מערכות מזגן וסטריאו דולקות. למצברים מבית ורטה יש אחריות של 20 חודשים, מה שנותן לכם שקט ורוגע נפשי, שלא תמצאו את עצמכם תקועים באיזה חור, או ממהרים לעבודה כשאתם מתחננים לעוברי אורח שיחברו לכם כבלים לרכב.

איך אפשר לזהות שיש בעיות במצבר? 4 כללי אצבע

  1. זמן – באופן כללי, אורך החיים של מצבר הוא כ4 שנים, כך שאם עברו כבר 4 שנים או שאתם מתקרבים לתאריך זה – תהיו ערניים לסימנים הבאים שנכתוב, ויפה שעה אחת קודם להגיע למוסך ולתת למקצוענים לבדוק מה מצב המצבר, והאם צריך החלפה. לפעמים יש לכם ביטוח על המצבר, וכדאי לבוא כמה שבועות לפני סיום תקופת הביטוח כדי לבדוק אולי תוכלו להחליף אותו במצבר חדש, שייתן לכם עוד תקופה ארוכה של שקט נפשי וביצועים מצוינים על הכביש.
  2. התנעה קשה – אם אתם שמים לב שההתנעה של הרכב נהפכה להיות קשה, צריך לסובב כמה פעמים, לנסות כמה זוויות או כיוצא בזה – כנראה שהמצבר שלכם צועק הצילו. אז תקשיבו לקול צעקתו, ותיגשו בזריזות למוסך מצברים כדי לא להגיע למצב שבו הוא מתפגר בדיוק מתי שאתם ממש צריכים אותו לאיזו נסיעה דחופה או חשובה.
  3. המערכות החשמליות חלשות – אם המזגן מתחיל לעבוד על אוורור, בחלונות נסגרים אבל בקושי ובזמן רב, והאורות הקדמיים מאירים אבל בצורה חלשה – כנראה שיש לכם בעיה עם המצבר, אז שימו פניכם אל עבר המוסך, והחליפו אותו בהקדם האפשרי.
  4. סדקים ונזילות – המצבר יושב על תושב מיוחד ועצמאי. לעיתים בגלל מהמורות בכביש תאונות או שאר מרעין בישין, המצבר חוטף מכה, ויכול לקבל סדק או גרוע מזה – שבר של ממש עם דליפה של נוזל. צריך לדעת שהנוזל שנמצא במצבר הוא רעיל, ומסוכן לבני אדם. כך שבמקרה ויש דליפה מנוזל המנוע, ואפילו רק זיהיתם סדק עליו – הזדרזו להגיע למוסך המצברים, כדי שיבדוק את מקור הבעיה וינסה לתקן או במידת הצורך – להחליף.

כמה עולה מצבר?

באופן כללי המחירים של המצברים נעים בטווח של כמה מאות שקלים, כפי שניתן לראות במחירון מצברים כללי. המחיר משתנה בעקבות גודל המצבר, טיב המצבר והחברה שבה הוא מיוצר, וכמובן רמת האמפר שלו. כשבאחריות בעל המוסך המקצועי לדעת איך להתאים את המצבר לרכב המיוחד שלך, באופן שמצד אחד המצבר יוכל למלא את כל הפונקציות שהוא נדרש למלא, מבלי שום חיסרון בעיה או תקיעה. אך מצד שני, צריך המוסכניק המיומן לשים לב שלא לתת לך מצבר חזק מדי ויקר מדי סתם ללא צורך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here