קידום אתרי רכב – איך עושים זאת נכון?

0
1323
קידום אתרי רכב - איך עושים זאת נכון?
מקור freepik

קידום אתרים אורגני הוא הדרך היעילה ביותר להגיע לחשיפה משמעותית גדולה של אתר של עסק וכך להצליח ולגייס לקוחות חדשים. אך מלאכת הקידום היא לעתים איטית ודורשת השקעה של משאבים רבים. בתחומים שונים קיימת רמת תחרות שונה, וכך במרבית המקרים נקבע רף המאמץ שיש להשקיע בקידום. 

אופי מאמצי הקידום תלוי גם בנפח החיפושים החודשי שיש לביטויים שונים. כך, לדוגמה, קל למדי להצליח ולהתברג במקום הראשון בתוצאות החיפוש של ביטויים שאיש כמעט אינו מחפש. הדבר דורש בעיקר התאמה של המלל בעמוד באתר לאותו ביטוי והקפדה על כללי האופטימיזציה הבסיסיים של קידום האתר בגוגל.  

בתחום אתרי הרכב יש תחרות לא מועטה בגוגל. אתרי הרכב השונים מחולקים לכמה סוגים עיקריים, שאופי הקידום בהם יכול להיות מעט שונה, מפני שהם פונים לקהלי יעד אחרים. הסוג הראשון הוא אתרים של מוסכים וחנויות שירות לרכב. הסוג השני הוא אתרים שעוסקים במכירת רכבים (אתרים של יצרניות רכב, אתרים של מרכזים למכירת רכב וכו'). הסוג השלישי הוא של אתרים של חברות ליסינג.  

מה מחפש הגולש?

בשביל להבין כיצד לקדם את האתר, יש לדעת לאיזה סוג תעשייה הוא משתייך בעולם הרכב. חשוב להתאים את התוכן, המבנה והעיצוב של האתר לקהל היעד הרלוונטי. כך, למשל, אתרים של מוסכים צריכים להיות הרבה יותר פרקטיים ובדרך כלל יש בהם פחות חשיבות לעיצוב. האדם שמחפש מוסך באינטרנט רוצה לדעת שהוא הגיע למקום אמין ומקצועי – וזה המסר העיקרי שהאתר צריך לשדר. 

לעומת זאת, אתרים שעוסקים במכירת רכבים צריכים להעניק חוויית משתמש מצוינת. הגולש שמעוניין לקנות רכב רוצה לקבל כמה שיותר מידע על הרכב שהוא עומד לרכוש. לצורך כך הוא ירצה לראות תמונות של הרכבים, פירוט מקצועי של התכונות של כל רכב ומידע שיווקי שיגרום לו להתעניין ברכב מסוים מתוך ההיצע. 

ככל שהאתר יהיה מותאם יותר למה שהגולש מחפש ורוצה למצוא, כך גדל הסיכוי שהוא יבחר לפנות לאותו עסק ויהפוך ללקוח של ממש. זה נכון גם לתחומים אחרים של קידום אתרים, כמו בתחום מציאת עבודה מהבית, למשל. 

תחרות מול הפורטלים הגדולים בתחום

בתחום הרכב (מכל שלושת הסוגים שהוזכרו) קיימת תחרות רבה עם סוג אתרים שמהווים אתגר משמעותי לקידום. מדובר באתרים גדולים ופורטלים מקצועיים, שעקב הגודל שלהם זוכים לעוצמה רבה בעיניי גוגל. אתרים אלה תופסים במקרים רבים את מרבית המקומות מבין 10 התוצאות הראשונות שגוגל מציגה. המשמעות של כך היא שישנם מעט מאוד מקומות פנויים לאתרים פרטיים בעשירייה הראשונה. 

מאחר והרוב המוחלט של הגולשים לא נוטה לסקור תוצאות חיפוש מעבר לעמוד התוצאות הראשון, יש לכך השפעה קריטית על הקידום. זה בעיקר אומר גם שאתרי רכב צריכים להשקיע משאבים כספיים גדולים יותר בקידום, לעבוד קשה יותר על השגת קישורים איכותיים ולא להתפשר בנושא איכות התכנים באתר. 

אחד מהדברים שניתן לעשות באתרים מתחום הרכב הוא להציע בונוס נוסף לגולשים, שיכול להשפיע על הצלחת הקידום. לדוגמה, ניתן להכניס לאתר מחשבונים מסוגים שונים. מחשבון הוא דבר אהוב על גולשים (חישוב של מחירי תיקונים במוסך, חישוב עלות של ליסינג או השכרת רכב וכו'), ויכול להיות כלי אפקטיבי של קידום. 

הכנסה של גורמי משיכה נוספים עבור הגולשים והקפדה על התאמה לקהל היעד, יכולים לסייע מאוד בהצלחת מלאכת הקידום וגיוס הלקוחות החדשים בתחום הרכב. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here