השכרת רכב בישראל 2020 – מה חשוב לדעת?

0
2036
השכרת רכב בישראל 2020 - מה חשוב לדעת?
קרדיט לתמונה: shutterstock

מכרתם זה לא מכבר את האוטו הישן שלכם והאוטו החדש טרם נמצא ברשותכם, אחזקתו של הרכב מכבידה עליכם, הרכב במוסך ואתם מתעתדים לנפוש כל המשפחה? סיבות אלו ואחרות יביאו אתכם לפתחה של חברת השכרת רכב בארץ. במדינת ישראל קיימות חברות רבות של השכרת רכב, חלקן מתהדרות בצי נרחב של כלי רכב קטנים וחלקן מתהדרות בצי רכב יותר קטן.

מה הם החסרונות ומה הם היתרונות של השכרת רכב בארץ?

לעומת קנייה של רכב, השכרה של רכב לא תיאלץ אתכם להיפרד מהון עתק, ככל שאתם פחות זקוקים לרכב או ככל שיותר, כך תהפוך השכרת הרכב למועדפת ביחס לחלופות אחרות. במידה והנכם רוצים לבצע השכרת רכב לטווח הארוך או בצורה קבועה, השכרת הרכב לא תהיה משתלמת בעבורכם, אלא רכישת רכב או ליסינג יותר יתאימו לכם.

החיסרון שבהשכרת רכב טמון בכך שהדבר יגביל אתכם. אתם תיאלצו לבוא ולחזור שוב לסניפיה של חברת ההשכרה, לעבור את הפרוצדורה הטכנית ולוודא איזה רכב זמין לכם. באם אתם טיפוסים ספונטניים, שרוצים רכב מהרגע להרגע, סביר להניח שזהו לא הפתרון בעבורכם.

העלות של השכרת רכב בארץ

העלות של השכרת רכב בארץ היא תלויה במספר אלמנטים, כמו למשל – סוג הרכב או הקטגוריה של הרכב. האלטרנטיבה הכי זולה היא השכרת רכב קטן, לעומת השכרת רכב יוקרה, מיניוואן או רכב משפחתי. רכב ידני יהיה יותר זול להשכרה לעומת רכב אוטומטי.

הפרמטר הבא לקביעת העלות של השכרת רכב בארץ הינו מה זמן ההשכרה בו הנכם מעוניינים. ככל שמשך זמן ההשכרה יותר מתמשך, באופן ישיר העלות גדלה – אבל העלות היחסית של פר יום יכולה להיות יותר זולה. מנעד העלות של השכרה ליום הוא בטווח של בין מאה למאתיים ₪ לרכב קטן, ועלול להגיע לעלות של כשש מאות שקלים ליום במידה והנכם שוכרים רכב מנהלים, או גם לכדי אלף וחמש מאות ₪ ליום במידה ואתם שוכרים ג'יפ או לחלופין רכב יוקרה.

במידה ואתם מעוניינים לשכור רכב לתקופה של שבוע, זה יעלה חכם בין שבע מאות וחמישים לשמונה מאות וחמישים שקלים, אבל ברוב המקרים העלות תגיע לשבעת אלפים עד שמונת אלפים שקלים בהשכרת רכב יוקרה.

במידה ואתם מעוניינים לשכור רכב לתקופה בת חודש, תיאלצו להיפרד מאלפיים עד שלושת אלפים שקלים במצב הטוב או מסכום של חמש בפרות במצב היותר יקר.

בעשור האחרון, חברות של השכרת רכב בארץ החלו להציע מענה של השכרת רכב פר שעה, אופן התשלום הינו בהתאם לכמות השעות או בהתאם לכמות הקילומטרים שצרכתם. דבר זה עשוי לעלוץ לכם כמאה עד מאתיים שקל בעשייה של מנוי שנתי ולאחר מכן תוספת של חמישה עשר עד עשרים שקלים ליום.

קראו היטב את חוזה ההשכרה עם החברה של השכרת רכב בארץ

תיתנו את הדעת למועד אשר בו ביצעתם את ההשכרה, מכיוון שכל סטייה ממנו תיאלץ אתכם לשלם אקסטרה. עליכם להשיב את הרכב המושכר כאשר מיכל הדלק שלו מלא, ולא עליכם לשלם קנס של כמה מאות שקלים. גובהו של הקנס משתנה בין החברות להשכרת רכב. במידה ותחזירו פחות ממיכל דלק מלא, תחויבו במחיר הדלק בהתאם למחירון השירות של חברת פז בצירוף של דמי בטיפול בשיעור של כשישים אחוז.

בהשכרת רכב ישנה אבחנה בין נהג צעיר, נהג חדש ונהג ותיק. הרבה מן החברות להשכרת רכב לא נותנות בידי נהגים חדשים מתחת לגיל עשרים ואחת לשכור רכב, לרוב בשל סבירות רבה שהם יעברו תאונת דרכים ויסבו נזק רב לרכב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here