הרכב הוא חברו הטוב ביותר של האדם

0
2155
הרכב הוא חברו הטוב ביותר של האדם

נהיגה ברכב היא פעולה טריוויאלית בעבור רבים מאתנו, כאשר הרכב הפרטי שלנו הוא מעין בית שני עבור רבים, בין אם הם נוהגים למרחקים קצרים בכל או יום או נוסעים נסיעות ארוכות כחלק מעבודתנו. תפקודו התקין של הרכב לרוב נלקח כמובן מאליו, כאשר רבים לא נותנים את הדעת על כך כי בסופו של דבר מדובר בבטיחות שלהם. אי לכך, ישנה חשיבות עליונה על תחזוקה שוטפת תקינה של הרכב. הנה כמה מושגים בסיסים מעולם הרכב שעל כל נהג להכיר.

כל כלי רכב מגיע שלם ומושלם מן המפעל, כאשר במהלך הזמן ובאופן טבעי, החלקיים המקוריים נשחקים ומתבלים בעת השימוש. חלפים לרכב הינם חלקי חילוף עבור אותם חלקים מקוריים, ויש להקפיד על החלפת כל רכיב על פי הוראות היצרן. בהוראות היצרן תמצאו המלצה על מועד ההחלפה של כל חלק בהתאם לאורך חייו הממוצע. רצוי להחליף את חלקי הרכב הבלויים בחלקי חילוף מקוריים מן החברה בה יוצר רכבכם, זאת על מנת למקסם את מידת הבטיחות, ולקבל תוצאות אופטימליות מן הרכב.

חשיבותו של המצמד ברכב

קלאץ', או מצמד בעברית, הוא בעצם הדוושה השמאלית ביותר מבין שלושת הדוושות בעזרתן מווסתים את הנהיגה ברכבים ידניים. עושים בו שימוש בעת העברת הילוכים על מנת לשנות את המהירות בצורה הדרגתית ולא באופן חד ומהיר. תפקידו של הקלאץ' חיוני לנהיגה בטוחה, והחלפתו תתבצע בהתאם לתוצאות הבדיקה של מכונאי במוסך או בעת הופעת אחד הסימנים הבאים: עליה מהירה בכמות סיבובי המנוע בעת החלפת הילוך, ריח של גומי שרוף בעת החלפת הילוך, שינוי בתחושה כאשר לוחצים על הדוושה ומתגלה קושי בביצוע זינוק בעלייה.

מוסיפים שמן

תפקידו של שמן מנוע הוא להפחית את החיכוך הנוצר בין חלקי המנוע בעת פעולתם, ובכך לקרר את המנוע, אך נוכחותו גם מונעת קורוזיה, הוא מנקה את המנוע ומשפר את האיטום שבין הצילינדר לבוכנה. את שמן המנוע ניתן מייצרים לרוב מתוצרי זיקוק של נפט או מתוצרים סינטטיים כימיים. כיום השמנים הפופולאריים ביותר הינם בצמיגות של 10W40 5W30 5W40.

כך נשפר את ביצועי הרכב

תוסף דלק אינו הכרחי בכל סוג רכב, אך פעולתו משפרת את ביצועי הרכב ובכך ניתן להפחית את צריכת הדלק של הרכב, ולחסוך בעלויות אלו. התוסף שומר על המערכת נקיה ומשפרת את פעולתה ובכך מאריך את חיי הרכיבים השונים ותורם לנהיגה בטוחה. תוספי הדלק הפופולאריים ביותר בישראל הינם 44K, גולדלייבל ותוסף הדלק של מוטול (Motul).

לא מוותרים על ייעוץ מקצועי

לקבלת ייעוץ בתחום הרכב ורכישת כלל האביזרים והציוד לו אתם זקוקים, ניתן לפנות אל חברת SOLO (סולו) שהינה חברה ותיקה ואמינה וליהנות מן המוצרים האיכותיים ביותר והשירות האדיב מכל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here