בין טויוטה קורולה לסובארו אמפרזה

0
3995

השוואה בין שתי המכוניות הבאות היא מתבקשת. האחת, סובארו אימפרזה, היא דגם של יצרנית שהעם בישראל מוקיר ומעריך אך חוותה משבר בשנתיים האחרונות בסגמנט המשפחתיות עם קודמתה ה-B3. השניה – טויוטה קורולה, חברה אשר נכנסה לשוק ולקרנה הולך ועולה כשאנו יכולים לראות עוד ועוד כמוה על הכבישים בארץ. מי מהם ייקח את הבכורה? היפנים או הקוריאנים? יצאנו לבדוק וביצענו השוואה במספר נתונים.

טויוטה קורולה – מתחרה רצינית

הדור החדש של הקורולה הוא בהחלט משופר, וניכר שבטויוטה עושים הרבה על מנת להמשיך ולהתאים אותו לקהל היעד. עם זאת, חוויית הנסיעה לא מרגישה מאוד בטוחה ויציבה. האבזור מעולה ונוגע בכל הצרכים של אדם סביר וגם החלל הפנימי מרווח. אלה הם היתרונות שלה על פני האמפרזה. לעומת זאת, המחיר שלה כבר קרוב יותר לזה של המתחרות מאמריקה והוא יקר יחסית ונושק ל-130,000. במצב הכלכלי השורר כיום וברוח החסכנות, ההבדלים הללו במחירים מהווים פקטור חשוב במשפחות רבות בישראל, והרבה מהן יעדיפו להתפשר ברמת האבזור הלא באמת הכרחי. מהבחינה הזו, סובארו אימפרזה בהחלט עדיפה על טויוטה קורולהומציגה יתרון חשוב

יתרון המחיר הולך לאימפרזה

אמפרזה מטילה צל

בעוד המחיר שלה זול יותר – 126,900 (ואפילו יותר מכך אם קונים אותה באחד מן המבצעים בהם היא משווקת), היא מצוידת גם במערכת stop and drive וגם חסכונית יותר בדלק באופן כללי. כמובן, היא איננה מאובזרת בנדיבות כמו הקורולה. המנוע של שתיהן הוא 1.6 ליטר. לגבי העיצוב – שתי המכוניות נחנו בעיצוב שמרני משהו, אבל לטעמי האישי (ובמפתיע, כשמתחשבים במוניטין) – האמפרזה יפה יותר. משהו בה נראה יותר מעוגל וחדשני, בכל זאת, ונראה שהושקעה כאן מחשבה והכרה בהבנה שגם המראה משחק תפקיד אצל הלקוח.

בסופו של דבר, שתי המכוניות הן טובות ולא מספקות חידושים מסעירים במיוחד. אם מתבוננים על אלמנט התמורה למחיר, אפשר אולי לקבוע שהדגם של סובארו נותן יותר תמורה, אך זה תלוי כמובן באילו פרטים חשובים לכם יותר. יהיה מעניין לראות כיצד יתחרו שני הדגמים על לבו של הצרכן הישראלי, אך את ההשפעות והתוצאות נוכל לראות רק עוד מספר שנים, לאחר שהאימפרזה, שהגיעה אלינו אך לא מזמן, תשתקע בארץ ובתודעת הקהל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here