איך לתחזק רכב חשמלי?

0
734
קרדיט UNSPLSH

רכב חשמלי

הרצון ליצור חיסכון בעלויות לאור המחירים הגבוהים של הדלק מצד אחד והרצון לשמור על איכות הסביבה ולמנוע זיהום אוויר מצד שני, מדרבנים ישראלים רבים למכור את הרכב שברשותם ולרכוש רכב חשמלי. זו כבר עובדה שהכמות של הרכבים החשמליים בישראל גדלה מחודש לחודש ואפשר לראות אותם נעים בכל כבישי ישראל לאורכה ולרוחבה. בתחילת הדרך זה היה טרנד של חברות היי טק שאפשרו זאת לעובדים שלהם אך עם הזמן כל מי שהחליט שהגיע הזמן למכור את הרכב הנוכחי שלו, התלבט אם לרכוש רכב רגיל, רכב היברידי או רכב חשמלי. כמות הישראלים שמעדיפים לעבור לאופציה החדשנית של רכב חשמלי עולה בהתמדה.

השימוש באופציה של רכב חשמלי אינו מוכר לכל נהג והוא צריך להתרגל לאופן התחזוקה שלו. אחד הנושאים החשובים הוא טעינה של הרכב רק במקומות המותאמים לסוג רכב זה על פי הגובה שלו. כאשר בעל הרכב גר בבית פרטי הוא מזמין עמדת טעינה המתאימה לרכב שרכש. אך אם מדובר בבניין מגורים על בעל הרכב לוודא בעת ההזמנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף שקיימת התאמה ואם לא הוא יתאם את אופן ההתקנה עם הספק כדי שתהיה התאמה מושלמת עבור הרכב שלו ועבור הרכבים של שאר דיירי הבניין. בנוסף לכך יש לוודא שמבצעים טעינה מלאה ולא נוצר קצר או שקיים חיבור רופף, כיוון שהמצבים הללו עלולים לפגום בחיוניות של רכב חשמלי.

הסוללה של רכב חשמלי

אחד הנושאים האקוטיים בכל רכב חשמלי הוא נושא הסוללה שמצריכה תשומת לב מיוחדת. המטרה של הנהגים היא שהסוללה לא תתחמם כיוון שיש לכך השלכות על תקינותה ועל הפעולות שהיא אמורה לבצע. זו הסיבה שהנהגים עושים כל שניתן כדי שהרכב יחנה תמיד בחניה מוצלת או בחניון תת קרקעי שהסוללה לא תתחמם אלא תעבור הליך של אוורור באוויר וכך אין סיכוי שהיא תתחמם. לכן לאחר שהרכב ישהה פרק זמן מסוים בחניון, הנהג יוכל להתניע את הרכב ללא כל בעיה ולצאת לדרך.

טיפול ברכבים חשמליים

אף על פי שהנושא של רכב חשמלי בישראל קיים כבר כמה שנים, הזינוק בשימוש בו התרחש רק לאחרונה. לכן כאשר יש תקלה ברכב יש להגיע רק למוסך מורשה של יצרן הרכב כיוון שרוב המוסכים הרגילים אינם מכירים את התהליכים המיוחדים של תחזוקה רכבים חשמליים, כולל החלפת שמנים במועדים השונים על פי הוראות היצרן.

תפעולו של מוסך עבור רכבים חשמליים

כל העובדים המקצועיים של המוסכים המורשים בארץ המשויכים ליבואני רכב חשמלי, עברו הדרכות מיוחדות לגבי אופן התחזוקה של רכבים מסוג זה. זאת לאור השוני המהותי בפעולות שיש לבצע לצורך התיקון שלהם.

המומחים בודקים כל רכב שמגיע למוסך ובהתאם לתקלה שעליה מדווח בעל הרכב ולסדרת הבדיקות המקיפות שהם עורכים, הם עולים על התקלה ומבצעים את התיקון או הטיפול הנדרש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here