פירוק רכבים ויתרונותיו הכלכליים

0
1922
פירוק רכבים ויתרונותיו הכלכליים

בכל שנה מתווספים לכבישי הארץ מאות אלפי רכבים חדשים. אין כיום תשתיות מספקות על מנת להתמודד עם הכמות העצומה וחסרת התקדים הזו והרכבים הישנים הולכים ונערמים. רכבים ישנים מושלכים פעמים רבות בצדי דרכים ובמקומות אשר היו יכולים לשמש כמקומות חניה. גרוטאות אלו מהוות גורם סיכון בטיחותי ולמרבה הצער פורסמו סיפורים על ילדים ששיחקו ברכב ישן וננעלו, נפצעו או התדרדרו. בעבר, הונהגו תוכניות גריטה ממשלתיות כנהוג במדינות רבות בעולם. עם זאת, תוכניות אלו נגנזו וכיום לא קיים פתרון קבוע ומוסדר לסילוק רכבים פרטיים. לכן, על מנת להיפטר מהמפגע הסביבתי והתברואתי, ניתן כיום לפנות לסוחרים בתחום קניית רכבים לפירוק אשר מעבירים את הרכבים הישנים למגרשי פירוק רכבים גרוטאות שונות למטרת מחזור.

אם נשים לרגע את היתרונות הסביבתיים בצד, על אף שאלו חשובים מאוד, חשוב להבין כי לשליחת הרכב לפירוק רכבים ישנה גם משמעות כלכלית משתלמת ביותר. כך, פתרון זה יוצר מצב בו ניתן להרוויח כסף עבור השמירה על הסביבה. יתרונות אלו באים לידי ביטוי במספר מישורים.

תשלום עבור הרכב הישן

בוודאי יצא לכם להיתקל בשלטי הפרסום "קונה רכבים לפירוק". בעלי מקצוע אלו מפרקים רכבים וסוחרים בחלקי החילוף ומייעדים את חומרי הגלם השונים של הרכב למחזור. בתמורה לחומרי הגלם, ניתן לקבל כ-10% ממחיר המחירון של הרכב ובעל המגרש לרוב יישא בעלויות הגרירה.

מניעת תשלומים בסכומים כבדים

תקנות התעבורה מחייבות כל בעל רכב בישראל לשלם מדי שנה אגרת רישוי לרכב ולבטחו בביטוח, זאת עובדה הידועה לכולם. מה שלא בטוח שידעת, אמנם, הוא שחובה זו חלה גם על רכבים אשר אינם נמצאים בשימוש ועומדים שנים בחניה. הסיבה לכך היא שגם רכב עומד עשוי להוות מפגע אשר ידרוש כיסוי ביטוחי. הרכב עלול להתדרדר, נהג עלול להתנגש בו בעודו חונה וילד עלול להילכד תחתיו. לכן, הרכב יהיה מחויב בביטוח גם במקרה זה. האגרה השנתית לרישוי הרכב בישראל היא גבוהה מאוד וביחד עם תשלומי הביטוח אנו נמצא את עצמנו משלמים עבור היאחזות בגרוטאה אלפי שקלים בכל שנה.

בנוסף, אי תשלום האגרות והצבת הרכב במקום אחד, עשוי לגרור אחריו קנסות וסיבוכים משפטיים בלתי נעימים. לכן, מומלץ לשלוח את הגרוטאה לפירוק רכבים ולעצור את החיובים הכבדים.

החזר אגרות

פירוק רכבים חוסך תשלומי אגרות עתידיות, אך הוא גם עשוי להחזיר לך תשלומים שכבר נעשו. במידה ושילמת אגרת רישוי לרכבך ולאחר מכן נשלח הרכב לגריטה, יש לדווח על כך למשרד הרישוי באופן מידי והמשרד יספק לך החזר על הסכום ששולם.

המחיר הסביבתי שאנו משלמים עבור גרוטאות המתכת הנערמות באזורי המחייה שלנו הוא עצום ובנוסף לכך עשוי הרכב הישן לעלות לך אלפי שקלים בכל שנה מבלי שהוא מספק לך כל תועלת. לכן, מומלץ לסלק את הרכב בהקדם האפשרי ולייעדו לפירוק רכבים שיוריד לך מהראש דאגות רבות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here