נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים

0
744
נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים
קרדיט FREEPIK

רבים שחוו תאונת דרכים זוכרים מקרה זה כלא נעים במיוחד. במקרים רבים תאונות דרכים מלוות גם בנזקי גוף שונים. לעיתים פגיעה זו קלה ולעיתים היא בלתי הפיכה. רבים לא יודעים כי  הם זכאים לתשלומי פיצויים שונים. במאמר זה נדבר על נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים נענה על שאלות כמו מהי תאונת דרכים? מהם הנזקים שעלולים להיגרם בגלל תאונות  הדרכים ועוד. חשוב לפנות לעורך דין נזיקין המתמחה בנושא של תאונות דרכים על מנת שהוא יוכל לעזור לכם לקבל את הפיצויים להם אתם זכאים על פי חוק. 

מהי תאונת דרכים?

על פי החוק בהתאם לסעיף בפיצוי המגיע לאדם שנפגע בתאונת דרכים תאונת דרכים מוגדרת כך כל נזק שנגרם לאדם על ידי רכב מנועי. אירוע של תאונת דרכים יוגדר גם במקרים שבה הרכב נפגע שלא באשמת הנהג ונגרם לו נזק. לעומת זאת אירוע לא יוגדר כתאונת דרכים אם בעל הרכב גרם לתאונה או נזק ברכב בכוונה תחילה. תאונת דרכים אינה מוגדרת רק כהתנגשות של שני כלי רכב אלא גם אם הרכב חנה במקום אסור ונפגע, אם הרכב התפוצץ ועוד.

מתי יחשבו נזקי גוף בתאונת דרכים על ידי רכב מנועי?

לא בכל מקרי נזקי גוף שנגרמו על ידי תאונת דרכים יחשבו ככאלו אלא רק במקרים הבאים:

נזק גופני או נזק נפשי שנגרם עקב נסיעה ברכב, נזק עקב יציאה הרכב לאחר שפעולת הירידה מהרכב עוד לא הסתימה. נזק שנגרם כתוצאה מחנייה של הרכב, נזק שנגרם עקב תיקון  הרכב שהתבצע על ידי אדם שלא כחלק מעבודתו. נזק מרכיב של רכב שנפל כאשר הוא חונה או בשעת נסיעה. אם כך ניתן לראות כי נזקי גוף נחשבים גם ככאלו שנגרמו שלא על ידי רכבים שהתנגשו כפי שנוטים לחשוב. נזקי גוף יכולים להיות נפשיים וגופניים במקרים רבים גם עדי ראייה יהיו נפגעי תאונת דרכים אם נפגעו נפשית מעצם הראייה של התאונה.

את מי תובעים לאחר תאונת  דרכים?

כל רכב חייב להיות מבוטח בביטוח חובה ועל כך כאשר תובעים את בעל הרכב בעצם תובעים את הביטוח של הרכב הביטוח הזה צריך לשלם פיצויים לנפגעי תאונת דרכים.

אם מדובר בנוסע שישב ליד נהג יש לתבוע את הביטוח של הנהג, אם מדובר על הולך רגל שנפגע ממכונית יש לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע. במידה ואין לנהג הרכב ביטוח חובה ניתן לתבוע את קרנית במקרה ובעל הרכב לא חידש את הביטוח בכוונה לא יהיה אפשרות לתבוע את קרנית.

על אלו נזקי גוף ניתן לתבוע לאחר תאונת דרכים?

תביעת נזקי גוף יכלול הפסד שכר, פגיעה בכושר ההשתכרות, הוצאות רפואיות, עזרה סיעודית.

מה חשוב לעשות לאחר הפגיעה בתאונת דרכים? 

  • לפנות אל בית החולים מיד 
  • המשך טיפולים 
  • תיעוד האירוע 
  • איסוף המסמכים הרפואיים 
  • דיווח למשטרה 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here