מה שצריך לדעת לפני שרוכשים רכב היברידי יד 2

0
13568
לקסוס יד שנייה - רכבי היברידי מומלץ (מתוך האתר שאטרסטוק)

שוק הרכבים המשומשים בישראל הוא עצום וכולל חלק ניכר מהאוכלוסייה, במיוחד לאור המחירים הגבוהים כל כך של רכבים חדשים בארץ. בעוד בשנים האחרונות הפכו רכבים היברידיים לפופולאריים ונפוצים ביותר על כבישי ישראל, כיום כבר ניתן למצוא מבחר לא קטן גם של רכבים היברידיים משומשים. כאשר אנו שוקלים לרכוש רכב היברידי יד שנייה – מה חשוב שנכיר וניקח בחשבון?

בכל קנייה של רכב משומש נדרשים ידע והבנה מסוימת של התחום, או לפחות של הפעולות הכלליות שכדאי לעשות ואנשי המקצוע עימם כדאי להיוועץ. כאשר מדובר ברכבים היברידיים עלינו להיות זהירים עוד יותר, מכיוון שמדובר במכוניות מורכבות ומשוכללות יותר ממכוניות רגילות, ולכן חשוב להכיר את המערכת שלהן ואת הבעיות שעלולות להיווצר. מהם הדברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים רכב היברידי משומש ומה חשוב לקחת בחשבון ספציפית לפני רכישה של רכבי יוקרה יד שנייה (רבים מהרכבים ההיברידיים נופלים כיום תחת הקטגוריה של רכבי יוקרה)? 

חשיבות רבה למצב הנוכחי של הרכב – רכישת רכב היברידי משומש

רכב היברידי נבדל מרכב "רגיל" בדברים רבים, וספציפית במערכת ההנעה הייחודית והכפולה שלו הכוללת מנוע בנזין רגיל, מנוע חשמלי ומערכת מורכבת שלמה המשלבת בין השניים. לכן, כאשר רוכשים רכב משומש שכזה, חשוב לוודא ולהיות בטוחים עד כמה שניתן כי לא רק מצב המנוע טוב, אלא גם מצב המנוע החשמלי, המערכת המשלבת ביניהם ושאר המערכות המרכיבות את הרכב. 

לכן, באופן כללי כאשר מדובר ברכב יד שנייה אך ספציפית כשמדובר ברכב היברידי משומש, חשוב מאוד ואף קריטי מצבו המכאני הנוכחי של הרכב. במקרה של רכב רגיל פעמים רבות מי שרוכש רכב משומש אפילו אינו טורח לקחת את הרכב לבדיקה לפני קנייה יסודית במוסך, ומעדיף לחסוך את הכסף ולנסות להבין את מצב הרכב לבד. בין אם זה נבון ומומלץ ובין אם לא, במקרה של רכב היברידי בדיקות מקדימות לפני רכישה הן מומלצות ביותר, ועדיף שלא לקנות רכב שכזה ללא בדיקה מקיפה מקדימה.

רכישת רכב יוקרה יד שנייה היבירידי – לקסוס יד 2 (מתוך האתר שאטרסטוק)

רכישת רכבים היברידיים משומשים ורכבי יוקרה יד 2 בתכניות ייעודיות

בדיוק מסיבות אלו קיימות בארץ מספר תכניות של יבואני רכב מובילים, במסגרתן ניתן למצוא רכבי יוקרה יד שנייה ורכבים היברידיים משומשים, אשר נבדקו מכל כיוון ובכל דרך רלבנטית ועברו תהליך השבחה מלא ויסודי, ועכשיו מוצעים למכירה תחת אחריות יבואן מלאה ועם כל השירותים הנלווים שמציעים יבואנים ללקוחות של רכבים חדשים. 

דוגמה מצוינת לכך היא תכנית לקסוס סלקט, בה ניתן למצוא רכבי לקסוס יד 2 רבים ושונים אשר עברו מעל למאה בדיקות איכות ותהליך השבחה מלא ויסודי, זכו לכל הטיפולים והתיקונים להם נזקקו ונמכרים כיום במחיר אטרקטיבי (בכל זאת, מדובר ברכב משומש…) וכאמור – עם אחריות יבואן מלאה ועם שירותים נלווים דוגמת מוקד שירות לקוחות הפועל מסביב לשעון. 

היתרונות של לקסוס סלקט מדגימים כיצד ניתן למצוא רכבי יוקרה יד 2 וביניהם גם רכבים היברידיים משומשים, במחיר של רכב יד שנייה אך במצב של רכב חדש ובוודאות שמשקיטה את הדעת, בדיוק כמו לאחר רכישת רכב חדש מהחברה. יתרונות אלו כוללים כאמור בדיקות איכות רבות, קפדניות ומקיפות, אחריות יבואן מלאה, מוקד שירות לקוחות הפועל מסביב לשעון, היסטוריית רכב מלאה ומאושרת ובחירה מלכתחילה של רכבים נבחרים בלבד, כאלו המגיעים מראש במצב טוב יחסית, וניתן להביאם למצב מושלם בקלות יחסית.

אפשרות להוצאות עתידיות גבוהות ברכישת רכב היברידי יד שנייה

נקודה נוספת שחשוב לדעת ולהכיר במידה ומתעניינים ברכישת רכב היברידי יד שנייה, היא כי רכבים אלו זקוקים במוקדם או במאוחר להשקעה משמעותית יחסית בחידוש ושיפוץ המערכות הקיימות. כאמור, רכב היברידי הוא רכב מורכב יותר מאשר רכב רגיל, שכן הוא כולל לא רק את מנוע הבנזין שניתן למצוא ברכבים רגילים, אלא גם מנוע חשמלי נוסף ומערכת המשלבת ביניהם באופן שוטף. כלומר – המערכת המכאנית מורכבת יותר, ולכן גם צפויה להידרש לתיקונים, טיפולים והוצאות גבוהות יותר במוסך בנקודת זמן זו או אחרת בעתיד.

זהו כמובן שיקול מרכזי בכל רכישה של רכב יד שנייה, בטח ובטח כאשר מדובר ברכב היברידי ו/או רכב יוקרה יד שנייה, שכן הוצאות הטיפול, התיקונים והתחזוקה לאורך זמן עלולים להצטבר ולהיות גבוהים יחסית. אך קיימות שתי הסתייגויות שכדאי לקחת בחשבון בהקשר זה – הראשונה היא כי רכב היברידי אינו צפוי רק לעלות לנו יותר בתיקונים וטיפולים ביום מן הימים, אלא גם חוסך לנו לא מעט כסף באופן שוטף וחודשי (מדובר ברכבים בעלי תצרוכת דלק היעילה בעשרות אחוזים לעומת רכבי בנזין "רגילים"). לכן אין בנאמר כאן כדי לנסות ולטעון נגד רכישת רכב היברידי משומש – להיפך, מומלץ ביותר לרכוש רכבים אלו, אך לעשות זאת בצורה חכמה ונבונה.

וזה מה שמביא אותנו להסתייגות השנייה והאחרונה לנקודה בדבר עלויות התיקון והטיפול הגבוהות שעלולות להיות לרכב היברידי ישן. במידה ובוחרים ברכב היברידי משומש מתכנית השבחה דוגמת לקסוס סלקט, בעצם מבטיחים כי מצב הרכב המשומש שרוכשים הוא מצוין, וישנן כמה שנים טובות מאוד עד שניאלץ להוציא עוד מכספנו על תיקונים או טיפולים יקרים במוסך. היתרונות של לקסוס סלקט מצביעים על כך שתכניות שכאלו הן הדרך המומלצת לרכוש רכב היברידי משומש, כמו גם רכבי יוקרה יד שנייה באשר הם, בראש שקט ובביטחון. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here