מה יהיה הרכב הראשון שלי?

0
3178

לא כל אחד זוכה לעשות רישיון בגיל 16 אולם מרבית האנשים מצליחים לכל הפחות לעשות רישיון מיד לאחר הצבא. הסיבה לכך היא הנושא הכלכלי שרישיון דורש כאמור כסף שלא נדבר על רכישת רכב ראשון. הרכב הראשון של כל נהג חדש הוא הרכב הכי אהוב עליו בדרך כלל. ניתן בקלות להיקשר אליו רגשית ומאוד קשה להיפרד ממנו לאחר מכן כאשר משדרגים לרכב חדש יותר. השאלה הנשאלת היא – מה יהיה הרכב הראשון שלכם?

על הנייר – מהו הרכב האידיאלי ביותר?

על הנייר כאשר מדובר בנהג חדש אתם כנהגים החדשים או כהורים לילדים צעירים שקיבלו זה עתה את הרישיון שלהם – רוצים שיהיו כמה שפחות פתחים לתקלות. לכן קרוב לוודאי שיפתו אתכם בחברת הליסינג לרכוש רכב חדש ומתקדם יותר, כזה שחשוף לפחות תקלות של רכב ישן וההיסטוריה שלו יותר חדשה. על הנייר מדובר בפתרון הטוב ביותר אולם במקרה של תאונה חס וחלילה, אפילו הקלילה ביותר של היתקלות בעמוד או רכב אחר בזמן יציאה מחנייה או חוזר מזל ומשהו נופל על הרכב מהדירה למעלה כאשר זה חונה בחנייה ואפילו במקרים רציניים יותר. ההוצאות יהיו עצומות הן לביטוח והן לצרכי תיקון. הלב יכאב אפילו יותר כיוון שמדובר ברכב חדש ויקר יותר.

זה לא הגיל זה התרגיל – שימו לב. עדיף לכם לרכוש רכב ראשון ישן יותר, כזה שתוכלו להתנסות עליו, לצבור ניסיון וכזה שאם תתקלו בעמוד לא יכאב לכם כי לא תרצו להשקיע בלתקן אותו אלא אם באמת צריך. רכב ישן יותר יהיה גם זול יותר לרכישה ולכן יהיה קל יותר לצבור עליו ניסיון, להתרכז בנהיגה ולהיות צלולים בזמן הנהיגה.

האם סוג הרכב משנה?

סוג הרכב ישנה בעיקר בשל ערך הרכב והמחיר שלו. כלומר שרנו מגאן או מיצובישי לאנסר שנת 2007 תעלה לכם חצי או שליש מחיר מאשר טיוטה קורולה למשל או יונדאי של אותה השנה. הסיבה לכך היא איכות הרכב והפתח לתקלות שונות בו. כאשר רכב הוא איכותי יותר ובעל סוג טוב יותר כך יש פחות תקלות.

גם התקציב משפיע:

כמובן שבעת רכישת רכב ראשון  תצטרכו להתחשב בתקציב שלכם. אם אתם מיליונרים ואין לכם בעיה כלכלית לצבור ניסיון על רכב חדש אז מה טוב. אם לא כך המצב אז לפחות בשנה-שנתיים הראשונות שלכם על הכביש התרכזו בנהיגה וצבירת ניסיון ברכב ישן יותר ומוזל יותר מבלי להתפתות לקחת הלוואה לטובת רכישת רכב חדש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here