כיצד נוצרת נסיעה חלקה על קורקינט חשמלי

0
1558
כיצד נוצרת נסיעה חלקה על קורקינט חשמלי
קרדיט freepik

בראש ובראשונה צריך מנוע טוב

אין שום סיבה שקורקינט עם מנוע חשמלי לא ייסע בצורה חלקה ולא יציג לרוכב אפשרות הן מהנה והן בטוחה לרכוב גם בשטחים לא ממש ישרים ובתנאי מזג אוויר לא תמיד נעימים. כך חשוב מאוד להתייחס למנוע של קורקינט חשמלי כדי להבין עד כמה הוא יכול לסייע לנסיעה מצוינת. בישראל החוק מתיר התקנת מנועים של 250 וואט, והמהירות המותרת איתם תגיע עד ל-25 קמ"ש בלבד.

כעת נכנסים גם מנועים חזקים יותר, אך בכל זאת הרעיון של המדינה הוא להגביל את הרכיבה ל-25 קמ"ש, כך שמנוע חזק יותר אמור לשמש למצבים קשים של עליות די חדות או מאמץ אחר שנדרש מהקורקינט. מנוע איכותי מגיע בד"כ מיצרן מוכר וממותג חזק, וככזה הוא ירעיש פחות והמומנט שלו יהיה גבוה יותר. לגבי סוגי המנועים, הרי שכיום מדובר במנועי "האב" שמורכבים בתוך הגלגל. 

חלקה של מערכת ההילוכים

למערכת ההילוכים בקורקינטים חשמליים יש תפקיד חשוב, והם אחראיים להנמכה של מספר הסיבובים של המנוע ביחס לגלגל של הכלי. דבר זה יוצר העלאה של יכולת הסיבוב של הגלגל (מה שבפועל יוצר את המומנט). בכך ניתן גם להגדיל את היכולת של קורקינט חשמלי לסחוב עליו רוכב במשקלים שונים, זאת בין אם מדובר על תחילת הנסיעה ובמיוחד אם מדובר על עליות.

לכן חשוב מאוד לבחון לא רק את המנוע של הקורקינט, אלא גם את קיומה של מערכת הילוכים איכותית שבאמת תעשה את העבודה. לגבי ההילוכים, חשוב לדעת מספר דברים. האחד, הם לא קיימים בכל דגם, השני, מדובר בד"כ על מערכת של עד 3 הילוכים שישפיעו על מהירות הרכיבה, והשלישי הוא שבאמצעות צג יכול הרוכב לשלוט על שינוי ומעבר בין ההילוכים בהתאם לרצונו.

תרומתם של משככי הזעזועים

אם אנו מדברים על נסיעה חלקה, הרי שיש לדבר על אפשרות שיכוך הזעזועים. מאחר ולא כל נסיעה היא רק על כביש ישר, וכמובן שגם בכביש יש "באמפרים" גבוהים לעתים או בורות שונים, שיכוך הזעזועים הוא נושא חשוב. על מנת ליהנות משיכוך אמיתי שמסייע לרוכב צריך להסתמך על שני דברים, והם סוג הגלגלים ותוספות של אלמנטים שיכולים להציג ערך רב לרוכב. 

נתחיל מהגלגלים ונראה שחלקם מיוצרים מגומי מוצק ואילו האחרים דורשים מילוי אוויר. בכל הקשור לשיכוך זעזועים, גלגלים עם מילוי אוויר עדיפים מאחר והם סופגים את הוויברציות בנהיגה במקום שאלה יעברו לרוכב ויטרידו אותו. לגבי האלמנטים, יש היום קורקינטים שלהם הוספו בולמים או קפיצים כדי לשפר מאוד את נוחות הרכיבה, והדבר מסייע ברכיבה בתנאי שטח עם מכשולים שונים.

גם לסוללה יש השפעה

נראה כי חלקה של הסוללה גדול גם הוא בסיוע לרכיבה נוחה וחלקה על קורקינטים עם מנוע חשמלי. היום, הקורקינט יכול להגיע לרוב עם סוללה בעלת הספק של 36 וולט, אך ניתן למצוא גם סוללות של 48 וולט. הדבר חשוב מאחר וסוללה חזקה יותר יוצרת מומנט חזק יותר, כשבפועל אנו מדברים לא רק על העלאת המהירות המרבית, אלא גם על התמודדות טובה יותר עם משקלו של הרוכב.

כך, בין אם מדובר על רוכבים במשקלים גבוהים יותר, ובין אם מדובר על מי שרוכב בשטחים לא ישרים, ולעתים אף בעליות מאתגרות באופן קבוע, קורקינט חשמלי עם סוללה חזקה הוא מתאים יותר. יחד עם מערכת הילוכים, כפי שהזכרנו קודם לכן, יכולה הסוללה לתרום עוד יותר לחוויית נהיגה הרבה יותר נעימה וקלה מול לא מעט אתגרים בדרכים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here