חלקי חילוף מקוריים או חלקי חילוף תחליפיים, מה הכי כדאי להתקין במכונית?

0
2045
חלקי חילוף מקוריים או חלקי חילוף תחליפיים, מה הכי כדאי להתקין במכונית?
מאתר Shutterstock

איך נדע שהחלק שהמוסך מספק לנו הוא חלק טוב ואיכותי וכיצד נוכל להשיג את העסקה הטובה ביותר על טיפול לרכב, זו שיבואני הרכב והמוסכים חייבים להציג לנו אבל לפעמים בוחרים לא לעשות זאת? התשובה מורכבת אבל ניתנת לפיצוח קל, שחיסכון בצידו, צריך רק לשמור על ראש פתוח, להקדיש עוד כמה דקות לתהליך של תחזוקת הרכב ולפעול לפי רשימה של צעדים פשוטים שיכולה לתרום לחיסכון כספי ניכר

הגיע הזמן לטיפול גדול במכונית שלכם, טיפול מהסוג שעושים כל שישים או כל מאה אלף קילומטרים, כלומר טיפול בעלויות של אלפי שקלים לכל הפחות. העניין הוא שהתקופה אינה התקופה ה"טובה ביותר בהיסטוריה", וכולנו חייבים גם לחסוך כפים ליום סגרירי. אז מה עושים? מוותרים על הטיפול? התשובה היא שלא, ויתור על טיפול עלול לעלות לנו הרבה יותר כסף במורד הדרך. אבל יש דרכים לחסוך עלויות ואפילו בקלות, ובלי לפגוע באיכויות של המכונית שלנו. הדרך הטובה, הבטוחה והחוקית ביותר היא להשתמש בחלקי חילוף תחליפיים.

נושא חלקי החילוף התחליפיים עלול להישמע מפחיד, אחרי הכול, אנחנו לא יודעים האם זה יתאים או לא, האם המוסכניק בכלל יסכים לקבל מאיתנו את החלפים והאם תוצאת הטיפול תהיה טובה. ובכן, ניקח למשל את המכונית הנמכרת ביותר בישראל כמעט עשור, יונדאי. נאמר האיוניק ההיברידית, שצריכה כעת טיפול. 

מה לעשות כשמגיעים למוסך?

בתרחיש הזה אנו מגיעים אל מוסך יונדאי והדבר הראשון שאומרים לנו הוא כמה כסף אנחנו חייבים לשלם. לפעמים זה הרבה. אבל יש דרך אחרת לעשות את הדברים. קודם כל, בין אם ידעתם או בין אם לא, החוק בישראל קובע שיבואן רכב חייב להציג את המחירים של כל חלקי החילוף. זה אומר שלמוסך יונדאי יש אתר אינטרנט מסודר עם כל החלקים. ישנם יבואנים שאוהבים להתחכם ומציגים את כל החלקים כרשימה ארוכה של קודים. אז קודם כל, חיפוש גוגל על המילים "מוסך יונדאי" ו "רשימת חלפים" יעשה את העבודה. שנית, אם הרשימה לא ברורה, מומלץ לא להתעצל: גשו אל מוסך יונדאי, הסבירו שאתם מעוניינים לבצע טיפול במכונית ובקשו את רשימת החלפים.

כאן קיים עוד סעיף חשוב מאוד בחוק: מוסך בישראל חייב להציג ללקוחותיו את כל האפשרויות שיש בידיהם לרכוש חלקי חילוף. כלומר, מוסך יונדאי או מוסך מאזדה או כל מוסך אחר לצורך העניין, חייב להציג בפני הלוח לא רק את רשימת החלפים, אלא גם את רשימת החלפים הלא מקוריים. כלומר- הלקוח יכול לבחור, ולפעמים פשוט לא יודע זאת. 

ראשית, אפשר להתייעץ, אפילו עם המוסך שמטפל ברכב. אבל לפני זה הנה הבסיס: יש שלושה סוגים של חלקי חילוף: מקוריים, OEM ותחליפיים. חלקי חילוף מקוריים הם לעתים קרובות הכי יקרים. מדובר בחלקי חילוף של היצרן שנושאים את סמל היצרן. בקבוצה השנייה נמצאים חלקי OEM, אלה חלקים אשר מיוצרים על ידי החברות שמוכרות ליצרני הרכב. למשל במוסך יונדאי תוכלו למצוא כמובן מצתים, מסננים ועוד חלקים אשר נושאים סמל של יונדאי – אבל חלקים אלה לא מיוצרים ביונדאי אלא על ידי ספקיות של חלקים, אשר מוכרות בעצמן את החלקים, ומוסך יונדאי חייב חוקית ליידע אתכם אילו חלפים הוא מציע גם כ OEM. 

ועבר לכך, יש חלקי חילוף תחליפיים. אלה לא מיוצרים על ידי יצרן הרכב או על ידי הספקים שלו, אלא על ידי חברות אחרות. בחלק מן המקרים מדובר בחלקים איכותיים ובחלק מן המקרים לא, כאן תמיד כדאי להתייעץ עם המוסך ולהחליט בהתאם לנסיבות, לאיכות החלק וגם למטרה שהוא צריך למלא. 

עוד נקודה חשובה: יש מוסך מורשה יבואן, כלומר אותו מוסך מורשה יונדאי של היבואן. יש מוסך מומחה, כלומר שאינו מוסך של היבואן אבל עדיין מוסך שמומחה בדגמי יונדאי, ויש גם מוסך כללי שמתקן הכל. במה לבחור? תלוי בנסיבות ובאופי הטיפול. בכל מקרה, תמיד יש לשמור על החשבוניות, כדי שאחריות יצרן הרכב לא תפוג.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here