האם כדאי לקנות רכב יד 2 מאדם פרטי או מסוחר?

0
2000
קרדיט FREEPIK

קניית רכב יד שנייה היא לעיתים אחת העסקאות החשובות ביותר, בעיקר משום שעסקה מוצלחת עשויה למנוע הרבה מאוד בעיות וכאבי ראש בעתיד, לעומת עסקה שמתגלה בהמשך כ"חתול בשק" ומספקת לא מעט תקלות שצריך לפתור. משום שרכישה של רכב עשויה להיות עסק לא פשוט ולפעמים מבלבל, נענה על אחת השאלות שמטרידות לא מעט רוכשים ומתעניינים ברכבי יד שנייה: האם כדאי לקנות רכב יד שנייה מאדם פרטי, או מסוחר רכבים?

נתחיל מהסוף: בדיקה קפדנית היא שם המשחק

לפני שנדבר על היתרונות והחסרונות הקיימים בכל אחת מהאפשרויות – רכישת רכב מאדם פרטי מול רכישה מסוחר רכבים, נדבר על השורה התחתונה: גם אם אתם בעלי ידע בתחום ומבינים דבר או שניים בענף הרכב, אל תוותרו על בדיקה קפדנית של הרכב מקצה לקצה, כדי להימנע מאי נעימויות, הפתעות בעלות פוטנציאל ללא מעט בעיות ובעיקר עוגמת נפש. את הבדיקה ניתן לעשות במוסכים מומלצים ומכוני רכב שונים ברחבי הארץ, וישנן כמה אפשרויות שונות לבדיקת הרכב (שנחשבות קפדניות יותר ופחות).

כך או כך, חשוב להבין שלתקינות הרכב ובדיקתו מבעוד מועד ישנה חשיבות גבוהה יותר מאשר המקום שממנו תרכשו את הרכב. בין אם מדובר ברכישה מאדם פרטי ובין אם מדובר ברכישה מסוכנות או סוחר רכבים, כל עוד היסטוריית הרכב והרכב נבדקו ונמצאו תקינים אתם יכולים להיות רגועים.

רכישה מאדם פרטי

לרכישת רכב מאדם פרטי יש יתרונות מול חסרונות, שכדאי לקחת בחשבון. היתרון הבולט של רכישת רכב יד שנייה בשוק הפרטי הינו העלות: לא מעט אנשים פרטיים מעוניינים למכור את הרכב שלהם מסיבות אלו ואחרות, אך לא מעוניינים לבזבז יותר מדי זמן על הנושא. לאור זאת, במקרים רבים הם מעדיפים לנהל משא ומתן עם מספר בודד של רוכשים פוטנציאליים, מה שעשוי להוות הזדמנות להתמקחות על המחיר. עם זאת, החיסרון המשמעותי של רכישת רכב מאדם פרטי זו ההתעסקות הרבה בנושא, שלא תמיד מספקת את התוצאות שחלמנו עליהם. רכישת רכב מאדם פרטי מצריכה לא מעט זמן וסבלנות, לצד העובדה הבעייתית שאין כל אחריות או מענה לאחר רכישת הרכב, זאת בניגוד לסוכנויות רכב ומגרשי רכבים שונים שמספקים אחריות לפרק זמן מסוים.

רכישה ממגרש רכבים

בדומה לרכישת רכב מאדם פרטי, גם לרכישה ממגרש רכבים ישנם יתרונות לצד חסרונות, שמומלץ להתייחס אליהם בעת הבחירה. אם להתייחס לחיסרון הבולט ביותר של רכישה ממגרש רכבים, ככל הנראה הבעיה המרכזית הינה מידת האמינות כפי שנתפסת בעיניי אנשים רבים. זה נכון שפעם מגרשי הרכבים נחשבו לבעייתיים וזכו לסטיגמות שונות ומשונות, אך כיום חלק עצום מההיצע שקיים בשוק הרכבים המשומשים נמכר דרך מגרשי רכבים מורשים. בנוסף, כמעט כמו בכל תחום שנפגוש, מבין סוחרי הרכב האמינים והמקצועיים, ישנם גם כאלו הפועלים ללא רישיון וללא מגרש – כלומר בהיעדר פיקוח, וזה פתח לצרות שכדאי לבחון בקפידה לפני שבוחרים במגרש הרכבים שתפנו אליו. לצד זאת, לרכישה מסוחר רכב ישנם יתרונות משמעותיים: החל במספר הרכבים הגדול שמאפשר בחירה בהתאמה אישית ועד מגרשים בכל הארץ ושירות עד בית הלקוח. מגרש רכבים מקצועי יעמיד לרשותכם אנשי מקצוע שיוכלו לסייע ולענות על כל שאלה, ילווה אתכם בתהליך הרכישה ויעניק לכם שירות גם לאחריו במידת הצורך.

מה צריך לבדוק לפני רכישת רכב יד שנייה?

לפני רכישה של רכב יד שנייה יש לוודא את תקינותו מקצה לקצה, כדי להימנע מהפתעות בלתי רצויות ביום שאחרי הרכישה. בדקו שכלל המערכות החשמליות של הרכב תקינות, את מצב המנוע, הבלמים והצמיגים, את מצב הפח וכן בצעו השוואה של פרטי בעל הרכב אל מול הפרטים שמופיעים ברישיון הרכב המקורי.

לצד הבדיקה הכללית הזו (שניתן לבצע בעצמכם) ובמידה והיא עברה בהצלחה, מומלץ בחום לגשת לבדיקה במכון רכב מורשה כדי להיות בטוחים במאת האחוזים שהרכב שאתם עומדים לרכוש אכן תקין, ויספק מענה לכלל הצרכים והדרישות שלכם. כאמור, רכבי יד שנייה אפשר לקנות דרך אנשים פרטם, מגרשי רכב או סוחרי רכבים. בכל אחד מהמקרים, לפני הקנייה חשוב לערוך את הבדיקות הנכונות ולקבל תמונת מצב מלאה על מצבו של הרכב ממכון בדיקה מורשה.

סוכנות הרכב קאר אקספרס מציעה שירותי קנייה, מכירה וטרייד אין ללקוחות בכל רחבי הארץ, ובשירות עד לבית הלקוח. קאר אקספרס מעניקה שירות איכותי ופועלת ברישיון משרד התחבורה, לצד צוות סוחרי רכב מורשים, מקצועיים ואמינים – שנותנים מענה מדויק ללקוחות, מתאימים רכבים כמו כפפה ליד ומבצעים בדיקות קפדניות לפני תהליך הרכישה. לפרטים נוספים צרו קשר או השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here