איך כדאי לי לתרגל תאוריה לפני המבחן?

0
1706
קרדיט PIXABAY

המבחן התיאורטי לקראת הוצאת רישיון נהיגה בודק את ידיעותיו של הנבדק בנוגע לכללי בטיחות,  פירושם של תמרורים ודיני תעבורה. המבחן מתקיים בסביבה ממוחשבת ומונה כ-30 שאלות אמריקאיות בזמן מוגבל של 40 דקות.
מעבר של התיאוריה מותנה במענה נכון של לפחות כ-26 שאלות.
אין ספק שלימודי תיאוריה יכולים לשפר את הסיכויים בהצלחה במבחן ולכן, חשוב ללמוד היטב ובעיקר לתרגל על מנת שבזמן אמת יהיה לכם את הידע הדרוש להתמודדות עם השאלות הנלקחות מתוך מאגר שכולל 1800 שאלות.
לימוד מקדים יפגיש אתכם עם החומר עליו מבוססת הבחינה וכדאי להגיע מוכנים ככל שניתן, כדי לעבור ולהתקדם למבחן המעשי וכי יש לזכור שיש לשלם מחיר אגרה למבחן הנהיגה העיוני.
כיצד ללמוד בדרך אפקטיבית? טיפים חשובים בדרך להצלחה.

תרגול זה סוד הקסם

סגנון לימוד משתנה מאדם לאדם ויש מי שאוהבים ללמוד באופן יחידני ואחרים מעדיפים לימודים במסגרת קבוצתית.
כדאי להתנסות על מנת להבין מהי הדרך הנכונה עבורכם או לגוון בין הדרכים. למשל, לעבור בפעם הראשונה על כל החומר לבד ולאחר מכן להצטרף לקבוצת למידה.
תרגול תאוריה הוא שם המשחק בהכנה מקיפה ויסודית לקראת המבחן, כיוון שבסופו של דבר מדובר באימון והכרות עם החומר הנבדק.
רצוי לעבור על כמה שיותר מבחני תיאוריה בקומבינציות שונות על מנת לבדוק את המסוגלות ורמת הידע והשליטה וכך גם להבין מהן נקודות החולשה ואיזה ידע עליכם להשלים או לחזק, כדי לייעל את תהליכי הלמידה.

לימודי תיאוריה – הדרך המקוונת

אומנם ישנם ספרי תיאוריה המסכמים את החומר הדרוש למבחן, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר נבחנים מעדיפים לימודי תיאוריה אונליין – העדפה שהתחזקה בתקופת הקורונה עם הלמידה מרחוק ונוכח זה שהמבחן עצמו מתקיים בסביבה ממוחשבת.
לימודי אונליין מעניקים הזדמנות ללמוד בקצב שלכם בכל זמן ובכל עת אם מדובר, למשל, בקורס דיגיטלי אותו רוכשים מראש ומאפשר למידה עצמאית – צפייה בסרטונים או במערכי שיעור שצולמו מראש ותרגול מבחנים עם מחוון אוטומטי של ציון / פידבק על התשובות שעניתם, כך שתדעו בוודאות מהן התשובות הנכונות, מה פתרתם כשורה ולתרגל שוב ושוב את מה שטעון שיפור.
דרך נוספת היא לימודי תיאוריה בזום – הפלטפורמה שצברה תאוצה בתקופת הקורונה מאפשר לימוד עם מורה מיומן ומנוסה תוך הקפדה על שקט בקבוצה יחד עם אפשרות לשאול שאלות ישירות את המורה – אידיאלי למי שמעדיף מסגרת תומכת בעת לימודיו למבחן העיוני לצורך הוצאת רישיון נהיגה. החליטו אם ללמוד אונליין מהמחשב השולחני, מהמובייל או מהטאבלט.
כך או כך, חשוב מאוד לרכוש את הקורסים או להירשם ללימודים מקוונים של מקום אמין המתמחה בלימודי תיאוריה המציע תכנים איכותיים ותרגול נוח וידידותי למשתמש בעלות משתלמת ביחס למה שמקבלים

טיפים ללמידה יעילה לקראת הבחינה

הקצו מספיק זמן על מנת להתכונן לקראת התיאוריה, כדי שתוכלו לחזור שוב ושוב על החומר עד שתהיו במיטבכם.
חלקו את החומרים לראשי פרקים וגם אם אתם לומדים אונליין ומרחוק כדאי לסכם פסקאות, להדגיש רעיונות מרכזיים וללמוד כאשר אתם בסביבה רגועה קשובים ומרוכזים ככל שניתן. וודאו שבעת התרגול הקפתם את כל החומר מהיבטים שונים תחת מגבלה של זמן על מנת לוודא שאתם אכן עונים נכון אבל גם במגבלת הזמנים.
וודאו שאתם נבחנים במבחנים מעט שונים זה מזה כדי להתנסות בסוגים שונים של שאלות גם בסיום ההכשרה המקוונת. נסו להירגע ולהתרכז ככל יכולתכם בין אם מדובר בתרגול על קיבה מלאה, תוך כדי אימון של טכניקות נרשימה להרגעה ובסביבה נוחה ללימוד. אתגרו את עצמכם עם התהליך בקיצור הזמנים כדי לבדוק איך תתפקדו גם במצבי לחץ. שיהיה הצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here