איך לנהוג במשאית ההובלה בבטחה?

0
1568
איך לנהוג במשאית ההובלה בבטחה?
מקור evato

פעמים רבות, אנו שומעים על תאונת דרכים בה היה מעורב נהג משאית. לרוב, תאונה זו התרחשה כאשר הנהג היה עייף, ולאחר משימות הובלה רבות במשך שעות. בדרך כלל, התאונה תתרחש לאחר שהנהג עבד בכל או רוב שעות הלילה. יש לדעת, שהחוק בישראל אוסר על העסקת נהגים ב2 משמרות רצופות. עבירה על תקנה זו, מסכנת את חייו של הנהג. התאונה, עלולה להזיק ולהרוס בצורה קשה את התכולה הנמצאת במשאית.

מתי תאונת משאית הובלה יכולה להיות מסוכנת לכל הסביבה?

בדרך כלל, כל תאונת משאית מסכנת את חיי הנהג וצוות המובילים, את שאר הנהגים בכביש, ואת תכולת המשאית. אולם, לפעמים תאונת משאית יכולה לסכן את כל הסביבה, ולגרום לנזק סביבתי רב. ישנם משאיות הובלה, המובילות מטען של חומרים דליקים ומסוכנים. אמנם, ההמלצה היא להוביל חומרים אלו במכולות, אולם מסיבות טכניות- לא תמיד הובלה זו מתאפשרת. ולכן, על הנהג המוביל משאית שהמטען שלה מכיל חומרים דליקים ומסוכנים- להיות ערני וזהיר ביותר. כאשר משאית זו תהיה מעורבת בתאונת דרכים, עלול להיווצר פיצוץ, ודליקה באזור. אם יש במשאית חומרים המזיקים לסביבה- עלול להיווצר זיהום סביבתי בעקבות התאונה.

כיצד נהג המשאית יכול לשמור על זכויותיו?

חשוב מאוד שהנהגים יעמדו על זכויותיהם. גם אם בפועל הנהג יעבוד ברוב שעות הלילה ולא יבצע תאונה, בריאותו של הנהג תישחק מאוד במהלך השנים. לכן, על הנהג לשמור היטב על זכויותיו. על הנהג לבקש מהחברה לעבוד רק בשעות היום, ולוותר על השעות הנוספות, גם אם השכר שלהן גדול יותר. אם הנהג רוצה להוביל בשעות הלילה- עליו לבקש מחברת ההובלה שיעבוד רק בשעות הלילה, וכך יוכל לנוח היטב בשעות היום. במצב בו חברות הובלה לא מקצועיות כופות על הנהג עבודה רציפה בשעות היום והלילה, מומלץ לנהג להתפטר, ולחפש חברת הובלה אחרת השומרת על התקנות. 

חשוב לוודא שבחרתם בחברת הובלה השומרת על בריאות הנהגים!

כאשר אתם בוחרים בחברת הובלה – עליכם לבחור בחברת הובלה שמלבד המקצועיות, ניכרת גם האנושיות. קל מאוד להבדיל בין נהג עייף ועצבני לאחר שנהג והוביל מטען כל הלילה, לבין נהג ערני, אדיב ורענן. חברות ההובלה המקצועיות ביותר, מקפידות על הנחיות משרד התחבורה. הנהג עובד בשעות היום, ולא בשעות הלילה. ולכן, עבודת הנהג וצוות המובילים, תהיה מקצועית ביותר.

לפי רשימת הלקוחות- אפשר לדעת את שעות פעילות הנהגים.

משרדי ממשלה וגופים ציבוריים, יבחרו בחברת הובלה השומרת על תקנות משרד התחבורה, וכמובן על בריאות הנהגים. לכן, כאשר אתם מחפשים חברת הובלה ונכנסים לאתר האינטרנט של החברה- בדקו את רשימת הלקוחות. כאשר תראו גופים רשמיים ותאגידים בין רשימת הלקוחות, תוכלו להיות בטוחים שהחברה תשלח נהג רענן, שעבד קשה ביום, ונח היטב בלילה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here