איזה טיפולים תקופתיים הרכב צריך לעבור?

0
2017
איזה טיפולים תקופתיים הרכב צריך לעבור?

על מנת שהרכב שלכם יתפקד בכביש בצורה טובה, הוא צריך לעבור מידי פעם טיפולים תקופתיים. באיזה טיפולים מדובר? ממה צריך להיזהר? זה מה שאתם צריכים לדעת על טיפולים תקופתיים לרכב.

כולם מכירים את המונח "טיפול עשרת אלפים" לרכב. בכל עשרת אלפים ק"מ שעבר הרכב מרגע הבדיקה התקופתית הקודמת, היה נהוג להעביר אותו סדרת טיפולים תקופתיים. היום המושג הזה כבר לא קיים. יצרן הרכב ממליץ על תקופה זמן אחרת או על מספר ק"מ אחר שהרכב צריך לעבור לפני שהוא צריך לעבור את סדרת הבדיקות לפי סוג הרכב. לדוגמא, מי שבעל רכב מסוג יונדאי, יכול להתקשר למוסך יונדאי מורשה ויגידו לו כל כמה זמן הוא אמור להעביר את הרכב שלו טיפול תקופתי. כמו כן, בספר שאתם מקבלים יחד עם קניית הרכב אמור להיות מצוין כל כמה זמן הרכב שלכם אמור לעבור טיפול.

סוגי טיפולים תקופתיים לרכב

אחרי שביררתם מתי הרכב שלכם צריך לעבור את הטיפול, אלו הסוגים העיקריים של הטיפולים שבדרך כלל תצטרכו להעביר אותו:

בדיקת והחלפת שמן ברכב

אחת מהבדיקות החשובות שצריך להעביר את הרכב היא בדיקת השמן במנוע. במוסך יבדקו אם קיימת נזילה של שמן או אם חסר לכם שמן במנוע. בדיקת השמן ברכב צריכה להתבצע כשהרכב לא מותנע כמה דקות טובות והשמן קר. אם חסר לכם שמן, מומלץ שתיתנו לבעל מקצוע להחליף לכם אותו. ממה צריך להיזהר? אם אתם קונים שמן למנוע או תוספים לשמן, תבדקו שמדובר במוצרים לפי הוראות היצרן של הרכב. אם תשימו שמן או תוספים שלא מתאימים לסוג הרכב שלכם, הרכב יכול להתקלקל ולא לעבוד.

החלפת מסננים ברכב

ישנם כמה מסננים ברכב  – שמן שמסנן את השמן שבמנוע, אוויר שמסנן את האויר במנוע כדי שהמנוע לא יתחמם יותר מידיי, מזגן שמסנן את האוויר שיוצא כשמפעילים את המזגן ברכב ודלק שמסנן את הדלק ברכב. ממה צריך להיזהר? במקרה שצריך להחליף אחד מהמסננים, מוסכים רבים ינסו למכור לכם מסננים תואמים. אנחנו ממליצים להחליף למסננים מקוריים של סוג הרכב כדי להבטיח שקיבלתם חלק חילוף איכותי שלא ייפגם במהלך הנסיעה.

ביצוע בדיקה של מערכת הבלמים

מערכת הבלמים מורכבת מכמה חלקים: דוושות הבלמים, רפידות הבלמים וצלחות הבלמים. צריך לבדוק את תקינות החלקים ואם יש בלאי במערכת. הרפידות והצלחות של הבלמים צריכות להיות מסונכרנות ביחד כדי שהרכב יוכל לבלום כראוי בזמן האמת. ממה צריך להיזהר? אל תחסכו על החלקים של מערכות הבלמים. תוודאו שהחלקים שמחליפים לכם נראים חזקים ועוברים את הבדיקות המתאימות.

בדיקת תקינות המצתים

המצתים אחראים על הצתת הרכב באמצעות אוויר דחוס ודלק שמניעים את הרכב על ידי יצירת ניצוץ שמפעיל את הבוכנות שלו. ממה צריך להיזהר? מצתים לא אמורים להתקלקל בכל פעם שתביאו את הרכב לבדיקה בגלל שהם אמורים להחזיק מעמד לפחות 50 אלף ק"מ, תלוי בהוראות היצרן של הרכב. יש הרבה מוסכים שמחליפים את המצתים גם כשאין צורך לכך, אז עדיף להביא איתכם בן משפחה שמבין במכוניות שיעזור לכם בהחלטה אם צריך להחליף את המצתים או לא.

בדיקת מצב נוזלי הבלמים והקירור של הרכב

נוזל הבלמים מאפשר בלימה תקינה של מערכת הבלמים במקרה של עצירה. בנוסף למסנן האוויר, גם נוזל הקירור שבמנוע אמור לשמור על המנוע שלא יתחמם יותר מידיי. ממה צריך להיזהר? תוודאו שהמוסך שלכם מבצע את הבדיקות המתאימות כדי לבדוק את הנוזלים ברכב שלכם ולא פוסח עליהם.

לסיכום, אם תעקבו אחרי השלבים שציינו פה, תוכלו לוודא שהרכב שלכם עובר טיפול תקופתי מקיף בפעם הבאה שאתם תשימו אותו במוסך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here