רמזור אדום למיסוי הירוק: הכל על הזינוק במס הקניה של רכבים היברידיים ב-2020

0
3198
רמזור אדום למיסוי הירוק: הכל על הזינוק במס הקניה של רכבים היברידיים ב-2020
קרדיט שאטרסטוק

הצמיחה ברכישת מכוניות היברידיות טובה לאיכות הסביבה, אבל בקרוב תהפוך פחות משתלמת. בעוד בעולם המערבי נאבקות ממשלות לנקות את הכבישים ממכוניות מזהמות, בישראל חשוב יותר לנקות את המינוס בגירעון התקציבי מאשר להתעסק בשאלות הרות גורל כמו התחממות כדור הארץ.

שולי הזלקורן

בשנת המס הקרובה צפוי לעלות שיעור מס הקניה על מכוניות היברידיות רגילות, כאלו המתגאות במנוע משולב על בסיס דלק רגיל וחשמל הנחשב לאמין ביחס למנוע רגיל ומציעות לנהגים חיסכון בפן הכספי: החל מעלויות הדלק וכלה בתחזוקה השוטפת. אם הפכתם ברעיון להפוך לירוקים יותר, נמליץ לכם להתחדש ברכב היברידי לפני הדד-ליין, וכשאתם מבצעים סקר שוק הוסיפו גם השוואת מחירים לביטוח רכב היברידי, כדי למצוא את העסקה המשתלמת ביותר לכיס ולסביבה.

ב-1 בינואר 2020 יעלה שיעור מס הקניה על מכוניות היברידיות רגילות מ-30% ל-45%, ב-2021 יעמוד מס הקניה על 50% וב-2022 תבוטל הטבה זו לחלוטין. מההודעה שפרסמה רשות המסים עולה עוד, כי מס הקנייה על מכוניות היברידיות נטענות, העומד כיום על 20%, יעלה בתחילת השנה הבאה ל-25% ובשנתיים שלאחר מכן ל-30% ל-40% בהתאמה. ב-2023 צפוי מס הקנייה לעלות לשיעור של 55%, כשההטבה תבוטל ב-2024. בענף הרכב מעריכים שהכנסות המדינה ממיסוי צפויות לעלות בכ-500 מיליון שקל ב-2020 ובכמיליארד שקל ב-2021.

"בעתיד הקרוב יהיה צורך להחליט על המשך המיסוי של כלי רכב בעלי הנעה היברידית וחשמלית, אשר הופכים לנפוצים ומבוקשים, הן בזכות שינוי בתודעה הציבורית והן בזכות הוזלת הטכנולוגיה״ נכתב בסקירה השנתית של ענף הרכב לסיכום שנת 2017, אז הסתכמו מכירות מכוניות היברידיות ב-28,736, כ-10% מכלל המכוניות שנרשמו במצבת כלי הרכב במשרד התחבורה. ״בטווח ארוך, יש לשאוף לשיטת מיסוי אחידה על כל כלי הרכב, ללא תלות בסוג הטכנולוגיה אלא רק על סמך דרגת הזיהום של הרכב. כעת יש לבחון הכנת מתווה מיסוי לשנים הקרובות, שיאפשר מעבר חלק לשיטת המס הקבועה בניכוי 83% הפחתות שקליות“.

אתם כבר יודעים שאנחנו במגזין הרכב והתחבורה לגמרי בעניין של מכוניות (כמה שיותר) ירוקות (יותר טוב), וממליצים למי שמתעניין ברכישת רכב חדש לא לדחות את הקנייה – כמובן לאחר שתבצעו השוואה. לאחר שתאספו הצעות מחיר של מספר דגמים שהמפרט הטכני שלהם עולה בקנה אחד עם צרכיכם, בחנו את צריכת הדלק המשוערת למול הנסועה הצפויה ובצעו השוואת מחירי ביטוח אונליין לדגמים הנבחרים, כדי לקבל הערכה רחבה יותר להוצאה הכוללת.

ולסיום חדשות טובות: באוגוסט הושלם השלב האחרון במכרז לבחירת מתקיני עמדות טעינה לרכב חשמלי של משרד האנרגיה, וב-12 החודשים הקרובים יוקמו 110 תחנות טעינה חדשות ברחבי הארץ. על פי נתוני משרד האנרגיה 40 מהתחנות יהיו ״אולטרא-מהירות״ ויעבדו בהספק של כ-150 קילו-ואט שיעניק טווח נסיעה של 100 ק״מ בכשבע דקות טעינה, ו-71 תחנות מהירות בהספק של 50 קילו-ואט, שיאפשרו לכם לנסוע 100 ק״מ על כל טעינה של 20 דקות. נסיעה ירוקה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here